Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Min diske er jo sådan set en Intel M Series dog i kingston indpakning. Og en anelse billigere. Så måske er dette det bedste køb.
Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"
Oprindeligt indlæg af Artisan
Min diske er jo sådan set en Intel M Series dog i kingston indpakning. Og en anelse billigere. Så måske er dette det bedste køb.
Helt klart, så længe man ikke køber deres billige version.
Mac Pro / 2*Xeon E5472 / 22GB DDR2 800MHz [ECC]
2*HP 23xi / eVGA GTX 570 / Airport Extreme / Bluetooth
2*180GB Intel 330 [RAID 0] / 2TB Barracuda Green
Logitech Solar K750 @ Magic Mouse / JBL Creature II
Oprindeligt indlæg af Artisan
Helt klart, så længe man ikke køber deres billige version.
Enig, den er godt nok ikke pengene værd.
Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"
Oprindeligt indlæg af Maverick
2x150GB VR @ AMD/ATI RAID 0
Sig mig Brian? Hvilket os kører i med?
Det der HD Tach virker jo ikke i win 7.
Jeg kan ikke få det til det hvertfald.
Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
OCZ Vertex 3 Series Solid State Disk 120 GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager) Gigabyte GV-R797OC-3GD T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
LIAN LI PC-6070B
Windows 7 Ultimate
Oprindeligt indlæg af Maverick
Win7 Home x64 @ workstation
Win7 Home X32 @ lappie
Den skal køres i XP SP3 kompatibilitet...
Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
OCZ Vertex 3 Series Solid State Disk 120 GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager) Gigabyte GV-R797OC-3GD T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
LIAN LI PC-6070B
Windows 7 Ultimate
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Baloo" (27.01.2010, 10:49)
Her er min Intel M.. Ene og alene, ikke RAID..
Undrer mig der er så ringe ydelse i starten.
Men okay, det slår da min gamle disk, og er sgu godt tilfreds med måden det hele kører på.
0 ventetid
MB: Asus P6T Deluxe V2, CPU: I7 920@3.95, Ram: 3x2Gb Corsair Dominator PC16000
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: HIS ATI 5970, Lyd: Creative X-Fi Elite Pro
HDD: 1x Intel X25M 80Gb + et bundt andre små-diske
Oprindeligt indlæg af Simonthk
mente jeg hørte raid 0 ingen stor forskel gjorde. Hvad gør i for at få så hurtige diske udover naturligvis at købe de hurtigste? Kan man gøre andet?
raid gør generelt en KÆMPE forskel problemet for mange er dog, at controlleren de bruger er onboard på bundkortet, hvor chippen bruger en pci-bus, hvilket begrænser din hastighed til omkring 250mb efter hvad jeg husker derfor bruger mange af os herinde eksterne raidcontrollere, som bruger en pci-e 8x bus, som ikke begrænser harddiskenes performance. de fleste bruger sascontrollere, men generelt er problemet med disse controllere at de koster en formue. min egen ex8650 står alene i 3500 kroner, og generelt skal du ligge godt 3 kilo for at få en 8 ports sascontroller af god kvalitet.
Oprindeligt indlæg af Simonthk
mente jeg hørte raid 0 ingen stor forskel gjorde. Hvad gør i for at få så hurtige diske udover naturligvis at købe de hurtigste? Kan man gøre andet?
raid gør generelt en KÆMPE forskel problemet for mange er dog, at controlleren de bruger er onboard på bundkortet, hvor chippen bruger en pci-bus, hvilket begrænser din hastighed til omkring 250mb efter hvad jeg husker derfor bruger mange af os herinde eksterne raidcontrollere, som bruger en pci-e 8x bus, som ikke begrænser harddiskenes performance. de fleste bruger sascontrollere, men generelt er problemet med disse controllere at de koster en formue. min egen ex8650 står alene i 3500 kroner, og generelt skal du ligge godt 3 kilo for at få en 8 ports sascontroller af god kvalitet.
Jeps, 3k+ og så får man en god controller. Lidt synd at min Adaptec 3805 bare ligger og samler støv nu :/
Oprindeligt indlæg af Helmer
problemet for mange er dog, at controlleren de bruger er onboard på bundkortet, hvor chippen bruger en pci-bus, hvilket begrænser din hastighed til omkring 250mb efter hvad jeg husker
nyere onboard controllere bruger pci-e så der er noget mere spark i dem, ICH10R kan godt ramme 600-650MB/s, men for seriøst brug der er en "ekstern" raidcontroller at foretrække
Af egen fornemmelse syntes jeg flaskehalsen ligger i ens harddisk når man snakker performance af ens pc. Hvordan mærker i med hurtige diske en forskel?