Slet ikke nogen der hører ordentlig musik?

  • Ja ordentlig musik er jo individuelt.. Men efter min mening så er det Cradle of Filth, Children of Bodom, Illnath, Within Temptation, Norther, Crematory, As We Fight, In Flames og den slags...


    Andre end mig der hører det? ( Det er der jo nok, men hvor mange? )


    Der er flere grunde til at jeg hører den slags musik.. Man bliver ikke træt af det i løbet af en måned som med popmusik(som jeg ikke bliver træt af da jeg slet ikke gider høre det) og teksterne giver mening! Det er ikke altid om hvordan man er ulykkeligt forelsket og sådan noget.. men tekster med politiske budksaber såvel som kærlighed og vrede og alt mellem himmel og jord..


    Og vigtigst af det hele: Det lyder for fedt :D


    Hvad med jer? Hvad hører i? Er der nogle bestemte bands som i er helt vilde med? Hvorfor?


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Eneste band jeg kan relatere til, er Cradle of filth. Synes virkelig de er fede, rent musikalsk. Lidt en skam at Danni (eller stavet med Y) Filth lyder som et egern i en elektrisk stol.

  • Det er jo så smag og behag :D Jeg synes han "synger" for fedt :D


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spazoid
    Det er jo så smag og behag :D Jeg synes han "synger" for fedt :D


    Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag (eller mangel på samme, høhø).


    Anyways, er stadig meget stort fan af Rammstein - og afventer deres nye album med længsel. Er helt vild med den industrielle artform de har fået fremavlet. En sær blanding af industriel metal, med klare tekno elementer oven i hatten. Ikke på den måde, at musikken har en baseline som et teknonummer, men at musikkens rytme er meget repetiv, og gør at mange danser til den, som med tekno. Og tro det eller ej, så er langt de fleste af Rammsteins sange kærlighedssange - dog ofte med et perverst 'edge' ;)


    Ellers ligger Fear Factory også på min playlist her i tiden. Er forresten også gået helt agurk i Garbage igen. Kom lige til at smide 'queer' på forleden, og så var jeg ellers solgt om igen.

  • Hører også selv en del Rammstein.. Synes blandt andet Alter Mann er lidt for fed og den er da også i bilanlægget lige nu ;)


    Men jeg synes generelt at ungdommen, som jeg selv er en del af en del år endnu, hører noget forbandet bøssemusik... Altså, hvad går der igennem hovedet på folk når de sætter en plade med Justin Timberlake på? Eller Jon for at tage et klassisk eksempel?


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Eneste band jeg elsker, er Kashmir :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af miniebbe
    Jeg høre for det meste Jeff Buckley, Pink floyd, Roger Waters, Tool, Opeth, Jethro Tull, Anathema og andet i den dur... :))


    We don’t need no education.
    We don’t need no thought control.
    No dark sarcasm in the classroom.
    Teacher, leave those kids alone.

    :hb:

  • Slipknot, Nightwish, System of a Down, In Flames, Guns N' Roses, Metallica, Machine Head, Mnemic, Murderdolls, Soil, Soulfly bare lige for at nævne et par? :))

  • Hører ikke så meget musik for tiden, men ellers er det nok korn der bliver smidt på! Geniale riffs, geniall bass, geniale tekster :D


    Cradle of Filth har jeg ikke så meget til overs for. Kan godt være jeg kun har hørt et nummer, men det var også mere end rigeligt!


    Ved ikke rigtig, søger noget nyt. Er ved at være gå død i det musik jeg har :( Noget godt i metal genren, ikke nødvændigvis nu-metal!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AtoM!C
    Hører ikke så meget musik for tiden, men ellers er det nok korn der bliver smidt på! Geniale riffs, geniall bass, geniale tekster :D


    Cradle of Filth har jeg ikke så meget til overs for. Kan godt være jeg kun har hørt et nummer, men det var også mere end rigeligt!


    Ved ikke rigtig, søger noget nyt. Er ved at være gå død i det musik jeg har :( Noget godt i metal genren, ikke nødvændigvis nu-metal!


    Det samme her - hører kun en gang i mellem lidt god tråd. Lidt synd - burde nok høre lidt mere. Det jeg har det bedst med er Clapton, Santana, Phil Collins, Bryan Adams og Sting. Og så helst på DVD.
    Har dog også en masse vinyl-plader med en hel del godt - men pladespilleren er gået i udu. :(


    Jeg er ikke til Slipknot og i den dur. Det er s.. for sygt efter min mening. Koncentreret larm og totalt barnlige udstyrsnumre. Det er der ikke meget "ben i" ! Så'n har jeg det med den slags. :rolleyes:
    Rammstein er efter min mening for monotome. :roller:
    Edit: Cradle of Filth aner jeg ikke hvem er og hvordan de lyder :)

  • Det er jo den rigtig fede musiksmag du har dig der;)
    Især Cradle of Filth jeg elsker bare forsangeren han har bare den fedeste crowle stemme :evil:


    den her tråd miner mig om første gang jeg hørte Cradle of Filth til en skole fest :P der head bankede jeg ind i en dør kant så jeg falt om heldigvis skedte der ikke noget! det kunne drikkes væk :))


  • Uha Pink floyd det er jo en klasikker :)

  • Min favorit er så klart Rammstein. Både musikken og stilen er for fed!


    Teksterne har også utrolig gode budskaber, selvom jeg ikke er den store analytiker, så betyder det alligevel noget.
    Og i modsætning til andre store heavy-bands, så kan Till Lindemann (ja, det er forsangeren) rent faktisk synge, og ikke kun skrige!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra


  • Bum bum bum bum bum bum bum bum :hb:


    Pink Floyd kan skam også sagtens accepteres.
    Samt andre af de gode gamle rockbands!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af miniebbe
    Ingen af jer "ældre" herinde der hørte/hører Jethro Tull???


    Jo da - Ian Anderson er formidabel på fløjte. Har desværre kun "rigtige LP'er" med dem og grammafonen er gået i "udu" - Surt show. :(
    Det er heller ikke ligefrem nemt, at finde reservedele til sådan en fætter - nu om dage. :rolleyes: