Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 30. august 2006, 23:34

Citeret

Originally posted by hot_fifty
du score mindre med 6,8 CCC pga. den er optimeret til nye spil quake 4, doom 3 og lignende og ikke til bench

Ja det var også det jeg regnede med den driver som jeg fik op på 9267 3d05 var den som fulgte med kortet fra marts i År .

Og det er jo i spil det er vigtig ikk ::::

Bundkort: Asus M5A99X
Chipset: 90X/SB950
Processor: AMD, FX 8320 - 32° idle, 60° load
Grafikkort: AMD, Asus R9 280X DirectCU II TOP
Hukommelse: 4*2 Gb Ripjaws 1600 Mhz Cl 7-8-7-24
Harddisk: SSD Kingston 120 Gb + Seagate Barracuda Green 2TB GB
Strømforsyning: XFX CORE EDI 650 W

Win 8,1 Pro 64 bit

Club 3 D 7950 til salg kom med bud

22

torsdag, 31. august 2006, 08:24

Citeret

Originally posted by janbau

Citeret

Citeret

Citeret

Originally posted by XmuZz

Citeret

Originally posted by Fragman
sq trælst at ati har de driver problemer....synes ofte de gange jeg har skullet installere skulle man ind og kigge på div fora for at finde en speciel måde at installere på...enten ved at undlade dele eller lign...der synes jeg altså nvidia er meget foran.

Jeg skal også af med det her kort, da jeg er godt træt af driverne og så kan jeg hellere ikke oc'e i Atitool hver gang jeg smider skyderen op så går den bare ned til std. og har disablet de ting man skal disable i administrer.

Så nu venter jeg bare på DX10 kort :))

Jeg kan heller ikke Oc i Atitool Prøvede først kun ram og her blev jeg lidt overrasket mit x1900 gt gik over 800 mhz ( 1600 ) uden grafikfejl . kunne ikke mere ved 1650 ca .
Men da jeg så skulle til Gpu går det galt . Det er når man skal gemme at kortet fuker op. Vpu recover nulstiller .

Og jeg kan heller ikke få rivatuner til at virke ordenligt , her var ingen problemmer med mit Asus v9999 Td og mit sidste Msi 6800 Gt kort .

Men Synes da at Ati Overdrive fungerer udemærket sammen med Rivatuner : Her tænker jeg på blæserkontrol og hardware monitoring .
Ati overdrive finder 621 mhz på gpu og 720 på ram . ( Pcgameshardware finder 640 Gpu og 690 ram )

Men hvad mit kort kan Oc til og stabiliteten ved jeg så ikke . men den er megastabil ved det Ati Overdrive finder .

Har tidligere brugt Powerstrib på mit tidligere AsusV9999Td 128 DDR med
godr resulteat . Er nem at bruge da der ingen begrænsning er ( ingen test af hvad driveren kan klare udenfejl som rivetuner og Atitool ) Her finder man selv grænsen på den hårde måde og er herved er der så også større risiko for at ødelægge kortet hvis man Oc for meget .
Mpowerstrip kom jeg op på 410 mhz gpu og hele 465 Mhz ( 930 Mhz ) på 128 ddr ram ganske flot synes jeg selv ( De siste Pipes og vertex Åbnet med rivatuner 16/6 ) det kunne jeg ikke med rivatuner .

Powerstrip er ganske udemærket en fordel er at kende lidt til hvad det pågældende kort kan klare på forhånd så går det lidt hurtigere med at få et stabilt system og ingen grafikfejl hvis man Oc lidt for meget .

Men det er nok rigtigt at Nwidia er noget nemere at arbejde med .

Men XmuZz hvad mener du med at du er træt af driverne er det fordi du ikke kan Oc højt nok . Har du da grafikfejl e.lign for jeg synes da de scorer er meget pæne . Ligger da høje iforhold til 7900 Gt 7900 Gtx ,
en af grundende til at jeg købte et x1900 gt var den lave pris og stabiliteten i forhold til de mange fejl mange 7900 gt har haft . Har selv lige haft 2 geforce kort til rma et Ino 6600 og sidst Asus 7600 Gt og de var købt hos samme firma .
derfor valgte jeg Ati denne gang . Kunne jeg få et 7800 Gtx til billige penge havde jeg valgt en sådan .

Jeg er træt af at Atitool ikke virker for mig, og jeg havde jo regnet med at få vand på kortet, men det kan jeg ikke nu da jeg ikke kan oc'e skidet, jeg kan godt oc'e i Rivatuner og CCC, men jeg skal jo kunne smide volt op på Gpu/Ram og der er atitool den eneste løsning, men problemet ligger i at når jeg oc'er i powerstrip og så bagefter går ind i atitool for at smide volt op, så går clocks automatisk ned til 2D da atitool køre 2d clocks.

23

torsdag, 31. august 2006, 15:33

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

sq trælst at ati har de driver problemer....synes ofte de gange jeg har skullet installere skulle man ind og kigge på div fora for at finde en speciel måde at installere på...enten ved at undlade dele eller lign...der synes jeg altså nvidia er meget foran.

Jeg skal også af med det her kort, da jeg er godt træt af driverne og så kan jeg hellere ikke oc'e i Atitool hver gang jeg smider skyderen op så går den bare ned til std. og har disablet de ting man skal disable i administrer.

Jeg kan heller ikke Oc i Atitool Prøvede først kun ram og her blev jeg lidt overrasket mit x1900 gt gik over 800 mhz ( 1600 ) uden grafikfejl . kunne ikke mere ved 1650 ca .
Men da jeg så skulle til Gpu går det galt . Det er når man skal gemme at kortet fuker op. Vpu recover nulstiller .

Og jeg kan heller ikke få rivatuner til at virke ordenligt , her var ingen problemmer med mit Asus v9999 Td og mit sidste Msi 6800 Gt kort .

Men Synes da at Ati Overdrive fungerer udemærket sammen med Rivatuner : Her tænker jeg på blæserkontrol og hardware monitoring .
Ati overdrive finder 621 mhz på gpu og 720 på ram . ( Pcgameshardware finder 640 Gpu og 690 ram )

Men hvad mit kort kan Oc til og stabiliteten ved jeg så ikke . men den er megastabil ved det Ati Overdrive finder .

godr resulteat . Er nem at bruge da der ingen begrænsning er ( ingen test af hvad driveren kan klare udenfejl som rivetuner og Atitool ) Her finder man selv grænsen på den hårde måde og er herved er der så også større risiko for at ødelægge kortet hvis man Oc for meget .
Mpowerstrip kom jeg op på 410 mhz gpu og hele 465 Mhz ( 930 Mhz ) på 128 ddr ram ganske flot synes jeg selv ( De siste Pipes og vertex Åbnet med rivatuner 16/6 ) det kunne jeg ikke med rivatuner .

Powerstrip er ganske udemærket en fordel er at kende lidt til hvad det pågældende kort kan klare på forhånd så går det lidt hurtigere med at få et stabilt system og ingen grafikfejl hvis man Oc lidt for meget .

Men XmuZz hvad mener du med at du er træt af driverne er det fordi du ikke kan Oc højt nok . Har du da grafikfejl e.lign for jeg synes da de scorer er meget pæne . Ligger da høje iforhold til 7900 Gt 7900 Gtx ,
en af grundende til at jeg købte et x1900 gt var den lave pris og stabiliteten i forhold til de mange fejl mange 7900 gt har haft . Har selv lige haft 2 geforce kort til rma et Ino 6600 og sidst Asus 7600 Gt og de var købt hos samme firma .
derfor valgte jeg Ati denne gang . Kunne jeg få et 7800 Gtx til billige penge havde jeg valgt en sådan .

Jeg er træt af at Atitool ikke virker for mig, og jeg havde jo regnet med at få vand på kortet, men det kan jeg ikke nu da jeg ikke kan oc'e skidet, jeg kan godt oc'e i Rivatuner og CCC, men jeg skal jo kunne smide volt op på Gpu/Ram og der er atitool den eneste løsning, men problemet ligger i at når jeg oc'er i powerstrip og så bagefter går ind i atitool for at smide volt op, så går clocks automatisk ned til 2D da atitool køre 2d clocks.

Det kan jeg da godt se , som jeg skrev virker Atitool heller ikke på x1900 gt
men virker godt på den gamle x 800 xl sådan en sider der i min datters pc .

Men hvor mange flere fps eller procent tror du egenligt du kan presse ud af kortet hvis nu Atitool virkede .
Du har vel ikke planer om at skifte det ud med en 7900 Gt eller 7900GTX som må være det eneste kort som kan hamle op med det Oc som du kan opnå med Ati Overdrive eller powerstrip .

For det varer da længe til DX10 kort kan købes .

Win 8,1 Pro 64 bit

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "janbau" (31.08.2006, 15:39)

24

torsdag, 31. august 2006, 16:19

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Det kan jeg da godt se , som jeg skrev virker Atitool heller ikke på x1900 gt
men virker godt på den gamle x 800 xl sådan en sider der i min datters pc .

Men hvor mange flere fps eller procent tror du egenligt du kan presse ud af kortet hvis nu Atitool virkede .
Du har vel ikke planer om at skifte det ud med en 7900 Gt eller 7900GTX som må være det eneste kort som kan hamle op med det Oc som du kan opnå med Ati Overdrive eller powerstrip .

For det varer da længe til DX10 kort kan købes .

Jeg satser på DX10 kort en gang efter jul, og de bliver lanceret af Nvidia en gang i september/oktober, det er i hvert fald hvad jeg har fået afvide, men til den tid er der sikkert en helt masse bugs der skal rettes så en gang efter jul vil være en fin tid..

Jeg oc'er fordi jeg syntes det er sjovt og spændende ellers havde jeg nok ikke brugt 2300Kr på vand :D
Jeg oc'er ikke fordi det giver bedre ydelse, men fordi jeg vil have høje scores.

25

søndag, 3. september 2006, 12:02

Så har jeg resultaterne klar af Sapphire x1900 Gt Kørt ny testrunde 11-09-06 nu da jeg har fået rivatuner til at virke .

Oc med Rivatuner
Gpu 627 Ram 764 ( 1528 )

Cpu A64 3200+ ( Oc 2450 )

3dmark 01
http://service.futuremark.com/orb/projec…ojectId=9038240
24289 3D marks

3dmark 03
http://service.futuremark.com/orb/projec…ojectId=4954374
14996 3DMarks

3dmark 05
http://service.futuremark.com/orb/projec…?projectType=12

9407 3DMarks

3dmark 06
http://service.futuremark.com/orb/projec…?projectType=14

4200 3DMarks

Her har jeg brugt rivatuner Gpu 628 Ram 783 ( 1566 )
Nyeste driver ver 6,8 som jo efter sigende giver en lidt lavere score end den jeg har brugt til 3d mark05 som var ver 6,14 .
Så hvis jeg brugte den ville jeg få en højere score
Men jeg skal da prøve at presse grafkortet lidt mere senere . Tror dog ikke jeg kan få Gpu ret meget højere op men tror godt ram kan tåle lidt mere .

Dog synes jeg at især 3dmark 03 scoren er lav , men jeg kan se at x1900 Gt
X1900Xt scoren generalt ligger meget lavt iforhold til 7900 Gt .
Hvad skyldes det ? er godt klar over at min cpu i denne er svag .

Win 8,1 Pro 64 bit

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "janbau" (12.09.2006, 17:23)

26

mandag, 11. september 2006, 19:06

Så har jeg kørt de sidste Bensh af de 4 3Dmark : Nu er det lykkes mig at få Rivatuner til at virke da jeg kan få et lidt højere Oc end Ati Overdrive .
Jeg kan få kortet op på Gpu 628 ram 1566 mhz ( rivatuner vil ikke højere op ) .

Jeg har brugt nyeste driver ver 6,8 som ikke skulle være den bedste til at nå de højeste Score i 3d Mark . Men skulle så tilgæld kunne opnå højere Fps i Spil og det er jo egenligt det jeg går efter.

I kan se resultaterne i den forige tråd .

Synes egenligt selv det er nogle gode scorer da jeg kun Har en A64 3200 + cpu Oc til 2450 Mhz .

Min næste skal være en dualcore , prisen skal bare ned på max 1100 kr
for en A64 X2 4400 + 4600 + .

Da jeg ikke tror jeg får nok ud af en mindre cpu .

Win 8,1 Pro 64 bit

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "janbau" (12.09.2006, 17:24)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.