The Butterfly Effect! FEJL!

  • En rigtig fed film og en film hvor de fleste nok tænker over den et stykke efter den er slut! :D
    men den har en fejl!


    i slutningen af filmen er hans ide at dræbe sig selv og han skriver et papir hvor der står at hvis hans plan lykkedes er han død. For det første er hans plan at dø! For det andet hvis han dør så har han jo aldrig eksisteret!

  • Hvis han dør har han jo levet det liv han lever da han skriver beskeden.. Jeg tror at han skriver beskeden for det tilfælde at hans hjerne ikke kan holde til endnu en ændring..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • ******** SPOILER ********



    Der er lavet en "alternative ending" til filmen hvor han rejser tilbage til hans tid som foster og slår sig selv ihjel - mener det er i directors cut.

  • Yup det har jeg også set - det er der ihvertfald på den DVD version jeg har - her tager han tilbage og kapper hans egen navlestreng over.


    Total ynglings film!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dix
    i slutningen af filmen er hans ide at dræbe sig selv og han skriver et papir hvor der står at hvis hans plan lykkedes er han død. For det første er hans plan at dø! For det andet hvis han dør så har han jo aldrig eksisteret!


    ... Hmm... Du bytter vist lige om på noget ... Han skriver/siger at hvis nogen finder det brev han skriver betyder det at hans plan IKKE virkede og han vil være død ...


    ... Hvis hans plan virkede, så vil det brev slet ikke findes og tingene vil være som han vil have de skal være ... Men i tilfælde af at han skulle dø af at prøve at ændre tingene én gang til, som der er risiko for, så skriver han det pågældende brev ... ;)


    .. Så fejlen er jo nærmere at du ikke har hørt ordenligt efter da du så filmen .. :T

  • Det er nok med vilje han lå den seddel.. han ville fortælle dem at han var død..


    Men at sedlen så aldrig ville have eksisteret hvis han døde er en anden sag.. jeg tror at det skal forestille at han så sådan på det, at dem der levede vidre "i den verden" ville have læst sedlen.. selvom de jo aldrig har været der!


    Edit: Hvis i forstår hvad jeg mener! hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Muffe
    Men at sedlen så aldrig ville have eksisteret hvis han døde er en anden sag..


    Hvorfor ikke det ? ... Han skrev sedlen hvis han nu skulle i dø eller blive en grønsag i forsøg på at ændre noget, men ikke lykkes ved det ... Altså af en hjerneblødning eller hvad fanden han nu risikerede at få ....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Nej, han kvæler sig selv med navlestrengen :)


    Ja, det er vist rigtigt nok - Det er efterhånden noget tid siden jeg så filmen :D


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|