Problemer med 5.1 lyd

  • Hej:D


    Jeg har lige købt et edifier s550 5.1 system, men jeg har et problem, når jeg spiller musik på f.eks. youtube, er der kun lyd i de to front speakers og sub'en. Men når jeg tester det i lyd indstillingerne virker alle højtalerne fint.
    -jeg bruger et sandberg eksternt lydkort 7.1.


    Nogen der ved hvad der kan være galt?:D

  • Det er simpelthen fordi at youtube kun har to lydkanaler at give dig (og dine højtalere)


    Det du skal gøre er at hoppe in i Lyd, under Kontrolpanelet. Vælge dine højtalere fra listen og trykke Egenskaber (knappen nede i højre hjørne)


    Derinde har du et faneblad der hedder noget ala. ekstra/enhancements (jeg sidder med den engelske Windows). Det er ihvertfald det fjerde blad her.


    I det faneblad har du nogle fluebensknapper i en liste. Sæt flueben i "udfyld højtalere" eller hvad de nu kalder den. Det sørger for at lyden fra alle stereo kilder (youtube f.eks.) sendes ud i alle højtalerne. Det giver et falsk surround da det er det samme du hører, men det fylder højtalerne ud om ikke andet.


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092011/Speakers.png]

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().