netværk hvordan?

  • Hej


    Jeg har problemer med at lave et brugbart trådløst netværk.


    Hardware jeg har:


    - TDC Router ADSL trådløst SAGEM
    - Linksys Wireless Broadband WRT54GL Router 2.4 Ghz
    - D-link wireless netkort LinkSys
    - Linksys Wireless-G PCI Adapter WMP54G


    Mål:


    Opsætning af trådløst netværk til 2 stationære PC'er hvor der tillige skal være forbindelse til
    en anden slags hardware som kræver tilslutning til Ethernet.


    Jeg har intet problemer i at få trådløst opkobling til de 2 PC'er men mangler det sidste. Kan jeg brug Linksys broadband Wireles-G routeren til noget?

  • Hey schoneberg, velkommen til Tweak.dk :)


    Din tråd ligger i den forkerte sektion, da denne er beregnet til snak om film og musik etc.
    Tråden her burde ligge i Hardware sektionen, så jeg vil gerne bede dig om lige at skrive her i tråden at du har læst denne besked, og så flytter jeg den op i den rigtige sektion bagefter :)


    Nu hvor jeg er i gang, kan jeg da lige henvise til lidt læsestof, bl.a. reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh


    David | Tweak.dk Crew
    Forum Moderator

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af schoneberg
    - TDC Router ADSL trådløst SAGEM
    - Linksys Wireless Broadband WRT54GL Router 2.4 Ghz
    - D-link wireless netkort LinkSys
    - Linksys Wireless-G PCI Adapter WMP54G


    Du kan godt bruge linksysen men så skal du sætte TDC'routen ud af drift.


    Mit forslag lyder på at bruge tdc'eren og så undlade linksys'en.
    Så din opsætning bliver så simpel som muligt.