Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 23. maj 2005, 20:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Berleburg

Citeret

Oprindeligt indlæg af r3ptile

Citeret

Hvem siger dete r musik? Hvem siger Metallica eller Beatles lavede musik?

Udover at være en sammensætning af toner og lyde, er musik også definitionen på det, der afslapper og stimulerer os. Det står i ordbogen og sådan er det..

Hvilken ordbog? Det Store Danske Encyklopædi definerer musik således: ""musik"
I denne betydning kan musik defineres som lyd struktureret i et tidsligt forløb. Heri er umiddelbart indeholdt tre forudsætninger: 1) Der skal være lyd. Musik er et klingende fænomen; man kan ganske vist godt betegne et nedskrevet partitur som musik, og en kyndig partiturlæser er i stand til direkte herfra at høre musikken for sit indre øre. Men dette er kun i uegentlig forstand musik. Musikværket bliver først egentlig realiseret i det øjeblik, det klinger. 2) Lyden skal være struktureret. Der skal ligge en menneskelig, kreativ vilje til grund for dens sammensætning, for kompositionen. Fuglesang og andre naturlyde betragtes således ikke som musik, ligesom også støj og andre former for akustisk tilfældighed principielt falder uden for begrebet. 3) Lyden skal udfolde sig i et afgrænset og sammenhængende tidsrum. Det er den tidslige rækkefølge, hvori de enkelte klanglige bestanddele er bestemt til at følge efter hinanden, der gestalter musikværket.

Bl.a. Webster's New World Dictionary of the American Langauge (College Edition).

En fyrre år gammel sag fra USA. Det sgu det eneste der lige var i nærheden da jeg skulle slå det op.

- "music" - 3. any rhythmic sequence of pleasing sounds, as birds, water, etc."

Definitionen kan også findes på flere online ordbøger.

Ordet musik i sig selv kan tolkes på ufattelig mange måder, da det højest sandsynligt vil variere fra kultur til kultur hvordan man lige netop definere dette udtryk... Men i den gængse tale er det vel en sammensætning af lyde ... (Dette er såmænd bare mit syn herpå) ...

Her er hvad dictionary.com har at sige om ordet "musik"

22

mandag, 23. maj 2005, 21:16

1. The art of arranging sounds in time so as to produce a continuous, unified, and evocative composition, as through melody, harmony, rhythm, and timbre.

2. Vocal or instrumental sounds possessing a degree of melody, harmony, or rhythm.

3.

a) A musical composition.
b) The written or printed score for such a composition.
c) Such scores considered as a group: We keep our music in a stack near the piano.

4. A musical accompaniment.

5. A particular category or kind of music.

6. An aesthetically pleasing or harmonious sound or combination of sounds: the music of the wind in the pines.

Som jeg sagde :)

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

23

mandag, 23. maj 2005, 21:32

Citeret

1. The art of arranging sounds in time so as to produce a continuous, unified, and evocative composition, as through melody, harmony, rhythm, and timbre.

2. Vocal or instrumental sounds possessing a degree of melody, harmony, or rhythm.

3.

a) A musical composition.
b) The written or printed score for such a composition.
c) Such scores considered as a group: We keep our music in a stack near the piano.

4. A musical accompaniment.

5. A particular category or kind of music.

6. An aesthetically pleasing or harmonious sound or combination of sounds: the music of the wind in the pines.

Som jeg sagde :)

var heller ikke uenig ;)

24

mandag, 23. maj 2005, 21:34

Men virkede lidt på r3ptile at han var :)

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

25

mandag, 23. maj 2005, 21:55

Tekno er lige så meget musik som alt mulig andet. Hører dog ikke så meget. Oakenfold og Digweed går dog an. Trance er min favoritgenre, hvis det endelig skal være.

Hardstyler

Gæst

26

tirsdag, 24. maj 2005, 06:15

Holder mig til Hardbass og Hardstyle hovedsageligt ;)

27

tirsdag, 24. maj 2005, 08:54

Citeret

Hvem siger dete r musik? Hvem siger Metallica eller Beatles lavede musik?

Udover at være en sammensætning af toner og lyde, er musik også definitionen på det, der afslapper og stimulerer os. Det står i ordbogen og sådan er det.

Derfor synes jeg ikke, at techno er musik :)

Og hvis det endelig SKULLE være musik. Så synes jeg det er forfærdelig dårlig musik.

Det nærmeste jeg kommer noget der ligner er Paul Oakenfold, men det er nok snarer electronic .

I hear ya mate :cheers:

29

tirsdag, 24. maj 2005, 11:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Wraper
ps. vil ikk høre om folk der siger at det bare ikke er musik pga det er det samme igen og igen, for så lytter i virkelig ikke ordentligt efter! Og husk der er forskellige kategorier under techno, i har ikke hørt techno pga i har hørt 1 sang! Og så gern at denne tråd IKKE blev lukket pga en Mioderator som ikke er enig!

Techno - give me a break!

Du skal da ikke skrive, at vi ikke må sige, at det lyder som om det er det samme igen og igen? Hvad nu hvis man SYNES det er det samme igen og igen? Min mening er, at musik kommer fra en guitar, tromme, bas og mikrofon. Så kan i kalde techno for wannabee-musik.

My opinion.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12735&sid=[/IMG]

30

tirsdag, 24. maj 2005, 11:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af axasion

Citeret

ps. vil ikk høre om folk der siger at det bare ikke er musik pga det er det samme igen og igen, for så lytter i virkelig ikke ordentligt efter! Og husk der er forskellige kategorier under techno, i har ikke hørt techno pga i har hørt 1 sang! Og så gern at denne tråd IKKE blev lukket pga en Mioderator som ikke er enig!

Du skal da ikke skrive, at vi ikke må sige, at det lyder som om det er det samme igen og igen? Hvad nu hvis man SYNES det er det samme igen og igen? Min mening er, at musik kommer fra en guitar, tromme, bas og mikrofon. Så kan i kalde techno for wannabee-musik.

My opinion.

:boxed:

snæversynethed ...

31

tirsdag, 24. maj 2005, 12:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Citeret

Citeret

My opinion.

snæversynethed ...

... eller måske en af de få med smag?

32

tirsdag, 24. maj 2005, 12:11

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

My opinion.

snæversynethed ...

øhh okay :boxed:

Jeg afskyr eksempelvis Nick & Jay til skyerne, men det er da stadig musik. Bare ikke min smag ... Lige så er Elektronisk ...

Det er da netop at være snæversynet hvis man mener ens egen smag kun er den rigtige :] Desuden tror jeg vi har fået defineret musik på mange måder ;) og nu også på din måde ... Og til din måde vil jeg da gerne tilføje at guitar, trommer og andre instrumenter ligeså indgår i elektronisk musik ;)

33

tirsdag, 24. maj 2005, 13:15

Citeret

Er som sådan ikke uenig, citerede bare fra SDE for at vise at der er mange forskellige definitioner på det :)

fookhar.dk

- formerly known as r3ptile

34

tirsdag, 24. maj 2005, 13:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af r3ptile

Citeret

Er som sådan ikke uenig, citerede bare fra SDE for at vise at der er mange forskellige definitioner på det :)

Fair nok :)

35

tirsdag, 24. maj 2005, 13:53

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

My opinion.

snæversynethed ...

øhh okay :boxed:

Jeg afskyr eksempelvis Nick & Jay til skyerne, men det er da stadig musik. Bare ikke min smag ... Lige så er Elektronisk ...

Det er da netop at være snæversynet hvis man mener ens egen smag kun er den rigtige :] Desuden tror jeg vi har fået defineret musik på mange måder ;) og nu også på din måde ... Og til din måde vil jeg da gerne tilføje at guitar, trommer og andre instrumenter ligeså indgår i elektronisk musik ;)

The saywhatmachine? Tror ikke jeg husker, at jeg sagde, at min smag var den eneste og bedste smag? Jeg sagde bare, at techno er noget værre noget. Hvordan skal jeg forklare det, sådan du kan forstå det...

Man kan læse i en ordbog, eller man kan læse Steven King's bøger.
Ordbogen er meget ensformet, Mens man kan læse i Steven King's bøger (F. eks "IT" :))) Og stadig kommer der hele tiden nye ting til. Nye bøger, nye overraskelser.

Understand?

EDIT: Ikke, at der ikke kommer nye techno-sange, men de har alle sammen de klassiske træk:

En siger: Pump the bass up!
Bassen siger: BOOM BOOM BOOM
Lidt trommespil
The end.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "axasion" (24.05.2005, 13:56)

Hardstyler

Gæst

36

tirsdag, 24. maj 2005, 14:20

Citeret

Lidt trommespil
The end.

Nu holder jeg mig satme ikk tilbage mere!

ok, en af dine sange så: noget guitarspil, noget sang, omkvæd 10 gange, guitarspil, færidigt!

Helt ærligt, det du siger det går igen ved alt musik idag. Så nej, den der holder ikke! At du ikke kan frostå at lytte til techno/trance W/E er ikke mit problem. Men der er ligeså meget variation i techno som der er i ALT andet musik!

Hardstyler

Gæst

37

tirsdag, 24. maj 2005, 14:22

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

My opinion.

snæversynethed ...

der siger du jo netop at din smag er smagen over smagerne? musik er toner og lyde i sammenhæng, ergo er techno/trance også musik. bare ikke din smag.

38

tirsdag, 24. maj 2005, 14:49

Citeret

The saywhatmachine? Tror ikke jeg husker, at jeg sagde, at min smag var den eneste og bedste smag? Jeg sagde bare, at techno er noget værre noget. Hvordan skal jeg forklare det, sådan du kan forstå det...

Man kan læse i en ordbog, eller man kan læse Steven King's bøger.
Ordbogen er meget ensformet, Mens man kan læse i Steven King's bøger (F. eks "IT" :))) Og stadig kommer der hele tiden nye ting til. Nye bøger, nye overraskelser.

Understand?

EDIT: Ikke, at der ikke kommer nye techno-sange, men de har alle sammen de klassiske træk:

Lidt trommespil
The end.

Du skrev da *måske den eneste med den rigtige smag" ... og hvis det ikke er at være snæversynet, hvad er så ? ..

forstår ganske fint hvad du mener, så lad være med at tale ned til mig som om jeg er et uvidende fjols ... :]

Og som Wraper hentydede i starten, så er din forklaring (vist nedenfor) , jo bare den typiske fortolkning. Man har ikke hørt det hele når man mener det er sådan. Noget af det elektroniske er ret intetsigende ja, men meget andet er faktisk ikke ...

Citeret

Lidt trommespil

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (24.05.2005, 14:50)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.