• Jeg ved ik om det her har særlig meget med film at gøre men det går nok...


    Her sidste morgen tænkete jeg på om Hogwarts fra Harry Potter filmene egenlig findes eller om det hele er computer animeret... Jeg tror mest på det sidste..


    Også ville jeg hører om der er nogen der tør skyde på hva det måske kan koste at bygge det i virkligehede?? hehe :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kaare5000
    Jeg ved ik om det her har særlig meget med film at gøre men det går nok...


    Her sidste morgen tænkete jeg på om Hogwarts fra Harry Potter filmene egenlig findes eller om det hele er computer animeret... Jeg tror mest på det sidste..


    Også ville jeg hører om der er nogen der tør skyde på hva det måske kan koste at bygge det i virkligehede?? hehe :T


    Tror nu bare de har bygget en lille miniature model ligesom de gjorde i Ringenes herre med minias tittis eller tiris eller hvordan det nu skal staves ;)

  • Kulisser og computeranimation. Findes ikke.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips


    Tror nu bare de har bygget en lille miniature model ligesom de gjorde i Ringenes herre med minias tittis eller tiris eller hvordan det nu skal staves ;)


    Ja det ku oz være en løsning..

  • hva nu hvis den findes?


    i bøgerne bliver den jo beskrevet som et utrolig smukt flot og kan ses af alle troldmænd og troldkvinder.. men set af mugglers (mennesket) er det bare en ruin

  • omg det hedder Minas Tirith :)


    Der findes også Minas Morgul osv. Gæt så selv hvad Minas betyder :P


    Nej, slottet er 100 % computer skabt. Har selv hørt/set det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips


    Tror nu bare de har bygget en lille miniature model ligesom de gjorde i Ringenes herre med minias tittis eller tiris eller hvordan det nu skal staves ;)


    Hehe, Minias Tittis.. good one. :)) :P

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Nej, slottet er 100 % computer skabt. Har selv hørt/set det.


    var også ment som en joke :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN


    var også ment som en joke :P


    Uhm nåh du jokede. Troede du var seriøs...eller noget.


    Svarede nu bare på det ang. miniature modellen.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    hva nu hvis den findes?


    i bøgerne bliver den jo beskrevet som et utrolig smukt flot og kan ses af alle troldmænd og troldkvinder.. men set af mugglers (mennesket) er det bare en ruin


    :)) Hehe.......................................... 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kaare5000
    Jeg har selv tænkt på hvor meget det vil koste.. Kan 13 miliader gøre det...


    hehe ... først skal du hyre et hold arkitekter, og så nogle historikere inden for historisk byggeri (dem er der jo nok ikke mange af), de skal så sætte sig ned og finde ud af hvordan det skal se ud, så skal du hyre et hav af bygnings ingenører, murere´, tømrere snedkere, vvs'ere, så skal du have gartnere for at lave haven og planter inden dørs, så skal de have indretnings arkitekter (igen nogen med speciale i det 18. århundredes indretning af slotte), og når så alt det er på plads, så skal de have godkendelser i hoved og røv, og når det er gjort så skal de til at bygge ... kommer nok til at koste en del! x)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ


    hehe ... først skal du hyre et hold arkitekter, og så nogle historikere inden for historisk byggeri (dem er der jo nok ikke mange af), de skal så sætte sig ned og finde ud af hvordan det skal se ud, så skal du hyre et hav af bygnings ingenører, murere´, tømrere snedkere, vvs'ere, så skal du have gartnere for at lave haven og planter inden dørs, så skal de have indretnings arkitekter (igen nogen med speciale i det 18. århundredes indretning af slotte), og når så alt det er på plads, så skal de have godkendelser i hoved og røv, og når det er gjort så skal de til at bygge ... kommer nok til at koste en del! x)


    Okay de der 31 m kan ik gøre det..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kaare5000
    Jeg ved ik om det her har særlig meget med film at gøre men det går nok...


    Her sidste morgen tænkete jeg på om Hogwarts fra Harry Potter filmene egenlig findes eller om det hele er computer animeret... Jeg tror mest på det sidste..


    Også ville jeg hører om der er nogen der tør skyde på hva det måske kan koste at bygge det i virkligehede?? hehe :T


    computer grafik, selvfølgelig :)


    btw en lidt lame tråd, men det skal der også være plads til en gang imellem ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips


    Tror nu bare de har bygget en lille miniature model ligesom de gjorde i Ringenes herre med minias tittis eller tiris eller hvordan det nu skal staves ;)


    Miiature model???


    Den var 1/3 af størrelsen IRL... Hehe... Det er derfor der kan gå mænd rundt i den... Det samme gælder for Helms Deep i nr 2... De rev helms deep fra LOTR 2 ned og byggede Minas Tirith der istedet....


    Men den var faktisk så stor at mændene kunne gå rundt inde i den... Så det er jo fedt nok...


    Men slottet i hary poter er computer animeret... Det må man da kunne se... Se bare på det græs i den første film... Det ligner noget lavet i paint... :ban: