Sia - Fantastisk sangerinde

  • Min lillebror pointerede lige for mig at en af de remix'es jeg havde liggende faktisk havde et rigtig godt originalt stykke musik bag sig. Sangerinden der kalder sig Sia har en utrolig flot stemme efter min - og hans - mening, og jeg blev da henvist til nogle youtube videoer hvor flere af hendes sange indspilles LIVE for en radio station.


    Tjek evt. denne som jeg kun kendte som remix:
    Sia - The girl you lost to cocaine


    Remix'et jeg har hedder desuden Sia - The Girl You Lost To Cocaine (Stonebridge radio edit)


    En anden sang fra samme recording session:
    Sia - Little black sandals



    Synes det er utroligt så meget styr hun har på sin stemme, det er nok de færreste "rigtig kendte" artister der tør lave sådan nogle live indspilninger. At hun så tilmed sidder ned mens hun synger gør jo bare det hele endnu mere sejt.


    Hvad synes i om hende, og kender i evt. andre med samme stil (det skader jo ikke at få udvidet sin musikalske horisont engang imellem)?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Sia Furlers stemme er ret utrolig...
    Er specielt vild med hendes samarbejde med Zero 7.


    Zero 7 - Destiny (Live 2001)
    Urimelig god præstation hvis du spørger mig...

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet en gang, sidst af MvK ().

  • I langt de fleste tilfælde synes jeg sådan set at originalnummeret er bedre end remixet.


    Personligt kan jeg godt lide Sia og det er da noget jeg lige skal have undersøgt lidt nærmere. Min foretrukne måde at få ny inspiration er ved at besøge biblioteket og låne lidt forskelligt. En del af det er selvfølgelig ikke noget der falder i ens smag, men ind imellem støder man på nogle perler.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hun lyder da meget godt, minder mig lidt om Janis Joplin.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    I langt de fleste tilfælde synes jeg sådan set at originalnummeret er bedre end remixet.


    Personligt kan jeg godt lide Sia og det er da noget jeg lige skal have undersøgt lidt nærmere. Min foretrukne måde at få ny inspiration er ved at besøge biblioteket og låne lidt forskelligt. En del af det er selvfølgelig ikke noget der falder i ens smag, men ind imellem støder man på nogle perler.


    Anders


    Har jeg også prøvet et par gange :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Falder virkelig ikke i min smag, men hun kan noget med sin stemme, ingen tvivl om det.
    Hvis jeg endelig skal lytte til den slags musik, så er Tina Dickow nok en af de eneste jeg kunne finde på at høre. Hun har en fed klang. :)

  • Synes i hvertfald rigtig godt om Stonebridge's Remix af The Girl You Lost to Coccain.


    Markus Schulz's remix af Buttons er heller ikke helt tosset.


    Men tror ikke helt jeg bryder mig om originalversionerne. Der må jeg nok også tilslutte mig Tina Dickow.