Fede Sorround film??

  • Wee, så har jeg fået nyt TV, DVD og sorround system, og det er sgu et lækkert et. Det gamle Tv røg sig en tur og så tænkte jeg, nu skal det være.


    Her er de dele som jeg har købt:


    Philips 32PW9509 med orig. Tv bord


    Philips DVP720SA DVD med Divx/Xvid og DTS


    Philips LX700 Sorround reciever 400 W Med Woox Sub


    Og det ser fantastisk ud og lyden er i top. Jeg ville bare lige høre om der var nogen af jer der kendte en DVD der bare SKAL opleves i DTS eller Dolby Pro Logic II Sorround?? Jeg har købt Saving Private Ryan og det er for vildt med den første scene på Ohama Beach, det er SÅÅ fed en lyd..!

  • Nogle synes måske det er lidt plat men jer er helt tosset med de reklamer der er for de forskellige systemer.


    F.eks Dolby Digital-reklamen med helikopteren og THX-reklamen osv :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Nogle synes måske det er lidt plat men jer er helt tosset med de reklamer der er for de forskellige systemer.


    F.eks Dolby Digital-reklamen med helikopteren og THX-reklamen osv :D


    Jamen det synes jeg også, men hvor kan man få fat på dem?? det er noget med at man kan hente dem og så bare brænde dem ud på en DVD ik?? Skal sgu oz snart have mig en DVD brænder...!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Nogle synes måske det er lidt plat men jer er helt tosset med de reklamer der er for de forskellige systemer.


    F.eks Dolby Digital-reklamen med helikopteren og THX-reklamen osv :D


    Hehe så må jeg også være plat... de er for fede de thx film :clap:

    [size=11]Board : FIC 865pe Max
    Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
    Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
    Grafik : Point of view G4 ti4200
    Skærm : Aoc

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OC-Dog


    Jamen det synes jeg også, men hvor kan man få fat på dem?? det er noget med at man kan hente dem og så bare brænde dem ud på en DVD ik?? Skal sgu oz snart have mig en DVD brænder...!


    De ligger rundt på nettet de fleste af dem

    [size=11]Board : FIC 865pe Max
    Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
    Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
    Grafik : Point of view G4 ti4200
    Skærm : Aoc

  • Jamen det er også meget fedt lige at se for at høre hvad systemet kan! Men hvis man skal se film med kæresten en aften er det ikke sikkert at hun er interesseret i at se Thx demoer på Loop! Det kan gøre selv den mest rationelt tænkende person sindsyg..! :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OC-Dog


    Jamen det synes jeg også, men hvor kan man få fat på dem?? det er noget med at man kan hente dem og så bare brænde dem ud på en DVD ik?? Skal sgu oz snart have mig en DVD brænder...!


    Der er godt nok ikke meget Hifi over det hvis man henter de Intro´s ned fra nettet og brænder dem over..


    Du kan købe dem på DVD.
    Jeg har selv en stak af dem.
    En fed en er The Calibrator. Der er også en masse på.
    DVD Platinum er også fed med en masse features. Jeg har også en stak DTS promotion DVD´er.


    Du er bestemt ikke den eneste der synes de er fede. Der er mange BIO folk der næsten køber flere af dem end "rigtige" film ;)

  • Kunne faktisk godt tænke mig at finde den der surround-reklame de har lavet ude i Cinemaxx - den lyder også ganske fed :D


    Har desværre ikke været ude på nettet og finde nogle endnu. De reklamer jeg har set har været på originale DVD'er.

  • Den scene i Starwars, hvor Anakin Skywalker er med i et pod-race, er simpelthen for fed i surround.
    Der skal være en god lydstyrke på. ;)

  • Jamen tak for den gode respons...Til DanielAndrewLowe: Jeg tror ikke der går noget af kvaliteten hvis man henter de THX eller DTS demos fra nettet i .Vob filer, der har man da intet tab fra den originale, hverken lyd eller billedmæssigt!?!?! Men hvor får man fat i de originale "Demo" film??

  • Jeg har sådan set lige et spørgsmål mere som jeg håber der er nogen der kan svare på! I min DVD system menu har jeg muligheden for at køre 2 forskelllige Video signaler...YUV eller RGB...Når jeg vælger YUV kan jeg aktivere Progressive scan, men jeg ved bare ikke hvad der er bedst!?!? Jeg har svært ved at se forskel...Jeg kører med et Techlink scart kabel fra DVD til fjernsyn, men hvad er det YUV og hvorfor viser den billede når jeg vælger begge "formater"


    Forvirret det tror jeg nok jeg er!!!


    :ph34r::rocket:


    :rules:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeg har en Dolby Digital demo DVD som jeg fik af en jeg kender der arbejdede inde i KT-Radio..
    Den er også nice og høre i surround..


    Er der mange forskellige demo´s på eller hvad??


    Man kunne jo være et skarn og høre hvad du evt skulle ha for at lave en kopi og smide den med posten??? Eller jeg kunne afhente den, du bor jo ikke så langt væk! :)


  • Ved ikke så meget om den slags igen, men altså er YUV vistnok kun til dem der bruger component (3 phonostik) da billedet ikke skal konverteres til RGB. Dette skulle vist også give lidt bedre billede.


    Ved scart er det vist RGB der er bedst.

  • Terminator 3 er desuden ogs okay...


    Især når man skal teste sub'n, og der er nu også mange gode effekter i.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hvis der skal en film på til at fyre op for sorround må en som Black Hawk Down siges at være i top klasse den har så også fået en oscar for bedste lyd og det er virkelig god lyd ingen tvivl om det.


    Ellers en som We Were Soldiers der er også godt gang i den flere steder.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy