Tysk rytmisk musik fra 80'erne

  • Hejsa,


    Sidder og skal forberede min mundtlige tysk eksamen, og i den forbindelse søger jeg noget tysk rytmisk musik fra 80'erne og frem til nu.
    Jeg skal fortælle om den musiske udviklig Tyskland har gennemgået, altså hvordan Tyskland er gået fra at være meget klassisk præget (Mozart) og til hvordan den rytmiske musik fik sine rødder i landet.


    Af nævneværdige kunstnere har jeg indtil videre:


    Nina Hagen
    Rammstein
    Scorpions


    Der findes ikke meget tysk rock, så er begrænset hvad jeg har kunnet finde fremtil.
    Det skal være kunstnere der har haft en betydning for udviklingen, så diverse undergrunds bands mm. har ingen interesse.


    Mangler jeg nogen kunstnere, og i såfald - hvilke?

  • Kraftwerk (Elektronika)
    Die Toten Hosen (Punk rock)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

    Rettet en gang, sidst af ayu ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Kernkraft?


    Det var vel ligesom dem som begyndte at spille elektronisk musik?


    Kernkraft 400 er et nummer af tyske Zombie Nation, som er et band fra sidst i 90'erne..
    Til gengæld tror jeg Kraftwerk er interessante at kigge op på..


    Lidt om Kraftwerk fra Wikipedia:


    Kraftwerk er en tysk musikgruppe, der bl.a. er kendt for sin indflydelse på elektronisk musik.
    Gruppen anses for pionerer inden for den elektroniske musik, og de er tillagt stor betydning for både hiphop, techno, 1980'ernes popmusik og electronica.
    Kraftwerks musik er hovedsageligt bygget op om elektroniske instrumenter som synthesizere, og til vokaldelen af deres numre er ofte anvendt vocodere.
    Stilen er minimalistisk, og deres tekster omhandler i høj grad teknologi, f.eks. computere, robotter og tog- og bilrejser.


    Især mht. til hiphoppen er det meget interessant kan jeg fortælle, det emne har jeg selv været inde på flere gange i stilskrivning bl.a.


  • DOH - Byttede lige om på det :P


    Troede godt nok de var ældre - My bad!