Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 24. marts 2011, 13:46

Er det kun hos Copenhagen Records, hvor jeg kan købe dansk musik i et lossless format? Tiden må være til, hvor jeg ikke behøver at købe mp3 musik!

Mojn jeg er fløj'n

2

torsdag, 24. marts 2011, 15:11

HØRT HØRT! We want Lossless!

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

3

torsdag, 24. marts 2011, 15:43

Kan man ikke vælge at hente som FLAC på iTunes, eller er det for længe siden jeg har købt noget der?

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

4

fredag, 25. marts 2011, 12:42

Man kan kun få Itunes til at afspille FLAC filer. Jeg synes virkelig det er skuffende, at man kun kan købe MP3 filer de fleste steder!

Mojn jeg er fløj'n

5

søndag, 27. marts 2011, 18:39

Ja, det sutter max...... :rolleyes:

6

søndag, 27. marts 2011, 22:52

Nu spørger jeg bare af ren nysgerrighed og uvidenhed;
Men hvad skal i bruge flac filer eller andet lossless format til frem for bare mp3, 320 kpbs?

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
Corsair 550W - Maxtor 250GB
Antec p182

7

mandag, 28. marts 2011, 14:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
Men hvad skal i bruge flac filer eller andet lossless format til frem for bare mp3, 320 kpbs?

Der er nogen der mener at de kan høre klar forskel på en alm. cd. og en 320 kbps mp3 fil, afspillet i et par creative hørebøffer til 299,- via et onboard lydkort, hvor lyden skulle være bedre på cd'en (selvom den har lavere bitrate.) :))

8

tirsdag, 29. marts 2011, 10:18

Ha ha ha ja det er nemlig rigtigt. Hvorfor ikke bare få det bedste når man kan? Du køber du da heller ikke Kia for at komme fra A til B, hvor du har råd til en Ferrai, vel ! Jeg mener bare, hvorfor ikke tage det bedste. Hvis du har noget ordentlig grej, kan du let høre forskel, specielt i godt produceret musik. Det er klart, hvis du taget noget crap, hvor lyder er kørt gennem diverse filtre, andet gøjl, så kan MP3 filer været ligeså godt.

Mojn jeg er fløj'n

9

tirsdag, 29. marts 2011, 20:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af skumhest
Ha ha ha ja det er nemlig rigtigt. Hvorfor ikke bare få det bedste når man kan? Du køber du da heller ikke Kia for at komme fra A til B, hvor du har råd til en Ferrai, vel ! Jeg mener bare, hvorfor ikke tage det bedste. Hvis du har noget ordentlig grej, kan du let høre forskel, specielt i godt produceret musik. Det er klart, hvis du taget noget crap, hvor lyder er kørt gennem diverse filtre, andet gøjl, så kan MP3 filer været ligeså godt.

Det var ikke møntet på dig eller din tråd. Man kan selvfølgelig nok godt høre forskel på lossless og en 320kbps mp3'er, hvis man har noget rigtig godt udstyr...

Der har bare været tråde hvor nogen hårdnakket mener at 320 kbps mp3'ere har ringere lydkvalitet end en almindelig cd (ikke SACD). Og det er jo direkte forkert.

Vedkommende kunne måske have fundet en 320 kbps mp3'er der var lavet ud fra en kilde på 96 kbps... så vil det selvfølgelig lyde ringere end en cd... Og så mener han derefter at det generelt er sådan. :roller:

10

onsdag, 6. april 2011, 11:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulse

Citeret

Det var ikke møntet på dig eller din tråd. Man kan selvfølgelig nok godt høre forskel på lossless og en 320kbps mp3'er, hvis man har noget rigtig godt udstyr...

Der har bare været tråde hvor nogen hårdnakket mener at 320 kbps mp3'ere har ringere lydkvalitet end en almindelig cd (ikke SACD). Og det er jo direkte forkert.

Vedkommende kunne måske have fundet en 320 kbps mp3'er der var lavet ud fra en kilde på 96 kbps... så vil det selvfølgelig lyde ringere end en cd... Og så mener han derefter at det generelt er sådan. :roller:

hahaha, ja, der er sq mange tosser out there :razz:

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz
Sapphire TRI-X R9 290 4GB OC
12 gb Corsair CMX6GX3M3A1600C9
Samsung 840 Evo 120 GB ssd + WD 500 3ABYX
Logitech G500 ~ 24” BenQ G2420HD
CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ eDimensional Audio FX2
750W CorsairTX ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

11

torsdag, 7. april 2011, 19:29

Næsten alt mit musik er flac. Har nok 4-5% mp3 ud af 170gb.

Citeret

Man kan selvfølgelig nok godt høre forskel på lossless og en 320kbps mp3'er, hvis man har noget rigtig godt udstyr...

Vi har definerer lyden i variende grad, ligeså vil meningerne være til dette. Og rigtig godt udstyr er der også forskellige meninger om, så du kan i sidste ende kun sige ud fra din egen erfaring.

Citeret

Hvorfor er det forkert ?

12

søndag, 10. april 2011, 22:53

Citeret

Citeret

Øhhh.... Hvor høj tror du bitraten er på CD, siden du mener en 320 kbps mp3 fil har højere bitrate?

13

søndag, 1. maj 2011, 21:13

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe

Der er nogen der mener at de kan høre klar forskel på en alm. cd. og en 320 kbps mp3 fil, afspillet i et par creative hørebøffer til 299,- via et onboard lydkort, hvor lyden skulle være bedre på cd'en (selvom den har lavere bitrate.) :))

Der er nogle personer som har mere en bare et par creative hørebøffer....

Jeg kan selv tydeligt køre forskel på en Mp3 og en Lossless på mit BOSE...

"You can only kill so many guys before they go, No it's rated R"

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.