Punk bands ala. millencollin

  • Hey


    Er ved at blive godt grebet af Punk-genren,
    især millencollin har slået sig fast i hovedet på mig!


    Er der andre bands i kan foreslå, som var værd at bruge sine penge på?


    PFT

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • A New Found Glory
    AFI
    (Blink 182?)
    Bowling For Soup
    Box Car Racer
    Distillers
    Dropkick Murphys (irsk punk)
    Gob
    Green Day (kender du vel godt ;))
    Guttermouth
    Flogging Molly (irsk punk)
    Jimmy Eat World
    Lagwagon
    Left Front Tire
    Mest
    NOFX
    Simple Plan
    SR-71
    (Sum 41?)



    Det var vist sådan umiddelbart hvad min playlist havde at byde på, ihvertfald omkring den genre. Håber det er noget der kan bruges. :)


    EDIT: Dropkick Murphys er tilføjet til listen.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

    Rettet en gang, sidst af engel ().


  • Kender de fleste af dem..
    Det bliver måske lidt for meget Emo med de bands der.. Og de ligger meget langt fra MillenColin, self er NOFX rigtig punk, men jimmy eat world, green day og box car racer, samt sum 41 og blink 182, er meget langt fra PUNK, men vil da lige kigge på et par af dem :P.. thx

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krillen


    Kender de fleste af dem..
    Det bliver måske lidt for meget Emo med de bands der.. Og de ligger meget langt fra MillenColin, self er NOFX rigtig punk, men jimmy eat world, green day og box car racer, samt sum 41 og blink 182, er meget langt fra PUNK, men vil da lige kigge på et par af dem :P.. thx


    Nu ligger de så ikke engang så langt fra Millencolin alligevel, nej. Nævnte dem bare, eftersom deres musik i mange tilfælde læner sig op af Millencolin, og vice virsa.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • NOFX (all time fav. punkband)
    Anti-Flag (politisk punk - virkelig nice)
    Green Day (det gamle tak!)
    Blink 182 (Jo det er punk! Det gamle er! "Dude Ranch" fx.)


    og så vil jeg foreslå du lyttede til Bullet For My Valentine. Det er nu-metal og punk.


    nævnte bands er ikke rigtig pop/ska-punk (bortset fra Blink 182 samt Green Day der er ret poppet på de nyeste plader), men det er virkelig nice musik - check det selv ud :)


    Btw. Hør også Bad Religion og Dead Kennedys ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krillen


    Kender de fleste af dem..
    Det bliver måske lidt for meget Emo med de bands der.. Og de ligger meget langt fra MillenColin, self er NOFX rigtig punk, men jimmy eat world, green day og box car racer, samt sum 41 og blink 182, er meget langt fra PUNK, men vil da lige kigge på et par af dem :P.. thx


    Wrong! Blink 182 og Green Day har skam lavet punk. Hør de gamle plader :)

  • nu vil jeg som den kristne punk-fan lige nævne
    MxPx
    Relient K


    og hvis du kalder Millencolin for punk må du IMO også kalde blink, green, og a new found glory for punk?


    - selvom dog meget af det nyeste jo er pop/punk er det stadig godt..


    may you blink in peace :D



    selv kan jeg lige nævne nogle flere:
    Halifax
    Finch
    The Rasmus (det heeelt gamle)
    Good Charlotte (også det heeelt gamle)
    Less Than Jake (lidt mere ska)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa



    og hvis du kalder Millencolin for punk må du IMO også kalde blink, green, og a new found glory for punk?


    Millencolins sidste plade var måske lidt for lidt punk.. giver jeg dig ret i.. Men deres nye plade Kingwood, er spækket med punk og kan slet ikke sammenlignes med det nye green og blink som jo imo er 80%pop/20%punk?

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krillen


    Millencolins sidste plade var måske lidt for lidt punk.. giver jeg dig ret i.. Men deres nye plade Kingwood, er spækket med punk og kan slet ikke sammenlignes med det nye green og blink som jo imo er 80%pop/20%punk?


    Well, i mine øjne kan det sagtens.. Grunden til Gren & Blink er bleven pop/punk er jo fordi det er blevet mere in at høre. Pop = populær. Og der er også mange der hører Millencolin.


    Plus, jeg ville sige at indholdet af genren "pop" og genren "punk" i blink 182 ca. er fitty-fitty.


  • Less Than Jake synes jeg har UTROLIGT meget trompet med i deres sange :D