Gode serier

  • Titlen siger vel det hele. Jeg søger nogle gode serier.


    Gerne nogle originale af slagsen. Man må vel snart erkende at prisonbreak/lost/heroes/24 er kørt lige lovligt langt ud og ikke længere har noget at byde op.


    Har lige set Dexter og det er tæt på den bedste serie jeg nogensinde har set.
    Super sympatiske karakterer som udvikler sig gennem hele serien, genialt plot og ikke mindst super skuespil.


    Udover det var jeg også ekstremt imponeret over Rome og 80'er klassikeren Shogun med Richard Chamberlain.


    Skal dog også tilføjes at jeg også syntes første sæson af prisonbreak var rigtig underholdende, ligeledes med første sæson af heroes og de to første 24.


    Så jeg tænkte af nogen af jer tweakere måske kunne anbefale nogle gode serier, eller måske i al hemmelighed ligger inde med de næste mange sæsoner af dexter :T


    Jeg har Deadwood liggende, men har ikke rigtig været i humør til det vilde vesten. Men kunne jo være jeg gik glip af noget.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Har du set band of brothers - den er satme go'


    (jeg ved godt der står nye serier, men den er ikke nævnt som en af dem du har)

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

    Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().

  • Har set den, den er super!


    Jeg ændrer lige det første indlæg. Det har bestemt ikke nød at være nyere serier. For min skyld må de gerne være fra 80'erne, bare de leverer varen...

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Personligt ser jeg som regel ikke serier. Både fordi de ofte bliver langtrukne. Det er simpelhen for lidt der sker i afsnittene, og samtidig konflikter det som regel lidt med mit job.


    Når jeg så endelig skal se noget er det som regel serier som kan ses i enkeltafsnit. CSI kan jeg godt lide og Band of Brothers som er nævnt er genial. Derudover er der jo en række komedieserier som er rigtig gode, men jeg har på fornemmelsen det ikke lige er det du søger.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Personligt ser jeg som regel ikke serier. Både fordi de ofte bliver langtrukne. Det er simpelhen for lidt der sker i afsnittene, og samtidig konflikter det som regel lidt med mit job.


    Når jeg så endelig skal se noget er det som regel serier som kan ses i enkeltafsnit. CSI kan jeg godt lide og Band of Brothers som er nævnt er genial. Derudover er der jo en række komedieserier som er rigtig gode, men jeg har på fornemmelsen det ikke lige er det du søger.


    Anders


    Gør dig selv en tjeneste og se Dexter. Bare den første sæson... Du vil ikke fortryde det.
    Hver eneste afsnit er en genistreg og tiden flyver bare, så når den slutter sidder man bare og ønsker der var mere.


    Karaktere er så levende og elskværdige på hver deres måde, og man kan sagtens identificere sig med dem og deres problemer.


    Så er den utroligt velskrevet og ligeså velspillet, noget man sjældent ser i serier.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet 3 gange, sidst af Skjold ().

  • Lyder nærmere som drama/action-serier du søger end bare serier generelt.


    Jeg er ikke enig med dig at i at "24" ikke fungerer i de senere sæsoner, jeg syntes bestemt at de leverer varen endnu.


    Mine favoritserier i vilkårlig rækkefølge:
    - E.R. (Skadestuen)
    - 24
    - King of Queens
    - Futurama
    - Simpsons
    - Klovn
    - Band of Brothers
    - Nip / Tuck
    - Columbo (enten elsker eller hader man ham)
    - House M.D.
    - Friends
    - J.A.G.
    - M.A.S.H.
    - N.C.I.S.
    - The X-files
    - South Park


    Jeg mangler at få set serier som: Heroes, The 4400, Prison Break, Lost.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Gør dig selv en tjeneste og se Dexter. Bare den første sæson... Du vil ikke fortryde det.
    Hver eneste afsnit er en genistreg og tiden flyver bare, så når den slutter sidder man bare og ønsker der var mere.


    Karaktere er så levende og elskværdige på hver deres måde, og man kan sagtens identificere sig med dem og deres problemer.


    Så er den utroligt velskrevet og ligeså velspillet, noget man sjældent ser i serier.


    Hmmm...ja, det kunne være man skulle gøre det. Vil lige tjekke dem ud på deres hjemmeside og se hvad det er for noget.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • LOL, Vi har vist ikke helt samme smag.


    Jeg ville hellere udsættes for 24 timers waterboarding i et Irakisk fængsel end jeg ville se et afsnit J.A.G. eller CSI.


    Det er selvfølgelig sagt med et glimt i øjet. ;)

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • De serier jeg ser lidt af lige pt;


    X-files
    CSI
    King of Queens ( har alle sæsoner, så klikker igennem de sjove )
    Venner
    Eureka ( Er startet på DR1, men de er langt bagefter)
    Smallville ( Hvis du er til supermand )
    Rap fyr i L.A
    According to Jim
    Band of Brothers
    Alias

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Stargate SG1 kan varmt anbefales, hvis man er til sci-fi/action. Effekterne er faktisk helt OK, men det fede er, at serien ikke altid tager sig selv lige seriøst, den gør det hele med "et glimt i øjet".

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili
    Stargate SG1 kan varmt anbefales, hvis man er til sci-fi/action. Effekterne er faktisk helt OK, men det fede er, at serien ikke altid tager sig selv lige seriøst, den gør det hele med "et glimt i øjet".


    Den har jeg også set meget af. MacGyver er for sej...selv som "rummand".


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Du kunne også se på New Amsterdam? syns faktisk den er meget god :)


    Kan godt følge dig i at prison break er ved at være kørt alt for langt ud, men Heroes er da stadigvæk alt for fedt :) Det er bare blevet lidt mere indviklet end det var i starten

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Du kunne også se på New Amsterdam? syns faktisk den er meget god :)


    Kan godt følge dig i at prison break er ved at være kørt alt for langt ud, men Heroes er da stadigvæk alt for fedt :) Det er bare blevet lidt mere indviklet end det var i starten


    Tja, det er vel smag og behag. Syntes bare heroes er nået et punkt hvor alle har über-superkræfter.


    Plottet er blevet alt for rodet, og personerne er blevet ændret så meget at man ikke længere kan identificere sig med dem.


    Må lige se hvad New Amsterdam er for noget, har ikke hørt om det.


    Den slags serie jeg søger er selvfølgelig serier med et sammenhængende velskrevet plot og godt skuespil. (jeg vil vove den påstand at det udelukker according to jim!)


    Men kanon med de mange forslag. :clap:

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet 2 gange, sidst af Skjold ().

  • New Amsterdam er en amerikansk serie med Nikolaj Coster-Waldau i hovedrollen. Den blev oprindelig droppet efter pilot-episoden, men blev senere så genoptaget under Hollywood strejken, sikkert fordi de manglede noget at fylde på fjernsynet. De første 6 episoder var filmet, så det var jo ligetil og nemt. Den er dog senere blevet modtaget udmærket og der er vist planer om at fortsætte den trods alt.


    Jeg har dog ikke selv set den, den lyder ikke umiddelbart som noget for mig.

  • Til alle der kan lide Band of brothers kan jeg klart anbefale "Generation Kill", som omhandler invasionen af Irak, Sindsyg fed (mini)serie..


    Ellers hvis du er til det lidt mere useriøse, så se Weeds, jeg så de 4 sæsoner på lidt over en uge.. :P


    Ellers følger jeg med i Heroes(du har ret, ikke ligeså fedt som den første sæson, men stadig godt nok)
    South Park
    Family Guy
    Og My Name is Earl.....


    Sørøver Havnen er en god ting.. :P


    Edit,: nu når du siger gamle serier.. så prøv noget Twin Peaks, Det er måske lidt alternativt, men har persongalleriet er så fantastisk i den serie.. David Lynch er genial..


    //Out - EcoPa

    Ryzen 1600X, 16GB, GTX2060-6GB, 1TB SSD, 5TB HD.

    Rettet en gang, sidst af EcoPa ().

  • ja ka da kun tilslutte mig folket herinde,


    Har selv


    Band Of Brothers
    Dark Angel Sæson 1 & 2
    Family Guy Sæson 1, 2 & 3
    Gunslinger Girl (Anime)
    ToHeart, ToHeart ~Remember My Memories~ & ToHeart OVA (Anime).
    The Simpsons Alle 11 Sæsoner plus næsten alle løse dvder.
    og nu må jeg da heller ik glemme alle 9 Sæsoner af The X-Files :)


    (Ved godt det er film, men ka ik gøre for at jeg os ka li at se anime :) .)


    upsi glemte da helt Ghost In The Shell os og Serien "Stand Alone Complex" :)