• Hejsa,


    Rap - en genré jeg absolut ikke kender noget tid, men som jeg godt kunne tænke mig at udforske.
    Gider ikke alt det 50 Cent, Three Six Mafia, 2Pac osv. og generelt alt der handler om hvem der har det sygeste crib og knalder flest damer.


    Eminem er fed, gerne noget lignende hans, altså med tekster der sætter tankerne i gang og så ellers bare et fedt flow.


    Kom med nogle bud.

  • Du skal sku høre noget 2Pac han er virkelig genial, det er ikke kun damer, biler og champagne han rapper om :)


    Eminem er jeg også stor tilhænger af, sååå alt hans kan anbefales, især hans ældre udgivelser. Af dansk rap er der jo Ufo Yepha som jeg mener er 110% geniale.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Du skal sku høre noget 2Pac han er virkelig genial, det er ikke kun damer, biler og champagne han rapper om :)


    Eminem er jeg også stor tilhænger af, sååå alt hans kan anbefales, især hans ældre udgivelser. Af dansk rap er der jo Ufo Yepha som jeg mener er 110% geniale.


    Har hørt lidt 2Pac, og syntes ærlig talt ikke at han er aggresiv nok. Han mangler lige lidt den attitude som Eminem ligger inde med.


    Ufo & Yepha er ikke lige min kopté, ved ikke hvad det er med dem, de falder bare ikke helt i min smag.


    Tak for input. :)

  • Dead Prez har altid været en favorit hos mig

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Poor rightoues teachers - The new world order.


    Lavet i samarbejde med KRS-One i hans storhedstid. IKke særlig kendt med indeholder nok nogle af de bedste numre nogensinde imo.


    Check f.eks Dreadfull Day, We Dat Nice, Gods, Earths and 85ers, They Turned Gangsta og ikke mindst Conscious Style med KRS-One..

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240


  • Du skal huske, at Tupac Shakur er en af de største nogensinde, bla. fordi hans tekster er så brutale som de er, men også fordi han var en sangskriver uden lige. Det var på ingen måde normalt for en "young black male" at skrive tekster som ham. Tupac's "Dear Mama" regnes for, at være en af de bedste rapsange til dato. Sangen finder du på Me Against the World fra 95 - muligvis hans bedste album.


    Hvis du ikke er så meget til vestkystens, glamur G-Funk, så skal du til østkysten, hvor Nas's "Illmatic"-album fra 94 er et af de større. Nummeret "One Love" fra pladen er også et der regnes for at være blandt de bedste skrevet.


    ..fra samme side af landet finder du The Notorious B.I.G. aka. Biggie Smalls.. Hans plade "Ready to Die", der stort set kun handler om, hvordan folk slår hinanden ihjel, regnes også for en af de bedste skiver i amerikansk hip hop-historie. Her finder du numre, som "Juicy" og "Big Poppa"...det handler i bund og grund mest om cribs og hoes, men han gør det med stil. Det er rådt og brutalt, og hvis du vil følge mit råd, så skal du lytte til hans stemme og flow, som ikke er set magen til siden han døde i 97, af et "drive by" i Cali.


    3 af de bedste hip hop-cd'er fra midt 90'erne. Håber du vil lytte til dem.


    Mvh Hitmanden

  • Jeg kunne anbefale følgende kunstnere/grupper. Der er lidt af hvert her:


    Kasper Spez (dansk)
    Alliancen (dansk)
    Hvert Aspekt (dansk)
    Per Vers (dansk)
    SuperJan (dansk)
    Jooks (dansk)
    Komplot (dansk)
    J-Spliff (dansk - rapper på engelsk)
    Negash Ali
    Jedi Mind Tricks
    Nonphixion
    Gemini/GemStone
    Murs
    9th Wonder
    Common
    Lupe Fiasco
    Talib Kweli

  • Jeg vil forslår du bare starter ud med at høre dansk rap, fordi det har meget mere indhold end alt det engelsk(efter min mening), men der er da også nogle gode udenlandske, f eks. Immortal Technique :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kalyt
    Jeg vil forslår du bare starter ud med at høre dansk rap, fordi det har meget mere indhold end alt det engelsk(efter min mening), men der er da også nogle gode udenlandske, f eks. Immortal Technique :clap:


    Helt klart IT er genialt!


    Men synes ligesom i alle har overset det mest brutale danske rap... Jeg snakker selvfølgelig om Tabu rec's drenge, Suspekt! hvis du kan lide det hårdt men samtidig med mening er det her det upperste!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Blahez


    Helt klart IT er genialt!


    Men synes ligesom i alle har overset det mest brutale danske rap... Jeg snakker selvfølgelig om Tabu rec's drenge, Suspekt! hvis du kan lide det hårdt men samtidig med mening er det her det upperste!


    Du kan også gå lidt tilbage og tage Østkyst Hustlers? Dem har jeg personligt være meget glade for i tidernes løb.. Det er super fedt!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitmanden
    Du kan også gå lidt tilbage og tage Østkyst Hustlers? Dem har jeg personligt være meget glade for i tidernes løb.. Det er super fedt!


    Seriøst? Du skrammer ham da helt væk fra rapscenen. ;)
    At diskutere musik smag er jo det samme som at diskutere om æbler eller pærer smager bedst. Folk er jo forskellige...


    Du kunne jo også starte med klassikerne, som virkelig gjorde rap kendt på verdensplan.


    Dr. Dre, NWA, Tupac, Snoop Doggy Doog, Gangstar, Wu-Tang Clan, Method Man osv.


    Du skal så kigge efter deres tidligere udgivelser, altså dem fra start 90'ere, da alle mere eller mindre har solgt ud gennem årene.


    Men specialt Method Man - Tical, Snoop's Doggystyle og Dr. Dre's the chronic er nok blandt de bedste albums der nogensinde er udgivet. Og så gå i en stor bue udenom 50Cent og ligende.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Cypress hill, House of pain og Everlast er der sjovt nok ingen der har nævnt endnu - Det kan være det er fordi det er noget gammelt crap i de flestes ører.
    Jeg er ikke særlig meget for hip-hop / rap i al almindelighed, men ovennævnte har IMO lavet nogle virkelig fede numre, med rigtig fede beats og supergode tekster :drink:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fruitloop
    Cypress hill, House of pain og Everlast er der sjovt nok ingen der har nævnt endnu - Det kan være det er fordi det er noget gammelt crap i de flestes ører.
    Jeg er ikke særlig meget for hip-hop / rap i al almindelighed, men ovennævnte har IMO lavet nogle virkelig fede numre, med rigtig fede beats og supergode tekster :drink:


    Cypress hill havde jeg helt glemt. De er også kult, og har deres egen unikke stil. Deres tekster er måske lidt ensformige, men altid uderholdende. Man kunne mistænke dem for at have et usundt forhold til cannabis...


    House of Pain er vel mere et one-hit-wonder band, med jump around.
    Everlast havde jo heller ikke de store hits efter han gik solo, kun "Whats is like" hvis jeg husker rigtigt. Men det er så også et rigtig fedt nummer.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().


  • Ja sku da! :D Hustlerne er da ultra fede! Det var ikke dem der fandt på dansk rap, men det var dem der fik det til at fungere ;)


    Blandt Dr. Dre, NWA, Tupac, Snoop Doggy Doog, Gangstar, Wu-Tang Clan og Method Man glemmer du BIG og Jay-Z!


    The Black Album af Jay-Z er allerede blevet legendarisk! En af de fedeste rap-plader der er lavet i dette årti!


    Ellers er der jo Kanye West's første 3 plader - især Graduation er sweet! Avanceret rap-flow og unikke beats!