Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 16. januar 2005, 19:47

Hej!

En af mine venner bruger www.mp3search.ru til at købe musik overnettet. hver sang koster 10 cent, og et helt album koster 1,2 dollar (US$). Så er det jeg spøger mig selv hvordan det kan være så billigt... Det kan jo være fordi de selv har hentet musikken, og nu sælger den videre med fortjæneste, eller det kan være helt lovligt og priserne kan skyldes et eller andet jeg ikke lige kan gætte.

Noget der ved noget? :)

2

søndag, 16. januar 2005, 19:54

Ifl. deres egen http://www.mp3search.ru/legal.html så er det i vist i orden. Men kender ikke så meget til de russiske love om multimeder o.lign. ;)

3

søndag, 16. januar 2005, 20:09

Det er IKKE ulovligt..
Det følger de russiske love, og der har APG ikke noget at gøre. Desuden betaler man jo for musikken, dog ikke særlig meget! :)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

søndag, 16. januar 2005, 20:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity
Det er IKKE ulovligt..
Det følger de russiske love, og der har APG ikke noget at gøre. Desuden betaler man jo for musikken, dog ikke særlig meget! :)

Er jeg den eneste, som ikke forstod sammenhængen i den post?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

5

søndag, 16. januar 2005, 20:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Alaza

Citeret

Det er IKKE ulovligt..

Er jeg den eneste, som ikke forstod sammenhængen i den post?

Nej..
Har lige været til LAN, så er totalt tosset i hovedet! :)) :)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

søndag, 16. januar 2005, 20:31

De er ganske Lovlige de rusiske Sider ;)

Kulturministeriet sætter APG på plads

I over et år har AntiPiratGruppen på deres hjemmeside advaret mod at bruge den kontroversielle musiktjeneste allofmp3.com. De skrev, at det var ulovligt at benytte hjemmesiden, da den brød ophavsretsloven ved ikke at betale afgifter til IFPI.

Allofmp3.com er dog en russisk side og er dermed omfattet af russisk lovgivning. Hvis man læser sidens lovmæssige info, ses det, at siden jf. den russiske lovgivning ikke gør noget forkert.

Derfor har Kulturministeriet nu underkendt APGs udtalelser om AllOfMp3, som de mener er en subjektiv opfattelse, hvorfor den heller ikke længere er at finde på APG's hjemmeside. Samtidig har Kulturministeriet valgt at fjerne et link til APG fra deres egen side

Fra Newz.dk

7

søndag, 16. januar 2005, 20:39

Citeret

Det er IKKE ulovligt..

Det er muligt, at denne service er lovlig i Rusland. Men man bliver nødt til at kigge på, om man lovligt kan benytte servicen fra Danmark.

-

8

søndag, 16. januar 2005, 20:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af kimsdipchips

I over et år har AntiPiratGruppen på deres hjemmeside advaret mod at bruge den kontroversielle musiktjeneste allofmp3.com. De skrev, at det var ulovligt at benytte hjemmesiden, da den brød ophavsretsloven ved ikke at betale afgifter til IFPI.

Allofmp3.com er dog en russisk side og er dermed omfattet af russisk lovgivning. Hvis man læser sidens lovmæssige info, ses det, at siden jf. den russiske lovgivning ikke gør noget forkert.

Derfor har Kulturministeriet nu underkendt APGs udtalelser om AllOfMp3, som de mener er en subjektiv opfattelse, hvorfor den heller ikke længere er at finde på APG's hjemmeside. Samtidig har Kulturministeriet valgt at fjerne et link til APG fra deres egen side

Fra Newz.dk

APG = Owned !

maxy

9

søndag, 16. januar 2005, 20:41

Citeret

Fra Newz.dk

Ah ja det var der jeg havde læst det! Var lidt i tvivl derfor skrev jeg ikke et svar, men et eller andet sagde i min hukommelse at der var noget med de russiske love.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (16.01.2005, 20:41)

10

søndag, 16. januar 2005, 21:27

ja det er jo det.. må man købe de sange fra siden her i danmark? for så ville jeg da HELT klart gøre det!

Folk kaster hænder op som kannibaler med bulimi !

11

søndag, 16. januar 2005, 21:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af ramaskriget
ja det er jo det.. må man købe de sange fra siden her i danmark? for så ville jeg da HELT klart gøre det!

Det må man vel når APG Blev Tvunget til at fjerne AllOfMp3 på deres side ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kimsdipchips" (17.01.2005, 15:39)

13

mandag, 17. januar 2005, 14:37

Hvordan betaler man så, og så'n??

14

mandag, 17. januar 2005, 15:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Puggen
Hvordan betaler man så, og så'n??

Visa Og et Mininum Køb på 500mb For 5$ = 28kr ;)

15

mandag, 17. januar 2005, 16:45

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af ramaskriget

jamen så er det vel bare at gå i gang :D :D

Folk kaster hænder op som kannibaler med bulimi !

16

mandag, 17. januar 2005, 18:39

Citeret

Er der nogen, der har kendskab til en lidt mere officiel udlægning af historien? Jeg har søgt på Kulturministeriets hjemmeside uden at finde noget.

-

17

mandag, 17. januar 2005, 20:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Citeret

Er der nogen, der har kendskab til en lidt mere officiel udlægning af historien? Jeg har søgt på Kulturministeriets hjemmeside uden at finde noget.

Tror vidst Piratgruppen.org har skrevet mest om det:

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=294

18

mandag, 17. januar 2005, 21:19

Citeret

OK. Hvis jeg forstår artiklen korrekt, har Kulturministeriet ikke udtalt, at det er lovligt for en dansker at bruge servicen. De har kun udtalt, at:
- lovligheden lige nu er uafklaret
- indtil en evt. afklaring foreligger, kan danskere tillade sig at handle, som om det er lovligt.

Men det er jo også ganske godt.

-

19

mandag, 17. januar 2005, 21:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Citeret

OK. Hvis jeg forstår artiklen korrekt, har Kulturministeriet ikke udtalt, at det er lovligt for en dansker at bruge servicen. De har kun udtalt, at:
- lovligheden lige nu er uafklaret
- indtil en evt. afklaring foreligger, kan danskere tillade sig at handle, som om det er lovligt.

Men det er jo også ganske godt.

Fedt! Det var lige det jeg havde brug for at vide!

Seneste tests og artikler

0

BitFenix Prodigy M

Vi skal i denne test tage et n
Læs Mere

0

ASUS ROG Crossblade Ranger FM2+

ASUS Republic of Gamers er jo
Læs Mere

95

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Argon BT-2 Bluetooth receiver

Med fremmarchen af musikstream
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HTC One M8 For Windows smartphone er officiel

HTC har officielt annonceret d
Læs Mere

0

Ny Acer XB270HAbprz 27 tommer G-Sync skærm

Acer er på vej med deres nye s
Læs Mere

3

Dwayne The Rock Johnson med i DC Comics-film?

Ifølge AP er Dwayne The Rock J
Læs Mere

0

Første trailer til Men, Women and Children

Første trailer til Jason Reitm
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.