Mixer til streaming

  • Hej kyndige lydfolk herinde.
    Jeg står og skal have anskaffet mig en mixer til mit streaming setup.
    Jeg gerne vil have mulighed for at afspille musik på streamen, uden at jeg selv kan høre musikken i mit headset, da de spil jeg spiller kræver lyd for at kunne spille på et vist niveau.


    Jeg kan se at andre streamere bl.a. bruger en Behringer Xenyx 1204usb, og den ser også fin nok ud, men jeg er altså helt blank på området, og har ingen idé om, hvad der overhovedet er nødvendigt for mig. Prisen er en anden vigtig faktor for mig, da jeg pt. stadig er studerende på SU. Så jeg har lidt svært ved at smide 1100,- efter en mixer, hvis jeg i bund og grund ville kunne nøjes med en til halv pris.


    Jeg har én computer, som jeg spiller, streamer og afspiller musik fra (spotify eller youtube).


    Mit lyd setup består lige nu af et sæt 2.1 højtalere, en Røde NT-USB mic, og et Logitech G633 headset. Det kunne være mega nice, hvis jeg kunne tilslutte de fleste af mine enheder til mixeren, så jeg via den kan styre alle lydniveauerne.


    Jeg håber at der er nogen af jer, der kan komme med gode, og forhåbentligt knapt så dyre, bud på en god mixer.


    På forhånd tak
    Igel (twitch.tv/teamtweak)
    :D


    *edit - btw. så bruger jeg OBS studio til streaming

  • Hej Igel,


    1100,- er i min optik det man må regne med at bruge, hvis man vil have en mixer der kan arbejdet ordentligt. Hvis du er seriøs med din streaming, vil jeg anbefale dig at købe den pågældende Behringer. Ellers kan du evt. også se på en Behringer XENYX Q802USB USB Mixer, den er lige 400-500 kr. billigere. Men jeg vil anbefale den som du selv skriver i dit indlæg.

  • Tak for det fine svar. Bedre sent end aldrig :)
    Jeg har fundet ud af at det kan lade sig gøre med noget software til at starte med. Så må jeg lige se hvad jeg ender med at købe af udstyr senere ;)


    Men endnu en gang tak for svar. :rules: