TV-programmer om insekter og "specielle" havdyr.

  • Hej


    Jeg finder insekter og kryb meget fascinerende. Derudover kan jeg også godt lide de lidt mere specielle havdyr. Derfor vil jeg høre om I kender nogle naturprogrammer, der er udgivet på DVD og som omhandler disse.


    Det skal ikke være de "sædvanlige" naturprogrammer om løver, krokodiller, farvestrålende fisk og hvaler, men de lidt mere specielle dyr som man ofte ikke ser så meget til.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • I den blå planet, som linket oven over, da kommer man i en af afsnittene langt under overfladen, hvor man ser nogle yderst specielle havdyr. Som de siger, ligner de noget fra en anden planet. Og ellers er resten af afsnittene også meget spændene, hvis man kan li' den slags flotte film.


    Og i serien Vores Planet med regnskoven, da kommer man også tæt på lidt kryb. Noget af det der har sat sig dybest i min hukommelse, er hvor en svampeart går efter den største dyre gruppe. Ganske festligt. Og så er der jo en af afsnittene, Grotter, hvor i der også er lidt kryb


    Men det er selvfølgelig lidt meget at investere i, hvis det kun lige er de få afsnit du gider se.


    -Jeg har derimod søgt med arme og ben efter film med slanger, og finder det nærmest en umulighed. Har kun fundet ganske få fra National Geographic.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hej


    Tak for svarene. The Blue Planet har jeg set da den blev sendt i TV og ja den var rigtig flot og kan også huske afsnittet med dybhavsdyrene.
    Kom endelig med andre bud hvis I lige kan komme i tanke om noget.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det er ikke en helt normal dokumentarfilm, men en film som viser insekter og naturen på en måde som aldrig set før. Det kan godt være at man enten skal være total biologi-freak eller foto/video interesseret for at synes om filmen, men ihvertfald et kig værd.


    http://www.imdb.com/title/tt0117040/

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KamakaziChild
    Det er ikke en helt normal dokumentarfilm, men en film som viser insekter og naturen på en måde som aldrig set før. Det kan godt være at man enten skal være total biologi-freak eller foto/video interesseret for at synes om filmen, men ihvertfald et kig værd.


    http://www.imdb.com/title/tt0117040/


    Jeg tror jeg har hørt om den. Den lyder i hvertfald interessant og jeg skal helt sikkert se nærmere på den. Tak for det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------