Watchmen

  • Hej


    Ville høre om I skal ind og se den nyeste super helt film, Watchmen, her til sommer. Ville også lige høre om der er nogen der har læst novellen den er bygget over?


    Til dem der ikke lige ved hvad jeg snakker om, så har jeg et par link :D


    http://watchmenmovie.warnerbros.com/


    http://en.wikipedia.org/wiki/Watchmen


    Ellers ville jeg også lige høre hvad i sys om superhelte film?


    Personligt er jeg meget stor tilhænger af alle Batman filmene også den første Spiderman, men derud over så sys jeg resten er lidt sløje(vis vi ser væk fra effekterne). :D

  • Lad os nu se om den kommer mester :-)


    Produktionsselskaberne er jo i strid med hinanden om hvem der ejer rettighederne til filmen etc.


    Men hva faaaen.. filmen har været undervejs i 15 år - så kan vi vel os vente 15 år til ;)


    mht. Superhelte film.


    Well, min yndlings superhelte film er helt klart "The Dark Knight, "Batman Begins", "Iron Man" og selfølgelig "Spiderman 1".


    Det er på mode og filmatisere tegneserier..

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • Jeg har næsten læst tegneserien - gik i gang med den (for et års tid siden) og nåede ca. 2/3 ind i den, før eksamenslæsning og den slags tvang mig til at lægge den på hylden.
    Men jeg skal lige have læst den, inden filmen udkommer - hvilket jeg i øvrigt slet ikke tvivler på den gør. De burde jo være færdig med at filme og godt inde i redigeringen. Så mon ikke der kommer en løsning i 11. time og det lille (marketings-)stunt bliver afværget ;)


    Men bortset fra det så kan jeg kun anbefale folk at læse tegneserien. Moore kan sgu finde ud af at stykke en historie sammen. Og så er det en interessant og original vinkel, på hele superhelte-fænomenet, man har valgt.
    Derudover så ser traileren lovende ud...omend jeg er lidt bange for at man har gjort karakterene lidt for "Hollywood". En af de superfede ting ved den oprindelige historie er netop at "heltene" er udbrændte og/eller dybt moralsk tvivlsomme - en genial scene i tegneserien er en elskovsscene med en halvfed og resigneret Nightowl, som den ene deltager :)
    Rorschach er også en karakter man kan frygte, er blevet poppet op til at være mere spiselig.... Men man kan jo altid håbe traileren mest viser flashbacks og f.eks. Rorschach er lige så skræmmende, frastødende, ynkelig osv. som i tegneserien.


    Så det korte af det lange er at jeg tror filmen bliver superfed. Jeg er bare bange for at den i større grad bliver en mainstream superheltefilm, og mange af de mere dybe temaer fra tegneserien bliver siet fra i processen....


  • øhm den skulle da meget gerne komme, der er da en trailer til filmen, faktisk to trailers. så det er ret sikkert filmen kommer vil jeg mene.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind


    øhm den skulle da meget gerne komme, der er da en trailer til filmen, faktisk to trailers. så det er ret sikkert filmen kommer vil jeg mene.


    Tror du skulle følge lidt med i medierne på området ;)


    Nej, det er ikke sikkert den kommer i biografen til marts. Den er truet af de stridigheder, der er imellem Warner Bros. og Fox. Det skulle mig bekendt handle om distributionsrettighederne.


  • Hehe nice du lige gav et lille resume der, så ved jeg lidt mere om den nu :D

    Men som du nævner med for meget Hollywood, den tendens har de med at bruge rigtigt meget på superhelte film af en eller anden grund :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Tror du skulle følge lidt med i medierne på området ;)


    Nej, det er ikke sikkert den kommer i biografen til marts. Den er truet af de stridigheder, der er imellem Warner Bros. og Fox. Det skulle mig bekendt handle om distributionsrettighederne.


    Filmen er efter alt sandsynlighed færdig eller på nippet til at blive færdig - den skal nok komme. Om den kommer til den annoncerede dato er så en anden snak, det er jo set før at en premiere-dato er blevet rykket :)
    Men jeg er slet ikke i tvivl om at den nok skal blive frigivet på et tidspunkt. Bare tænk på hvor dårlig reklame det vil være for Fox, hvis de helt får forhindret filmen i at blive frigivet.
    Hvis man skal gætte (og det er der sikkert ingen af os der ved nok om amerikansk mediejura til at gøre) så vil jeg skyde på at Fox får en eller anden form for godtgørelse - evt. en procentdel af omsætningen. Men ikke mere end at WB vil have alt grund til at smide filmen i biograferne, fremfor skraldespanden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt
    Hehe nice du lige gav et lille resume der, så ved jeg lidt mere om den nu :D


    Jamen jeg syntes da du skulle læse den, så du kommer til at vide det hele :D
    Man kan vist nok låne den på biblioteket, hvis du ikke gider investere i den. Men den er faktisk pengene værd syntes jeg - og jeg er ellers ikke nogen stor tegneserie-fan.

    Quote


    Men som du nævner med for meget Hollywood, den tendens har de med at bruge rigtigt meget på superhelte film af en eller anden grund :rolleyes:


    Det er vel fordi de som regel er dyre at producere, så der ikke er råd til at folk ikke fatter det....så er det mere sikkert at bare lave en eller anden ligegyldig historie hvor Danny og Brian ikke skal tænke over mere end hvor de skal parkere den sænkede golf inden de hopper ind og ser filmen ;)

  • Det kan man dog ikke just påstå om The Dark Knight - efter min mening


    Man kan sige det om Iron Man mf., men handler det ikke også bare om at levere en god gardin actionfilm?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Det kan man dog ikke just påstå om The Dark Knight - efter min mening


    Man kan sige det om Iron Man mf., men handler det ikke også bare om at levere en god gardin actionfilm?


    The Dark Knight og Batman Begins er superfede, det er der ingen tvivl om - også på et lidt dybere plan en bare actionbraget.
    Jeg syntes i øvrigt Iron Man faktisk var okay fed - bestemt en af de mere vellykkede superhelte-film :)


    Og derudover så er der intet galt med actionbrag - jeg er vokset op med Sly (både ham og hende :O) og Arnold, og elsker hjernedød action :)
    Så det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod god underholdning, jeg syntes bare underholdningsbranchen efterhånden er blevet alt for idéforladt og ligegyldig.... Hvilket er en skam for der er nogle skidedygtige manuskriftforfattere og instruktører derude, deres ting bliver bare som regel cancelled eller ikke lavet...mens folk sidder og topstener over Meet the Spartans eller et eller andet åndssvagt program hvor Steve-O mishandler sig selv og eksotiske dyr :)
    Men som sagt er der gode ting også...De nye Batman, Matrix (den første film er specielt fed - prøv at læs lidt om Platons hulelignelse og Descartes onde dæmon, og så se den igen ;) ) osv... Men der bliver bare lavet mere lort...Batman-filmene mellem Burtons og de to nye, de nye Starwars, The Fast and the Furious osv. osv. osv.....og folk vælter ind og ser lortet 8o

  • Quote

    .....og folk vælter ind og ser lortet 8o


    Det er fordi vi som mennesker har en utroligt trang til at blive tilfredsstillet! :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt


    Det er fordi vi som mennesker har en utroligt trang til at blive tilfredsstillet! :))


    Desuden er det god adspredelse fra en måske stresset hverdag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Desuden er det god adspredelse fra en måske stresset hverdag.


    ja så kan man bare sætte sig tilbage og nyde ikke at skulle tænke :)