www.mp3search.ru - lovligt?

  • Hej!


    En af mine venner bruger http://www.mp3search.ru til at købe musik overnettet. hver sang koster 10 cent, og et helt album koster 1,2 dollar (US$). Så er det jeg spøger mig selv hvordan det kan være så billigt... Det kan jo være fordi de selv har hentet musikken, og nu sælger den videre med fortjæneste, eller det kan være helt lovligt og priserne kan skyldes et eller andet jeg ikke lige kan gætte.


    Noget der ved noget? :)

  • Det er IKKE ulovligt..
    Det følger de russiske love, og der har APG ikke noget at gøre. Desuden betaler man jo for musikken, dog ikke særlig meget! :)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Det er IKKE ulovligt..
    Det følger de russiske love, og der har APG ikke noget at gøre. Desuden betaler man jo for musikken, dog ikke særlig meget! :)


    Er jeg den eneste, som ikke forstod sammenhængen i den post?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Er jeg den eneste, som ikke forstod sammenhængen i den post?


    Nej..
    Har lige været til LAN, så er totalt tosset i hovedet! :)) :)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • De er ganske Lovlige de rusiske Sider ;)


    Kulturministeriet sætter APG på plads


    I over et år har AntiPiratGruppen på deres hjemmeside advaret mod at bruge den kontroversielle musiktjeneste allofmp3.com. De skrev, at det var ulovligt at benytte hjemmesiden, da den brød ophavsretsloven ved ikke at betale afgifter til IFPI.


    Allofmp3.com er dog en russisk side og er dermed omfattet af russisk lovgivning. Hvis man læser sidens lovmæssige info, ses det, at siden jf. den russiske lovgivning ikke gør noget forkert.


    Derfor har Kulturministeriet nu underkendt APGs udtalelser om AllOfMp3, som de mener er en subjektiv opfattelse, hvorfor den heller ikke længere er at finde på APG's hjemmeside. Samtidig har Kulturministeriet valgt at fjerne et link til APG fra deres egen side


    Fra Newz.dk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Det er IKKE ulovligt..
    Det følger de russiske love, og der har APG ikke noget at gøre. Desuden betaler man jo for musikken, dog ikke særlig meget! :)


    Det er muligt, at denne service er lovlig i Rusland. Men man bliver nødt til at kigge på, om man lovligt kan benytte servicen fra Danmark.


  • APG = Owned !


  • Ah ja det var der jeg havde læst det! Var lidt i tvivl derfor skrev jeg ikke et svar, men et eller andet sagde i min hukommelse at der var noget med de russiske love.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget
    ja det er jo det.. må man købe de sange fra siden her i danmark? for så ville jeg da HELT klart gøre det!


    Det må man vel når APG Blev Tvunget til at fjerne AllOfMp3 på deres side ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips


    Det må man vel når APG Blev Tvunget til at fjerne AllOfMp3 på deres side ;)


    jamen så er det vel bare at gå i gang :D :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Det må man vel når APG Blev Tvunget til at fjerne AllOfMp3 på deres side ;)


    Er der nogen, der har kendskab til en lidt mere officiel udlægning af historien? Jeg har søgt på Kulturministeriets hjemmeside uden at finde noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Tror vidst Piratgruppen.org har skrevet mest om det:


    http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=294


    OK. Hvis jeg forstår artiklen korrekt, har Kulturministeriet ikke udtalt, at det er lovligt for en dansker at bruge servicen. De har kun udtalt, at:
    - lovligheden lige nu er uafklaret
    - indtil en evt. afklaring foreligger, kan danskere tillade sig at handle, som om det er lovligt.


    Men det er jo også ganske godt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    OK. Hvis jeg forstår artiklen korrekt, har Kulturministeriet ikke udtalt, at det er lovligt for en dansker at bruge servicen. De har kun udtalt, at:
    - lovligheden lige nu er uafklaret
    - indtil en evt. afklaring foreligger, kan danskere tillade sig at handle, som om det er lovligt.


    Men det er jo også ganske godt.


    Fedt! Det var lige det jeg havde brug for at vide!