splitte musik??

  • hvis du mener f.eks. at tage trommebeatet ud af en sang med klaver, guitar, trommer, og sang. bliver det meget svært.. men du kan sagtens klippe i lyden.. og sætte sammen osv osv.. har engang brugt Ejay.. men lad for guds skyld være med at købe det.. køb hellere Magix Music Maker 2004 (MUMA mener jeg det hedder)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • det tror jeg altså ikke man kan.. hvis man bare står med et eller andet nummer.. hvordan skulle comp'en så vide hvad der er trommer og dermed hive det ud af sangen... det tror jeg næppe man kan.. men der er der vel nogle tweakere der ved bedre..

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • jeg er overbevist om at det kan lade sig gøre, jeg ved bare ikke lige hvordan... der er mange mixes der så ville blive helt åndsvagt svære at lave hvis man ikke kunne bruge den teknik

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MvK
    det tror jeg altså ikke man kan.. hvis man bare står med et eller andet nummer.. hvordan skulle comp'en så vide hvad der er trommer og dermed hive det ud af sangen... det tror jeg næppe man kan.. men der er der vel nogle tweakere der ved bedre..


    Selvfølgelig kan man da det?! Det er da bare et spgs. om at have et program som kan analysere nummeret, i de forskellige frekvenser, herefter kan man så tage de meget dybe lyde fx og smide væk, eller et eller andet. Problemet er nok bare at sådanne programmer er utrolig dyre, og kun er beregnet til professionelle. Men er ret overbevist om at de findes, og er også lige med på en lytter, da jeg også godt kunne tænke mig et sådant program.
    Mht. til mix har jeg selv rodet lidt med VirtualDj.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1


    Selvfølgelig kan man da det?! Det er da bare et spgs. om at have et program som kan analysere nummeret, i de forskellige frekvenser, herefter kan man så tage de meget dybe lyde fx og smide væk, eller et eller andet. Problemet er nok bare at sådanne programmer er utrolig dyre, og kun er beregnet til professionelle. Men er ret overbevist om at de findes, og er også lige med på en lytter, da jeg også godt kunne tænke mig et sådant program.
    Mht. til mix har jeg selv rodet lidt med VirtualDj.


    Ja sry ;) .. ved godt man kan, men som du selv siger. det er sikkert utrolig kompliceret.. og er derfor ikke velegnet til alm. mennesker :)
    Men hvis man deler forskellige lyde op i hertz.. vil man jo nok få to instrumenter der kører på samme Hz..
    kunne forstille mig at det er meget svært... 8o

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af T!G3R
    tror ikke at man får to instrumenter som du siger... feks. på en guitar hvis man bare sætter fingeren en centimeter ud mod enden af den så får den en hel anden frekvens... så hvis man skulle have to instrumenter på en del så skulle det være to helt ens instrumenter... tror jeg i hvertfald...:P hehe


    Ja du har sikkert ret.. der skal ikke meget til før Hertz'ne ændre sig.. :)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Præcis ... de professionelle mix er jo baseret på det oprindelige track, der er opdelt i spor de forskellige instrumenter.


    Man kan godt få programmer, der isolerer bestemte frekvenser. Disse programmer kan være nyttige til f.eks. at nedtone trommerne i et nummer.


    Når det kommer til en reel opsplitning via frekvenser, vil nummeret ofte være så sammenblandet, med hensyn til instrumenteringen og vokal, at dette er praktisk umuligt.

  • Hey


    Det du skal bruge er acapella- og instrumental-udgaverne af de sange du vil mixe. Det kan ikke lade sig gøre at hive beats og sang ud hver for sig i en almindelig mp3-fil.


    acapella er en udgave hvor kun vokalen er med og ikke andet, og instrumental-udgavern siger vel næsten sig selv, men det er så alt uden vokal.


    :D