Musik og hvordan det påvirker..

  • Personligt synes jeg selv, at musikgenren Doom Metal nogle gange får mig til at føle at alting bare er ligegyldigt, hvorimod at foreksempel Death Metal, hvor mærkeligt det end lyder kan faktisk gøre mig i bedre humør.


    Men hvis jeg på en eller anden måde kommer til at høre elektronisk musik får jeg lyst til at skyde dem der laver den slags musik/jeg hader elektronisk musik.

  • Tjo det kommer an på hvem man er og hvad man lytter til. Jeg kan stort set lide alting, dog er der lige nogle få genre som jeg ikke synes om.


    Heavy metal / døds metal gør mig mere eller mindre sindssyg, synes det er en gang larm og finder ingen mening med det. Tror aldrig det bliver min smag, vil ikke sige jeg hader den slags musik, forstår den bare ikke.


    Hip hop / rap gør mig rasende, går fuldstændig amok af at høre det. Fordi jeg synes teksterne er sørgelige, for meget damer og sprut eller bare generelt åndssvagt.


    Jeg hører nu mest elektronisk fordi det gør mig så glad og der er gang i den. Men alt glad musik det er jeg altid til, så bliver man i så godt humør. :D

  • Death metal giver bilen kræfter nok til at komme hurtigere frem af en eller anden grund... :hb:

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Personligt er det noget drum&bass/breakbeat eller noget dubstep der skal til for at give mig et kick.
    Mere eksperimenterende musik som IDM eller trip-hop sætter mine tanker igang på en måde som intet andet kan, ret utroligt.
    Hvis jeg bare skal slappe af og dæmpe en eller anden form for uro så kan downtempo, chillout musik være lækkert at lytte til.
    Rap/hiphop fungerer godt til at holde et 'flow', altså hvis man bare sidder ved computeren og skriver ligesom nu, eller hvis man går en tur rundt i byen....

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • ville umiddelbart synes at du laver noget undersøgelse mht. hvad effekt forskellige genrer af musik har på folk


    men uanset hvad lytter jeg mest til go gammeldaws rock med en god tekst til. Det får mig mange gange til at føle mig glad og tilfreds


    Diverse former for elektronisk musik har det med at inspirere mig og give mig gode ideer.


    Det meste hiphop, på nær de få gode der har noget sjæl i sig, gider jeg ikke engang lytte til, da "kunstnerne" alt for sjældent kan strække sig til at lave deres egne melodier.


    Men i bund og grund, så alt hvad jeg synes der lyder godt, havner i min musikmappe.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200