Søger en dk sang

  • kan du ikke huske bare en lille smule mere?? og hvor gammel er den ca?

    | AMD Phenom II X4 965 | MSI HD5700 Twin Frozen |
    | Asus M4A785TD-M Evo | OCZ 500 W |
    | 2*2 gb Mushkin PC3-10666|
    | WD Green 1TB |
    | Dell 20'' Widescreen |Logitech Z5500
    | MS Seven |

  • Det er synd for den lille kanin
    Da jeg var lille havde jeg en ÆlleBælle bog med flotte billeder i stofcollage. Bogen hed "Den lille Kanin" og handlede om en lille hvid kanin, som var den kæreste kanin man kunne tænke sig - men glad var den ikke. For den ville hellere være noget helt andet. Nede ved ønskedammen ønsker den sig en dag røde vinger og får det, men så kan dens mor ikke genkende den. Da den prøver at flyve lander den i en tjørnebusk, og dens mor kan ikke høre den kalder på hjælp. Men Murmeldyret kommer forbi og foreslår kaninen at gå ned til ønskedammen og ønske vingerne væk igen. Og så ender historien egentlig godt. Alligevel havde jeg frygteligt ondt af den lille kanin. Og jeg kan mærke at jeg stadig synes det er lidt synd. Men da jeg var lille havde jeg ondt af alt og alle, som det på en eller anden måde var synd for. Nogle gange drillede folk mig med det og sagde: "Du nænner da ikke at spise den søde lille kartoffel, vel?" og så kunne jeg ikke spise den.


    Jeg synes også det er synd for Olga i sangen med Lasse og Mathilde:


    "Du skulle møde mine venner.
    Her i huset hvor jeg bor.
    Men bare ikke Olga.
    For hun kalder på sin mor."


    Det er ellers en rigtig sød børnesang, men jeg kan ikke lade være med at tænke på Olga, som åbenbart ikke har det så godt.


    Jeg er ikke ramt af Florence Nightingale syndromet.



    søgte på google. :)


    http://www.xn--bllys-nra.dk/dagbog/juli2004.html