Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 6. oktober 2003, 01:37

Jeg kan se at du bruger din til at spille på.. kører det godt nok?

22

mandag, 6. oktober 2003, 01:41

Citeret

Originally posted by Getalife
uh nice

Hvaaa.. får du de CPUer på paller?

Kan man OC sådan nogle møghunde?

Nej jeg har kun én 1.8GHz processor.

Dem jeg har i min PC er 2.0GHz'er der lige knap kører 2.4GHz ved standard volt. (2.361GHz)

Hvis volten hæves og man benytter andet end In-A-Box køleren kan man uden tvivl komme endnu længere op.

Har set 1.8GHz og 2.0GHz processorer over 2.6GHz, og 2.4GHz processorer over 3.0GHz.

De hurtigste jeg har set er 2.8GHz processorer ved over 3.4GHz og 3.06GHz processorer over 3.6GHz.

23

mandag, 6. oktober 2003, 01:43

Citeret

Jeg kan se at du bruger din til at spille på.. kører det godt nok?

Der er ingen forskel i forhold til en alm. Pentium 4 Processor!

Det skulle da lige være at der også er Hyper-Threading på de "langsomme" 1.8GHz processorer. *GG* Det har der været lige fra starten ved 1.4GHz.

24

mandag, 6. oktober 2003, 01:45

Regner med at købe et par 2.667GHz eller 2.8GHz processorer i næste måned, så har er mine 2.0GHz processorer også billigt til salg.

25

mandag, 6. oktober 2003, 01:46

Det kunne da være man skulle prøve sådan en omgang dual værk igen.. min sidste var et par P3 800 på et Epox kort.
Kan godt være at jeg ikke vinder noget hastighed.. meeeen.. det er sgu sjovt at have 2 cpuer i sin maskine.

26

mandag, 6. oktober 2003, 01:48

Tror jeg prøver at lave en deal med PRC om et par CPUer ifbm Download.dk, men du kan da altid slynge en pris ud.

27

mandag, 6. oktober 2003, 01:56

Citeret

Tror jeg prøver at lave en deal med PRC om et par CPUer ifbm Download.dk, men du kan da altid slynge en pris ud.

Jeg vil godt sælge 1.8GHz processoren for 400,- med forsendelse. Så det er reelt kun 351,- for selve processoren.

28

mandag, 6. oktober 2003, 02:12

Er det incl køler? Så virker det som en fair nok pris.
Jeg vender nok lige tilbage en af dagene.

29

mandag, 6. oktober 2003, 10:26

Citeret

Er det incl køler? Så virker det som en fair nok pris.
Jeg vender nok lige tilbage en af dagene.

Ja det er både med køler, orig. æske og kvittering.

30

mandag, 6. oktober 2003, 10:41

Kan PC-DL Deluxe godt køre med 400 FSB CPUer?

31

mandag, 6. oktober 2003, 10:44

Citeret

Kan PC-DL Deluxe godt køre med 400 FSB CPUer?

Ja det gør jeg selv!

Man kan også vælge 100MHz (400MHz) via en jumper på bundkortet.

32

mandag, 6. oktober 2003, 10:48

Oh okay.. kunne ikke lige finde noget om det på asus.com

33

mandag, 6. oktober 2003, 20:20

sad lige og læste lidt på din test af kortet.. har du hørt noget om Asus vil lave om på deres bios så man kan låse agp og det med SATA lås?
Skal man nu også til at have ny PSU?

34

mandag, 6. oktober 2003, 21:06

Citeret

sad lige og læste lidt på din test af kortet.. har du hørt noget om Asus vil lave om på deres bios så man kan låse agp og det med SATA lås?
Skal man nu også til at have ny PSU?

Jeg er ikke klar over om ASUS kommer med en ny BIOS med AGP/PCI lås, men det ved jeg der er mange der venter spændt på!

Jeg kan næsten ikke forestille mig at der ikke kommer en da chipsettet understøtter det!

Ja det kræver en ny PSU.

35

mandag, 6. oktober 2003, 22:52

Jeg skal lige være sikker på en ting.. hvis jeg nu har en SATA disk.. vil min FSB så blive låst til 100MHz? Eller er jeg helt forkert på den?

Mht PSU.. vil man ikke bare kunne bruge sådan en her:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=820053&kat=

36

mandag, 6. oktober 2003, 23:03

Citeret

Jeg skal lige være sikker på en ting.. hvis jeg nu har en SATA disk.. vil min FSB så blive låst til 100MHz? Eller er jeg helt forkert på den?

Mht PSU.. vil man ikke bare kunne bruge sådan en her:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=820053&kat=

Hvis du bruger den SATA controller der er i chipsetter som RAID, så bliver FSB låst til 100MHz eller 133MHz alt efter hvilken processor man har.

Aner ikke om den adapter kan bruges.

37

tirsdag, 7. oktober 2003, 03:20

okay, så er jeg med. Men hvis man ikke kører raid men bare normal, så kan den godt OC's?

Hvordan ser det ud med ratios på ram? Jeg vil vel overhovedet ikke kunne bruge mine pc4200 til noget vel?

38

tirsdag, 7. oktober 2003, 10:28

Citeret

okay, så er jeg med. Men hvis man ikke kører raid men bare normal, så kan den godt OC's?

Hvordan ser det ud med ratios på ram? Jeg vil vel overhovedet ikke kunne bruge mine pc4200 til noget vel?

Det skulle du kunne.

Nej du kan ikke udnytte dine PC4200 moduler.

39

tirsdag, 7. oktober 2003, 10:45

Ja undskyld jeg spørger så meget.. men Xeon er helt nyt for mig.. så der er en masse ting der lige presser sig på :)

jeg sad lige og regnede lidt på det med ram..
Hvis vi nu siger (teoretisk) at jeg kan få cpuerne op på 150FSB.. så vil jeg med en 3:2 ratio kunne nå 225MHz (DDR450) på Ram.. det vil sige et par PC3500 ville "være nok" i best case scenario.
på den anden side ville jeg nok kunne smække mine 512MB pc4200 temmelig langt ned i timings.. men spørgsmålet er om det kan betale sig i forhold til feks 1GB pc3500.

40

tirsdag, 7. oktober 2003, 10:49

Efter at have regnet lidt mere.. så ser 150 FSB lidt højt ud ;)
130 er nok mere realistisk..

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.