1

søndag, 29. januar 2012, 21:19

Her deltager du i FSP konkurrencen :9xo

2

tirsdag, 31. januar 2012, 13:08

Jeg går faktisk og leder efter sådan en adapter af flere årsager. Jeg rejser tit mellem de forskellige landsdele, og min bærbar løber ret tit tør for batteri på disse rejser, da jeg bruger wifi til at connecte til min mobil, for at komme på det mobile net, og så ville det jo være super lige at have en oplader med som passer til begge enheder, da min rigtige oplader til mobil altid ligger ved min seng, og min bærbaroplader er ret klodset.

En sidste grund til, hvorfor jeg går og leder efter en USB oplader: Raspberry Pi.
Raspberry Pi er en opkommende lav-budgets "computer". Den skal bruge en strømforsyning på 5V (USB) og omkring 0,75-1A strømforsyning igennem micro-usb, så sådan en fætter her ville jo perfekt til det også! En mini-computer med portabel strømforsyning.. Portabelt mediecenter, som bare kan sluttes til et TV. :)

Vision S-Series S3768
Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
17.3” LED AntiGlare 1920x1080
Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
Samsung 830-Series 256GB
WD Scorpio Blue 640GB

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Spixe" (21.02.2012, 23:04)

3

mandag, 6. februar 2012, 19:33

Når man som mig ofte er på farten, er det ikke altid liiiiige man får bærbar oplader med. Derfor kunne det være sindssygt dejligt hvis jeg kunne få fingre i en FSP Q90 plus. Den vil klart gøre mit liv nemmere, da jeg altid kan have min gamle lader liggende der hjemme, mens jeg kan tage FSP laderen med rundt. Den vil passe perfekt, da jeg både kan få opladet min mobil og bærbar på farten :D

4

tirsdag, 7. februar 2012, 17:04

Jeg synes NB Q90 PLUS laptop adapteren (+ USB-strøm til smartphones etc.) rammer et meget bredt marked herhjemme, da de fleste mennesker er gået fra "gamle" mobiltelefoner til smartphones, der endnu ikke holder batteri lige så længe som de gamle mobiltelefoner - og specielt ikke hvis man har tændt for 3G, WiFi eller lytter til musik osv.

Jeg har efterhånden vænnet mig til at ha' google, musikbiblioteket, kalenderen, kameraet osv. med i lommen i form af min smartphone, men det har altså sin pris.. nemlig lige præcis på batteriet, som hvis jeg virkelig går til den, ikke holder mere end en enkelt dag - og så er det altså monster frustrerende at vågne op om morgnen og finde ud af, at man ikke lige har fået tændt på kontakten til opladeren om aftenen, selv om man ellers har husket at plugge smartphonen til.

Det resulterer i en dag uden kalender, telefon, netforbindelse på farten (inkl. e-mail) og mp3-afspiller. Redskaber, som kan sætte hele ens dag ud af kurs, hvis man ikke har adgang til dem.

Peronligt villle jeg kunne bruge NB Q90 PLUS til både min telefon (som jeg altid har på mig), både i nødstilfælde, hvor jeg står og skal ud af døren og telefonen ikke er ladet op (der kan NB Q90 PLUS
jo lige stikkes i min anden lomme), og som backup på ferier og andre situationer, hvor jeg enten har for travlt, eller simpelthen befinder mig et sted, hvor jeg ikke lige har adgang til en stikkontakt (forudsagt at jeg også har min oplader med mig, hvilket jeg sjældent har).

Ligeledes vil jeg bruge NB Q90 PLUS til min bærbare, hvor den vil være helt eminent til langture på bagsædet, og så selvfølgelig også når jeg er på camping - så vil jeg ikke ha' de store bekymringer om at ligge og redigere feriebilleder, så de kan sendes direkte hjem til resten af familen "on the fly", når jeg ved at jeg har god tid til det jeg arbejder med, så det ikke går tabt, hvis jeg går fra computeren, og den lukker ned pga. at batteriet er løbet tør.

5

søndag, 12. februar 2012, 11:22

Jeg rejser meget frem og tilbage, så det ville helt sikkert være nemmere for mig at lade min klodsede oplader blive herhjemme, og kun have NB Q90 PLUS adapteren med rundt, så slipper jeg også for at have min mobil oplader med, og det er jo ren win/win situation lige der!

Gigabyte GA-EX58-UD4P - i7 920
G.Skill 6GB DDR3-1600 - MSI R4850
Chill Inn. 520A4M - WD3000HLFS VelociRaptor
Dell U2311H - Logitech Z-2300

iPhone 5S 16GB - Onkyo TX-NR616 - B&W DM683 - Samsung UE55ES7005 - Playstation 4 - Mac Mini (XBMC)
Tweak.dk på Facebook

6

søndag, 12. februar 2012, 18:35

Jeg er en person der ikke gider at kravle under skriveborde osv. for at sætte opladere til og fra. Dette problem står jeg dog overfor hver eneste dag da jeg skal rejse fra hjemmet til skolen, hvor jeg bliver nødt til at have computer og dertil min oplader med.
Dette resultere i at jeg bliver utrolig irriteret ved eneste gang jeg skal ned under skrivebordet for enten at tilslutte eller koble laderen fra..
Desuden så er opladning af iPhone meget langsommelige igennem USB til computeren så igennem den her vil det gå væsentlig hurtigere, hvis jeg nu ikke har min oplader ved hånden.
Derfor ønsker jeg at vinde dette styrke smarte hardware!

7

tirsdag, 14. februar 2012, 13:10

Når jeg ofte skifter mellem to bopæle er det ofte lidt belastende at der skal slæbes lader til diverse ting og sager, som smartphone og laptop. Derfor ønsker jeg at det er mig der vinder sådan et smart stykke teknologi der vil gøre livet lidt nemmere :thumbsup:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MLAK" (14.02.2012, 17:19)

8

tirsdag, 14. februar 2012, 19:16

Jeg gider egentligt ikke eje den og har heller ikke rigtigt brug for én, men hvis jeg alligevel vinder den, så lover jeg at passe dårligt på den og finde på andre måder at anvende produktet end hvad producenten oprindeligt havde regnet med.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

9

lørdag, 18. februar 2012, 10:00

Det er på tide at der bliver lavet nogle 3rd party notebook/laptop etc. strømforsyninger, som lever op til nutidens krav om effektivitet. Her er FSP et godt bud. Ville blive meget glad for at vinde en.

10

lørdag, 18. februar 2012, 10:03

Det er på tide at der bliver lavet nogle 3rd party notebook/laptop etc. strømforsyninger, som lever op til nutidens krav om effektivitet. Her er FSP et godt bud. Ville blive meget glad for at vinde en. Har masser af udstyr, med gamle outdatede ineffektive strømforsyninger!!

11

søndag, 19. februar 2012, 21:29

min pc's batteri er sgu dødt! så det ville fanme være fedt med sådan en ekstra batteri sag der!

.-.Philips 27"273E3LH, LG 29" 29ea93-p Ultrawide
.-.GTX Titan@937 mhz
.-.8320@Arctic A30
.-.16Gb Evo Corsa@1760 mhz
.-.1050W X-series Seasonic

12

tirsdag, 21. februar 2012, 22:01

Ikke alene er min bærbare er en halvkraftig sag, men den tilhørende oplader er også pænt tung, hvilket tit er et problem når jeg skal have min bærbare + oplader + en stor universitetsbog (som Atkin's Physical Chemistry fx) med i skole, kan det pludselig blive problematisk og lidt halvtungt at have det hele i min computertaske. Det ville denne lille sag bestemt hjælpe på!

Desuden vil man altid kunne have den på sig, hvis en studiekammerat har glemt sin oplader, hvor man så kan undgå at stå og mangle en bærbar lige pludselig.

Alt i alt en ret smart sag.

13

onsdag, 29. februar 2012, 11:55

det ville lige være sagen med den adpater, da men egen er helt død :P og jeg skal til at studere igen så ville jeg lige spare et par tusind på ikke at skulle købe ny bærbar ^^

ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
Intel® Core i5-2310
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
Corsair SSD Force Series 3, 60GB
2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB

Steelseries Apex Raw

Steelseries Diablo III

Steelseries Siberia V2 Green Edition

2x HPw1907v

14

torsdag, 1. marts 2012, 22:20

Så fik min lader også løs forbindelse, og er for doven til at købe en ny, selvom at det nok kun er ledningen mellem 230v og transformeren.

En anden bonus vil være at oplade min Desire overalt hvor jeg har den med :)

15

onsdag, 7. marts 2012, 11:41

Jeg vinder aldrig noget, og skulle det alligevel ske, kan jeg lige så godt vinde noget jeg ikke har brug for. Så hid med dimsen :)

Seneste tests og artikler

0

Antec GX300 - Miditower

Kabinettet, vi skal se på i de
Læs Mere

0

ASUS ROG Striker Platinum GTX 760

ASUS har i denne omgang sendt
Læs Mere

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere
Seneste nyheder

0

EVGA annoncerer Supernova 1600 T2 strømforsyning

EVGA er på gaden med et sandt
Læs Mere

2

CableMod firma letter kabelsleeving til PSU

De mange store og tykke kabelb
Læs Mere

0

Samsung Z1 med Tizen OS på vej

Samsung er nu på vej med deres
Læs Mere

0

Artikel: Derfor bør du ikke bruge Popcorn Time

Inden vi overhovedet kommer i
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.