Last.fm anyone?

  • Er der nogen herinde som bruger last.fm, og i så fald, hvad hedder i derinde?
    Kunne være sjovt at tjekke hinandens musik ud og måske endda forøge sit eget bibliotek med noget nyt.


    Til folk der ikke aner hvad jeg snakker om: Wiki om Last.fm


    Mit nick: Maldal

  • Nu fik jeg jo en idé!


    Hvorfor ikke lave en TweakDK "radio"?
    Så derfor har jeg oprettet en gruppe til det formål - der kan nu udføres statistik på hvad Tweaks brugere lytter til af musik samlet set, diskuteres musik og vigtigst af alt - det er muligt så snart man melder sig ind i den gruppe at høre musik fra samtlige medlemmer der melder sig til den via Last.fm - istedetfor at høre musik fra én bruger af gangen ;)


    Find den her http://www.last.fm/group/TweakDK


    Oh.. BTW: Admins - håber det her er ok, også at jeg lige "låner" logoet, det er jo i en god sags tjeneste ;)
    Ellers så siger I selvfølgelig bare til, så bliver den pillet ned igen...



    :cheers:



  • Done :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt



    Done :D


    :9xo


    Så bare 1 medlem til og vente 1 uge og vupti så har Last.fm genkendt den musik vi høre til - det er deres system, de vi ikke spilde krudtet med det samme og ikke på grupper mindre end 3 medlemmer

  • Jeg tabte lige tråden et øjeblik, nu når man er med i sådan en gruppe, er det musiksmagen fra hele gruppen man sådan kan se? :D :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt
    Jeg tabte lige tråden et øjeblik, nu når man er med i sådan en gruppe, er det musiksmagen fra hele gruppen man sådan kan se? :D :boxed:


    Ja, den samler de numre sammen alle medlemmer har hørt indenfor den seneste uge og begynder at lave statestik og en "radio statio" ud fra den playliste der dermed bliver oprettet.
    Det virker først efter 1 uge, altså på næste mandag, så den har lidt tid til at opsamle musik hver gang vi lytter til noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC


    Ja, den samler de numre sammen alle medlemmer har hørt indenfor den seneste uge og begynder at lave statestik og en "radio statio" ud fra den playliste der dermed bliver oprettet.
    Det virker først efter 1 uge, altså på næste mandag, så den har lidt tid til at opsamle musik hver gang vi lytter til noget.



    Ah okay, det blir sku sjovt at se :P

  • Joinede gruppen også, men last.fm virker vist ikke med Songbird som jeg bruger til afspiller, så ved ikke rigtig hvor meget man får ud af det :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Joinede gruppen også, men last.fm virker vist ikke med Songbird som jeg bruger til afspiller, så ved ikke rigtig hvor meget man får ud af det :razz:


    Selvfølgelig gør det da det ;)
    Last.fm er det mest kendte og bredeste musik netværk af den her slags, så det findes til stortset alle tænkelige afspillere.


    Add-on til Songbird


    EDIT: Hvis du har den nyeste udgave er det allerede bygget ind: Features

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC


    Our musical preferences are 66.62% similar!


    Our musical preferences are 71.02% similar! :crazyeyes:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP