Lidt info så kan man knap nok definere noget som værende techno idag, da de fleste ting bliver lagt ind under en sub-genre af trance
Eksempelvis er Pulsedriver , DJ Manian (Scarf! , Tune Up! etc.) og mange flere NRG Trance ... Ikke spillet så meget i de danske klubber dog, men ganske populært nede i de tyske egne ... Et populært ord som også omtaler dette musik er "pop-trance" ..
Alt det med Astral, infected etc. kalder Psychedellic (beklager det nok er stavet totalt forkert) trance. Det er kendt for sin lidt mere monotome og ensformige pumpende bass fra start til slut .. eller noget i den stil ..
Alt i alt, trance har så mange underkategorier man tror det er løgn. Kender kun nogle stykker af dem. Og det kan ofte være svært at definere lige præcis hvor noget høre til, da det måske strækker sig over flere underkategorier ...
Personligt bruger jeg NRG Trance aka pop-trance til fester og til motion. Et godt kick til en god stemning eller et godt tempo på motionscyklen ..
Melodisk, euphorisk, episk, whatever som mit hovedkategori. Det er kunstnere som Armin van Buuren, Above & Beyond mf.
Psy. Trance er sjældent men det kan være hvis jeg sidder sent oppe og skal have skrevet et eller andet. Så skal jeg have noget med lidt hastighed og et godt gennemgående kick ...
har tilmed også en kærlighed til "hard-house" - Her tænker jeg på Gabriel & Dresden .. I mine øjne to af de mest geniale djs du kan opsnuse ...
Men der er sikkert en masse kunstnere der intet siger jer :]