B-film

  • hvilke(n) b-film syntes i er bedst??
    kan personligt bedst lide: Evil Dead 2 og Return of The Killer Tomatos
    to film i absolut topklasse inden for B-film :T

  • Det klart størreste B-film jeg nogensinde har set er: Super Ninja master: Zombie Rival. En australsk/Vienamesisk film om en Australsk Ninja (Blond med blå øjne) og en Vienamesisk undertaker der kæmper mod den lokale boss...
    Ikke før er der lavet så dårlige effekter i en film... Hvis i har mulighed for det, så kan jeg anbefale den til enhver tid, til et godt grin :D Den skaber sit helt egne niveau.....Å-Film ;)

  • Quote

    Originally posted by Todi
    Amr. Ninja 1+2
    Best of the Best
    Electric dreams
    Prayer of the Rollerboys


    må være nogle af de bedste bud ;)


    Ej Amr Ninja er klasse.. Michael Dudikoff er da nærmest en Oscar vindende skuespiller ;);):D Jeg kan tydelig huske 2´ern.. Hvor de er på "ferie" men skal rede Ambassadøren sammen med hans datter.. Og tager over på en privat ejet ø.. Hvor skurken fabriker hans DRÆBER NINJAER.. :clap: Det er kvalitet for den kræsne ;)

  • Det må da vist være den med nogle små smølfer der får en ring, som åbenbart er ond. Smølferne går så i lang tid og kommer til et bjerg hvor de skal smide den der ring i, men så kommer der et eller andet gråt monster, som har vist dem noget af vejen hen til bjerget, og vil ha' ringen.


    B-film det tror jeg nok.


    DET GAS, I KA' TA' DET!!!!!



    PS. hvis der er nogen der ikke ved det så er det Ringenes Herre jeg har gjort lidt grin med. :)):)):))

  • Jeg citere én fra eksperten.dk hans defination på hvad en B-film er:
    "B-Film er som regel film produceret på et ret lavt budget. Dermed følger normalt også dårligere skuespillere, skidt sammenhængende manuskripter, dårligere effekter osv.


    Nogle af Peter Jacksons første film vil jeg klassificere som b-film. F.eks. Braindead. B-Film har det dog med at være ret morsomme, hvis man kan sætte sig ud over historien og bare grine af hvor dårlig en film rent faktisk kan være..."


    En anden citere fra eksperten.dk:"Ole Michelsen (Den gode gamle Bogart vært) kategoriserede b-film som film der ikke var produceret til eller var så dårlige at de ikke blev købt af biograferne.


    Mange B-film gik hen og fil "kult" status, hvorefter de fik en revival, hvor de så blev vist i biograferne, og dermed ændrede status fra "a" til b-film (feks. den første Mad Max film)."


    Det kunne nok ikke forklares bedre fra realityfilm.com :
    Definition
    A low-budget genre film that gets second billing to the main feature.


    Og så den oprindelig forklaring:
    B-movie
    a film originally made (esp. in Hollywood in the 1940s and 50s) as a supporting film, now often considered as a genre in its own right.

  • Den dårligste jeg nogensinde har set er nok en der hedder Shogun .... hold kæft man 8o det er bare b-filmen over alle b-film.. blodet har ik den rigtige farver, når de skærer halsen over på en, så sprøjter det ud med en 10 cm tuk blodstråle :] latterligt..

  • Quote

    Originally posted by OriGiN
    Den dårligste jeg nogensinde har set er nok en der hedder Shogun .... hold kæft man 8o det er bare b-filmen over alle b-film.. blodet har ik den rigtige farver, når de skærer halsen over på en, så sprøjter det ud med en 10 cm tuk blodstråle :] latterligt..


    HeHe... Lyder som KILL BILL vol.1... :crazyeyes::crazyeyes::crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by OriGiN
    Den dårligste jeg nogensinde har set er nok en der hedder Shogun .... hold kæft man 8o det er bare b-filmen over alle b-film.. blodet har ik den rigtige farver, når de skærer halsen over på en, så sprøjter det ud med en 10 cm tuk blodstråle :] latterligt..


    Hmm tænker du på den gamle tv serie Shogun? Den med Richard Chamberlain der spiller AnjinSan som tager til Japan og bliver en kriger? Og skal kæmpe en masse samuraier etc... For den serie er jo 30år gammel