Wav virker i anlæg. Hvad med andre lossless formater?

  • Hvis man tager en musikfil og brænder den, vil den kunne afspilles i et almindeligt anlæg. Flere og flere selskaber sælger nu deres sange, som Flac, Apple lossless og WMA lossless. Men ikke som Wav. Kan dogle af disse brændes, uden jeg skal lave dem om først, sigesom Wav?

  • Hvorvidt du kan brænde dem ud på en skive afhænger helt og holdent af det brænderprogram du bruger.. Nero kan vist sagtens tage de fleste formater, også dem du nævner..


    Brænderprogrammet overfører bare numrene til skiven i det rette format.. Ved faktisk ikke hvad det "format" er, for så vidt jeg husker så er det bare ligesom gamle vinylplader.. Det er ikke rigtige "filer"..


    Men grunden til at du ikke kan købe musik i wave-format er fordi det fylder ad hevleds til! Synes selv flac også fylder for meget, men så er det jo også lossless

  • Brænde cd'er er ved at være historie for de fleste.


    Mangler du rent faktisk en løsning til at afspille dit musik igennem dit anlæg, eller er du bare nysgerrig ?


    For så er der jo flere måder at gøre det på.

  • Jeg bruger bla. min musik i bilen, hvor bilen har en usb-enhed indbygget. Her kan jeg afspille way og MP3. Men som andre er jeg begyndt og købe min musik som Flac, men det vil den ikke afspille.


    Og hvis der er nogen som har en god løsning, så jeg ikke behøver at brænde filerne på en skive vil jeg meget gerne hører om dette også. Men det må gerne være en løsning, hvor jeg ikke skal have en server til at være tændt altid. Måske vi er ude i noget med en iphone?

  • køber man sin musik igennem iTunes kan man bare konvertere det over til mp3 uden problemer :)



    jeg har også købt en del sange gennem iTunes ,aner ikk hvilket format de køre med, men det virkede hverken på min Zen eller min anden mp3 afspiller kun på mine iPods hvilket jeg syntes var mærkeligt :)
    men iTunes er så dejligt indrettet at hvis man højreklikker på den sang man lige har hentet kan det konvertere den over til mp3 super dejligt og nemt :)




    du burde da kunne brænde alle typer musik filer til en skive og kaste den i din cd-afspiller og den burde sagtens kunne læse det og afspille det, jeg har aldrig haft problemer med det i hvertfald, kun med mp3 på en almindelige cd-afspiller...


    men Nero som det også bliver nævnt er et lækkert program som bare virker, jeg har aldrig haft problemer med mit og alt jeg har smidt efter det har den bare brændt/kopieret uden problemer :)

  • Det er intet problem at konvertere Flac-filerne til MP3. Det var bare om man kunne få afspillere til bilen, som kunne afspille FLAC fra en USB-pen. Det giver jo ikke mening at konvertere sine Flac-filer til MP3, når man gerne vil bevare den gode lyd. Jeg må have filerne ned på en cd, når min enhed ikke vil afspille Flac-filerne direkte.

  • jeg har en boks i min lille 407 hvor jeg bare smider min iPod i så køre lortet sq bare :) så der fuld hammer på mine 6 Pioneer speakers ;) (ved godt JBL har lavet et 9 speakers system men det for dyrt :D )



    men det virker ikk med min Zen når jeg har købt sange på iTunes så skal jeg lave dem om til mp3


    så det bedste råd i sidste ende er nok at købe en iPod og afspiller filerne for dem for jeg kender ikk andre muligheder i hvert fald :)


    så jeg har ikk flere forslag...