Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 4. april 2012, 22:25

Hey

Jeg har for nyligt kigget på nogle tegneserier fra min barndom som er på dvd. De skal dog stortset alle importeres fra staterne, som har region 1 kodning. Så, er PlayStation 3 region fri? Og hvordan på computer (Mac) Vil der være nogle problemer med at se dvd'erne på dem?

MacBook 5.1 @ 2Ghz - 8 GB Ram - OS X 10.9.3 - iPhone 4@32 GB

2

onsdag, 4. april 2012, 22:41

PS3'en er regionskodet per default. Tror den eneste måde du kommer udenom det er ved at jailbrake den - hvilket gør online spil umuligt.

På MAC ser det endnu værre ud - af hvad jeg kan læse mig til kan du ikke gå udenom regionschecket i OSX på samme måde som du "bare" kan i Windows. Alle programmer er tvunget til at overholde hvad OSX fortæller dem ("Dette er Region 2 - det må du ikke afspille på dit drev")

Der er dog bidder af stof omkring firmware flashing eller at man skal købe regionsfri DVD dreve for at omgå dette - men det er en længere snak (og google er nok bedre hér)

3

onsdag, 4. april 2012, 22:53

Jeg har også windows på min Mac, hvis det kan gøre nogen forskel?

4

onsdag, 4. april 2012, 23:33

Ja det skulle gøre det nemmere. Værktøjer ala. AnyDVD gør det til en helt automatisk ting at spille alle DVD'er. Mener også at VLC kan gøre det samme "on the fly" når du spiller via den.

Men nu har jeg ikke pt. et DVD drev i maskinen så jeg kan ikke lige checke nogen af dem :S

Freeware alternativ til AnyDVD : http://www.videohelp.com/tools/DVD43

5

onsdag, 4. april 2012, 23:35

Sweet, childhood here i come! :clap:

Jeg siger tak for hjælpen :)

6

torsdag, 5. april 2012, 10:32

Alternativt, så plejer de billige DVD afspiller fra Harald Nyborg og lignende at være regionsfri.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

7

onsdag, 18. juli 2012, 12:19

af hvad jeg kan læse mig til kan du ikke gå udenom .

Tilsvarende tråde

Seneste tests og artikler

0

SMS Audio - Sync Sport Wireless By 50

Gennem 2014, har vi testet en
Læs Mere

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HTC kommer med Desire 620 smartphone

HTC har haft stor succes med d
Læs Mere

0

Nyt ASUS Strix 7.1 Gaming Headset

Du kender måske allerede flere
Læs Mere

0

Mushkin med 1TB Reator SSD

Mushkin har annonceret en ny R
Læs Mere

0

Apple stopper produktionen af iPhone 5c

Rygtet fortæller at Apple vil
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.