3D, er det virkelig pengene værd?

  • Har i dag set min første 3D film (Avatar) efter det er blevet så populært, så en med Michael Jackson engang i Disneyland Paris for 14 år siden.


    Jeg må ærligtalt indrømme, at jeg blev SLEMT skuffet.
    Bare nogen hurtige punkter.


    1. Brillerne sidder elendigt og trykker på ørene
    2. Brillerne ødelægger konstrasten i billedet på filmen og synes det bliver fladt.
    3. Man kan ikke læne hovedet tilbage i stolen uden brillerne sidder træls.
    4. Synes at der mange gange var objekter i forgrunden der var ude af fokus og som generede billedet utrolig meget.
    5. 3D er kendt for at det kommer ud i hovedet på dig, men jeg var slemt skuffet over så lidt der skete.. Alle de gode actionscener der nu er i Avatar burde sende det hele flyvende om ørene på dig. Uden det er der jo ikke en skid forskel.
    6. Priserne er fuldstændig latterlige på premiere film, 120 kr for en billet.. Så skal man ha popkorn og sodavand også er du snart over 200 kr per person for EN film?! Gav 70 kr i dag, fordi det var i den lokale bio i Vamdrup som lige har fået 3D projektør.


    Bare lidt galde fra min side af, men vil rigtig gerne høre jeres mening omkring 3D, om det er noget der skal blive ved med at leve eller om det bare skal droppes helt fra filmverdenen, og lade det være til speciale biografer som Legoland og Disneyland osv.

  • tja jeg får intet ud af 3d.. kan ikke have brillerne uden på mine normale briller :-) så det er noget med nogle elastikker neste gang jeg skal i 3d biograf..
    men må sige at jeg var meget imponeret over panorama scenerne i avatar :-9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    tja jeg får intet ud af 3d.. kan ikke have brillerne uden på mine normale briller :-) så det er noget med nogle elastikker neste gang jeg skal i 3d biograf..
    men må sige at jeg var meget imponeret over panorama scenerne i avatar :-9


    Få dog fat i et par pakker linser til formålet i stedet :9xo

  • 3D er bare endnu et salgsargument fra producenterne. Jeg giver ikke en krone for det. ;)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    .....Nej.


    +1


    Vil hellere "nøjes" med almindeligt billede der er kalibreret korrekt og så bruge pengene på noget ordentlig lyd også.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg foretrækker også at se filmene uden 3D.. Kan nikke genkendende til flere af punkterne i din liste


    Men det er garanteret noget der er kommet for at blive.. så mange mennesker får 3D-fjernsyn for tiden, så udbuddet for 3D materiale stiger nok kun

  • Ja, 3D kan da være fedt, tror dog ikke at det vil komme til at slå rigtigt igennem før det kan klares uden briller.


    Som det er nu er det i mine øjne ikke pengene værd...


    /ask

  • Det kommer an på hvilken film du ser.. Var også fucking skuffet da jeg så Avatar i 3d.. Men da jeg så OP i 3d, var det noget helt andet.. det fungerede meget bedre, animationen var slet ikke så slørret som billedet i Avatar var.. Samt 3d effekten virkede rent faktisk ved OP

  • Jeg giver heller ikke meget for 3D endnu. Det er milevidt fra at være godt, men mon ikke det bliver bedre med tiden.
    Og 3D på en LCD... Det funger' bare ikke. Drejer man hovedet lidt, eller sidder lidt skråt i forhold til fjernsynet, så det slut med 3D.


    Nej du.. Skid hul i 3D, og koncentrer sig om at få lidt størrelse på OLED... -Det ved man hvad er.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg var i Cinemaxx og se Avatar i 3D for noget tid siden, og jeg synes at det så ret godt ud. Billedet mistede dog lidt af skarpheden.


    Var så inde og se Clash Of The Titans i samme bio noget tid senere, og dér blev jeg skuffet... Der var nærmest ingen 3D effekt udover at underteksterne svævede lidt.


    Har så efterfølgende fundet ud af at det skyldes at Clash Of The Titans er optaget i 2D, og har efterfølgende fået 3D-effekt behandling digitalt. - Kæmpe forskel ifht. Avatar.



    Vil dog ikke selv ud og have et 3D tv... gider sgu ikke sidde med briller på, og det er der ingen i min omgangskreds der gider... udover indimellem når man er i bio.

  • I øjeblikket ville jeg heller ikke investere i 3D. Hellere et godt tv end 3D. Det kan da være fremtiden byder på noget bedre, men så må det blive til den tid.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Læs evt på Flatpanels.dk som min kammi ejer


    Hils ham lige, og sig tillykke så :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Bliver du lider*** af dine provokationer ?


    Er du træt af at leve?


    Hvad så - Er begge spørgsmål sådan ca ikke lige latterlige? ;)