Disney's Up i 3D....

  • Hey, skal i aften i biffen og se Disney's Up i 3D..


    Så ville da bare lige høre om der er nogen herinde der
    har prøvet det nye digitalt 3D i biffen..?


    Er det fedt, eller er det lidt "waah" ligesom de der blå/røde papbriller?

  • Jeg er selv lidt usikker på at skulle betale for en 3D film, da jeg i forvejen har briller på. Har været i Tycho Brahe et par gange og set deres film og deres 3d briller gav mig en seriøs øresmerte pga. den ekstra vægt. Jég glæder mig dog til at komme ind og se Up! i 2d :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Så er jeg lige kommet hjem..


    Damn den er sjov..
    Og hold da op det 3D virker bare..
    Brillerne vejer da intet..
    Så kan ikke lige se hvordan man kan få ondt i ørene..


    Skal helt sikkert ind og se flere film i 3D..
    Det gør oplevelsen SÅ meget bedre!

  • Det glæder mig at du kunne lide den. :D


    Mht. til brillerne så er det nogle ordentlige klodser man fik på Tycho, lyder godt at de ikke bruger samme leverandør ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg var inde og se Ice Age 3 i 3D. Det var virkelig også fedt! Regner også med at tage ind og se UP :D

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    er billedet skarpt?


    Med briller på, ja..
    Har stadig ikke helt forstået hvordan faen de briller virker..


    Brillerne er ikke 100% klare, de er en smule mørke, men synes bestemt billedet
    stod flot.
    Virkningen af 3D'en var efter min mening rigtigt god..


    MEGET MEGET bedre end det vi kender fra de gamle røde/blå 3D briller..


    Jeg skal i hvert fald ind og se flere 3D film..


  • Lidt afhængigt af hvilken teknik der bruges kan der være lidt forskellige måder det virker på.


    En af de mere udbredte er at filmen spiller med 60fps, men hvor hvert andet billede er til højre og hvert andet til venstre øje. Det brillerne går er at skiftevis lukke for synes på venstre og højre øje så det passer med filmen.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Så har jeg være inde og se Op i 3D, og det virker rigtig godt.


    Desværre synes jeg det var lidt anstrengende for øjnene, de begyndte næsten at svi. :D


    Wow... Sådan var det overhovedet ikke her.
    Jeg kunne ikke mærke nogen forskel fysisk overhovedet.

  • Regner selv med at tage ind og se den i weekenden.. Faktisk med en ven der har bygnings fejl på det ene øje, så må jeg lige se om det gør nogen forskel..


    Prøvede med at par 'UP' briller (en anden ven har lige set den) at kigge på et normalt fjernsyn, selvfølgelig kom det ikke frem i 3D, men det svig ganske hurtigt i øjenene..


    Tror oplevelsen er forskelligt fra person til person, da synsstyrkerne er forskellige.. For jeg ved at for at få det til virke 3D, kører filmen i to billeder med milisekund til forskel, hvor brillerne så også har hver sin styrke, tilpasset til hvert sit billed.. det er vidst en slags picture in picture..


    Men giver lige en melding efter jeg har set filmen..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Et lille sidespring..


    Mit favorit band nr. 1, Tool :D , lavede i 2006 en cd der hedder 10,000 days, hvor at i coveret var 3d briller, og en række billeder á 2 stk.. hvor når man så kiggede igennem samlede de to billeder sig og blev til 3D.. Ser temmelig fedt ud, og giver et meget godt indtryk af hvordan det fungerer..


    I kan altid prøve det næste gang i er i en musikbutik, uden at købe selve cd'en.. Deres musik falder nok ikk i de flestes smag..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().