Lave musik selv!

  • Har prøvet at fifle lidt med et program der hedder Virtual DJ, kun en trial dog.


    Heri kan du loade to sange, og så har du en virtuel mixerpult, hvor du kan mixe dem og flette dem ind i hinanden i realtime (: Ganske sjov tidsfordriv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zeb
    Acid pro 4 er et godt program, men har mest brugt det til at mixe meget lidt, men kender en del der bruger det, og skulle efter sigende være ret fremragende...


    Der er ikke de vilde lav selv muligheder - jeg har i hvert fald aldrig fundet dem, men hvis der er noget som jeg heller ikke kan finde ud af, så er det sq at mixe :D

  • Jeg syntes at i ihvertfald er startet i den rigtige ende... Ejay og lign giver jeg ikke rigtig noget for.. man må ikke udgive sit musik kommercielt hvis det er lavet i ejay, fordi de ejer rettighederne til de samples som er deri...
    Fruityloops er et rigtig godt program, og hvis i har et midi keyboard så kan i få rigtig meget ud af det.. den har nogen rigtige gode effekter, som lyder virkelig godt... Jeg er selv holdt op med at bruge fruityloops og bryger kun pro tools eller en af de gamle versioner af logic... det er noget mere avanceret og er slet ikke opbygget på samme måde med samples som fruityloops er...

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky


    Der er ikke de vilde lav selv muligheder - jeg har i hvert fald aldrig fundet dem, men hvis der er noget som jeg heller ikke kan finde ud af, så er det sq at mixe :D


    Der er muligheder for at lave musik selv, bare rimelig avanceret, og mange lyde skal man selv hente eller indspilde, så hvis det er første gang man skal til at lave musik, ville det nok ikke være det bedste valg... ;)


    edit: Hvis i får lavet nogle beats eller noget, kunne i da lige poste et link, ville da gerne høre hvad i får bikset sammen ;)

  • Ejay er til de brugere som ikke rigtig ander noget om musik.... Bare min holdning...


    der findes mange avancerede programmer men de koster en hel del...


    MAGIX music maker 2004 deLuxe har jeg selv brugt i lang tid nu og mega fede funktioner... til at overkomme at finde rundt i og optage osv....


    du kan downloade tilføjelser af "boxe" så du fx. kan spille guitar på din computer ved at sige hvilke toner den skal spille... du kan lave et piano som spiller en tone i en specielt takt osv... der er så meget du kan med det program...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hoerning
    Jeg syntes at i ihvertfald er startet i den rigtige ende... Ejay og lign giver jeg ikke rigtig noget for.. man må ikke udgive sit musik kommercielt hvis det er lavet i ejay, fordi de ejer rettighederne til de samples som er deri...
    Fruityloops er et rigtig godt program, og hvis i har et midi keyboard så kan i få rigtig meget ud af det.. den har nogen rigtige gode effekter, som lyder virkelig godt... Jeg er selv holdt op med at bruge fruityloops og bryger kun pro tools eller en af de gamle versioner af logic... det er noget mere avanceret og er slet ikke opbygget på samme måde med samples som fruityloops er...


    Med fruity loops er der ingen rettigheder man bryder ved at udgive ens sange, på f.eks. en hjemmeside som mymusic.dk ?


  • og er der sådan et program der er gratis? altså hvor man bare lige skriver en node, hvilket instrument og så spiller den det.. eller noget i den stil


  • Nemlig ! Har dog selv lavet noget i det men ikke noget seriøst..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-


    Med fruity loops er der ingen rettigheder man bryder ved at udgive ens sange, på f.eks. en hjemmeside som mymusic.dk ?


    nej det gør man ikke... sådan har jeg ihvertfald opfattet det ud fra mit læseri på deres hjemmeside.. men man skal jo også gå ind og KØBE programmet så!!.. men de samples som som ligger i fruityloops standard er ikk så skide gode....

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.