Ringenes Herre - Extended Edition på BR

  • Så er tiden kommet for udgivelsen af Ringenes Herre - Extended Edition på Blu-Ray, hvilket helt præcist sker d. 28. Juni her i lille DK!


    Extended Edition udgaven indeholder alle de ekstra scener som læserne af bøgerne har savnet i biograf udgaven af filmene, jeg har selv læst bøgerne 7 gange, så den her udgave er et MUST for mig til hjemmebiografen! Jeg har DVD udgaven men håber BR udgaven er lavet ordentlig og vil blow me away!


    Du kan erhverve denne gude-udgave via disse links, men der er sikkert flere, så hvis du har et link mere, smid det endelig her i tråden!


    DVDPriser (658,-)


    CDON.dk (659,-)


    Amazon.co.uk (EDIT: Prisen svinger lidt meget i øjeblikket; £48 den ene dag, £55 den næste, og det er uden DK moms og forsendelse...)


    Edit: Prisændringer


    Det skal lige nævnes, at Amazon udgaven ikke nødvendigvis har danske undertekster, måske har den, måske ikke, det vil tiden vise efterhånden som der kommer tilbagemeldinger...men den er billigere, så hvis du er ligeglad med undertekster eller kan klare dig med de engelske, sååå...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

    Rettet 2 gange, sidst af Franner ().

  • Jeg har en kammerat som også har forudbestilt boksen og jeg glæder mig rigtig meget til at se dem! Tror dog også det ender med at jeg selv skal have købt boksen :-)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Franner
    Det skal lige nævnes, at Amazon udgaven ikke nødvendigvis har danske undertekster, måske har den, måske ikke, det vil tiden vise efterhånden som der kommer tilbagemeldinger...men den er billigere, så hvis du er ligeglad med undertekster eller kan klare dig med de engelske, sååå...


    Quote

    Quote fra Amazon
    Subtitles: English


    Tror kun der er engelske undertekster. Jeg tror jeg køber den fra Amazon da mit engelsk ikke fejler noget (slår tit undertekster fra engelske film :D) og det skal lige sige jeg aldrig har set LoTR (ja jeg ved det.... hvad er der galt med mig xD)

  • Okay, nu har de da opdateret med hvilke undertekster der vil være hos Amazon, det var da altid noget! Jeg tror også bare jeg tager den, mit DVD boxset er også derfra og også 'kun' med engelske undertekster, men jeg boede og arbejdede engang i Nottingham, så jeg klarer mig også ;)


    @ Houly: Lov mig du får set de film, det bli'r ikke meget større! 8)

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Er der noget ekstra i BR udgaven end der var med på DVD udgaven? Snakker om EE udgaven der kom på DVD.


    Ja ved godt filmene jo klart er flottere i full HD =P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg aner det ikke, men nu har jeg bestilt boxsettet (fra DK, ikke Amazon), så det vil jeg snart finde ud af. Men jeg tvivler på der er kommet ekstra scener i filmene, måske i div 'background featurettes' etc. Men nu må vi se, man ved jo aldrig...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Det har vist sig, at den udgave af 'Extended Edition' som sælges i DK først vil være i forretningerne fra d. 12. Juli, altså en uge fra nu. Måske de lige skal ha' smidt nogle undertekster ind først? :oops:


    Amazon udgaven kun med engelske undertekster svinger voldsomt i pris men lige nu mens jeg skriver dette ligger den på £44,99 hvilket for en dansker vil være ca. 430-440 kr. med dansk moms, forsendelse etc.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Jeg har nu set de tre film og jeg må sige, at selve overførslen fra DVD til Blu-Ray er virkelig gennemført! Nogle film er bare blevet 'smidt' over i BR fra DVD (f.eks. Saving Private Ryan'), men ikke dette boxset, billedet er knivskarpt og alt er bare gennemført ned i den mindste detalje! F.eks., hvis man stopper filmen, vil man næste gang man starter den op blive spurgt, om man vil starte filmen forfra eller fortsætte fra hvor man sidst stoppede filmen, også selvom filmen har været pillet ud af afspilleren!


    Så opgraderingen fra DVD til BR har været alle pengene værd, efter min mening! Andre kan jo være af en anden mening, men det er tydeligt, at 'de' har gjort sig voldsomt umage med at gøre jobbet ordentlig, og det er hvad jeg håbede!


    Hvad angår nye scener, kan jeg ikke sige det med 100% sikkerhed (det er for længe siden jeg sidst så filmene på DVD...), men jeg tror ikke der var nye scener i i forhold til DVD udgaven...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)