CD-Wow afdeling i DK

  • Citat fra artiklen:
    Men priserne – der inkluderer fragt – er i danske kroner. Man kan ikke betale med dankort, men skal finde et Visa-dankort eller et internationalt kreditkort frem.


    Jeg kan ikke helt se fordelen i at de har en dansk side.
    Jeg har købt en del via den engelsk (varerne bliver sendt fra Sverige) og eftersom man ikke betaler fragt er der vel ikke nogen forskel på hvor side ligger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Citat fra artiklen:
    Men priserne – der inkluderer fragt – er i danske kroner. Man kan ikke betale med dankort, men skal finde et Visa-dankort eller et internationalt kreditkort frem.


    Jeg kan ikke helt se fordelen i at de har en dansk side.
    Jeg har købt en del via den engelsk (varerne bliver sendt fra Sverige) og eftersom man ikke betaler fragt er der vel ikke nogen forskel på hvor side ligger.


    Hmm, det havde jeg da lige overset i den artikel ... Så er der jo ikke rigtigt nogen fordele at hente :boxed:

  • hmm jeg har også fået en sendt fra Holland engang med dette firma..


    Men tror i ikke der kommer et lager i DK?? sådan udvalgte cder kommer til at blive sendt hurtigere.. Sry men har ikke haft tid til at læse artiklen, men bruger dette firma meget.

    Stationær:
    Intel i875P Bonanza, 1Gbit lan- P4 2,6 Socket 478 FSB 800
    2*256 Kingston DDR3200, cas 3 - Club 3d fx5900xt
    Creative soundblaster 4,1 - Maxtor +9 120GB, fluid, ATA133
    Microsoft intelli 3.0 & 4.0 - Steelpad 4s
    17" tft skærm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gold41nger8700
    hmm jeg har også fået en sendt fra Holland engang med dette firma..


    Men tror i ikke der kommer et lager i DK?? sådan udvalgte cder kommer til at blive sendt hurtigere.. Sry men har ikke haft tid til at læse artiklen, men bruger dette firma meget.


    Måske nogle af de danske kunstners cd'er bliver tilgængelig der igennem, hvilket kunne være nice.


    Men ellers er det så vidt bare siden på dansk ?


    Tror også jeg har fået tilsendt fra et eller anden ørige nær england ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Så er der jo ikke rigtigt nogen fordele at hente :boxed:


    Joh, vi gør måske et par svenskere arbejdsløse ... De kan så tage til Helsingør og drikke sig fulde ... og derved ligge penge i statskassen ... Det er jo god økonomi for danmark ... :)) FNIS...


    Ej, ved ikke om det gør nogen forskel. Køber ikke rigtig CD´ere mere. Syntes det er nemmere ... billigere ... og hurtigere at shoppe musik direkte på nettet. Så kan det altid brændes ned HVIS det nu absolut skal høres på anlæget via en CD ... men 99% af min musik hører jeg enten på eller via computeren eller også på mobil´en ... Så CD´ere er kun en støvfanger her i huset ... :))


    Har dog et par enkelte DVD-RW´ere med musik som kan blive smidt i DVD-afspilleren og så flyde ud over anlægets højtalere ...


  • Men du køber vel dvd-film ? :roller:


  • Vi er en del, der gerne vil have musikken i en bedre kvalitet (og uden DRM/ vandmærker osv.) end man kan downloade fra diverse betalingssites. :dance:


    Det er nu også federe at have en rigtig CD i et rigtigt cover, som, hvis man ønsker det, kan rippes til diverse lossy og/eller lossless formater, hvis man ønsker musikken på sin PC/ mp3-afspiller også.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Men du køber vel dvd-film ? :roller:


    Ikke der fra ... Men ja, køber en del flere DVD´ere end jeg køber CD´ere. Det skal virkelig være en god CD før jeg smutter ud og køber den frem for at købe online.


    Det næsten samme er vel gældende med DVD´ere. Istedet for at købe alt så lejer jeg en del efterhånden. De fleste film nu om dage er ikke så fantastiske at jeg gider se dem gang efter gang efter gang ... Så mine DVD´ere ender bare med at stå og fylde ... og kan så tynde ud i den en gang imellem.


    Støder jeg på en kultfilm der skal ejes, så køber jeg den. Men det hænder sgu også at man får fat i en "støvfanger". Men igen så syntes jeg ikke at jeg køber så mange DVD´ere som jeg har gjort førhen.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Vi er en del, der gerne vil have musikken i en bedre kvalitet (og uden DRM/ vandmærker osv.) end man kan downloade fra diverse betalingssites. :dance:


    Det er nu også federe at have en rigtig CD i et rigtigt cover, som, hvis man ønsker det, kan rippes til diverse lossy og/eller lossless formater, hvis man ønsker musikken på sin PC/ mp3-afspiller også.


    Jamen tillykke ... :clap:


    Det behøver nu ikke at være dårlig kvalitet fordi man køber over nettet... men din pointe er noreret ... og afvist som ligegyldig for hvad jeg gør ... :))

  • Syntes egentlig også at det er sjældent at jeg støder på en CD hvor jeg kan li hele CD´en ... Det sker somregl kun med de bands som jeg er stor fan af ... Men det trækker jo måske også ubevist op på kvaliteten af musikken... :))


    Har dog også lidt samlermani med bestemte kunstnere, men det er jo så noget helt andet :))


  • Synes det er dyrt at leje film, i hvertfald i blockbuster.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Synes det er dyrt at leje film, i hvertfald i blockbuster.


    Ja, det er vi da enige om.


    Lejer fortrinsvis film på Digitarian.dk ... Passer mig fint nok at der ligger et par film til mig i postkassen når jeg kommer hjem fra arbejde.


    Det hænder dog også at jeg lejer 5 gamle film hos Blockbuster i 5 dage for en 50´er hvis jeg finder nogle klassikere jeg får lyst til at se for en gangs skyld.


    Men uanset hvor dyrt det er at leje film, så er det jo endnu dyrere at købe film... Især hvis man har det med film som jeg har det... Altså at man ikke ser den samme film konstant ... og man ikke vil fylde lejligheden op med film ...


  • Okay, den online løsning kendte jeg ikke lige til, så den føjer jeg lige til "bookmarks" ...


    Nu køber jeg sjældent film til fuld pris, medmindre det lige er de lidt mere specielle udgivelser, så som LOTR Special Extended Editions eller Matrix osv. Ellers giver jeg helst maks omkring de 100 kr. for en film ... Men det er alligevel blevet til nogle stykker, og en del af dem ser man jo nok ikke vanvittig tit, må jeg indrømme ...


    Men ellers er det ikke så dyrt (kan jeg se) at leje gamle klassikere nede i Blockbuster ...


    Vi havde engang en Video Bogart her i byen, der var det faktisk ganske fornuftigt at leje film. Tror det var 20 kr. eller sådan cirkus for en premierefilm :D