Cropping af video i Vegas 9 Aaaargh!

  • Jeg har en lille video som jeg vil croppe til og uploade på Youtube - mest for sjov, men man lærer jo lidt i processen. Har lånt en kammerats bærbar der har Sony Vegas 9 på maskinen - Perfekt! tænker jeg indtil jeg starter programmet op. Kæben falder under stolen over alle de knapper og whatnot.


    Selve videoen er i 1600x1200 (Fraps). Den har nogle menu elementer som skal croppes væk så det kun er gameplayet der vises. Dét har jeg dog ikke kunnet få den til at gøre ordentligt med Video -> Crop/Pan værktøjet. Selv efter jeg låser den op. Den må gerne have letterboxing på begge sider, bare så længe at menuerne er væk. :)


    Et hurtigt sidespørgsmål - Hvilket codec skal jeg outputte den som hvis den skal ligge på Youtube som en HD video? Google modsiger sig selv eller har gamle informationer :boxed:


    Preview af menuen der skal skæres væk


    Mange tak på forhånd

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |