21

tirsdag, 14. februar 2006, 20:26

Ja M.Beier generelt er 7800gt stock mod X850XT stock, altså 7800gt bedre.. men intet kan forblive den måde :) modded X850XT kan om man vil tage en temmelig clocket 7800gt.

Og det er dit kort vel egentlig bevis på :D

/Grau

67744 - 30150 - 13273 - 7504
[img]http://www.hwbot.org/signature.img?t=1&uid=4841&iehack=.jpg[/img]
Life is like a beer, the longer its open, the worse it gets

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Grauballemanden" (14.02.2006, 20:37)

22

fredag, 24. februar 2006, 07:23

Er det ikke normalt at score 6882pts i 05 med et 7800gt og amd64 x2 3800+?

23

fredag, 24. februar 2006, 10:35

Citeret

Originally posted by M.Beier

Citeret

Originally posted by Sajmon

Citeret

Originally posted by SlackeR
Jeg siger ikke at man skal købe det. Det jeg reagerer på er at Sajmon tager sådan på vej, og at det ALTID er M.Beier det går ud over.

Det jeg sagde var ikke ment negativt på nogen måde, men såre simpelt en henvisning til at man kan stå inde for hvad man siger - eller evt bevise det.
Det synes jeg egentlig ikke er for meget forlangt, når størstedelen af de tests der er lavet, viser det modsatte af hvad der bliver påstået. Synes du?

Der er jo ingen logik i at folk skal tro noget som ikke passer. 7800GT er hurtigere og en generation foran X850 serien - så selvfølgelig vil det være overlegent i størstedelen af de tests der bliver lavet - når man vel at mærke snakker SaMmEnLiGneLigE målemetoder.

Det kan derfor kun være et spørgsmål om at låne M.Beier et 7800GT og teste det på hans maskine - og bagefter lade ham tweake / modde sit X850 til bedre ydelse i samtlige programmer / tests der bliver brugt - og vel at mærke indenfor hvad de fleste ville betragte som opnåeligt for en overclocker. Jeg kan hurtigt finde et par stykker som vil låne et 7800GT til ham for at se om det kan lade sig gøre - for det ville da klart være noget af en bedrift.
Så nej - suicide screenshots med tøris og et grafikkort der brækker sig i lårtykke stråler efter at have vist 0,3 fps højere end et 7800GT i EN test, er altså ikke sammenligneligt.

Kald mig bare urimelig, men hvis man siger sådan noget, synes jeg fanme man skal kunne bevise det!

Citeret

Det er helt sikkert at et X850XT(PE) skal moddes og køles RET meget for bare at følge med et 7800GT ved std clocks - så det synes jeg bare du skal vise os er muligt. :roller:

X1800XL er pendanten til 7800GT.

Hermed gjort..

Dvs. de to scores er fra din egen maskine ved samme CPU/RAM/OC settings i begge tilfælde?

Ellers er det jo overhovedet ikke sammenligneligt... :pokey:

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Sajmon" (24.02.2006, 10:45)

24

lørdag, 25. februar 2006, 16:56

Nej konkurrenten jeg sammenlignede med, havde 3.2 eller 3.4ghz Dothan, er vel et fair nok konkurrence grundlag? :$

Nu har jeg ikke selv en baker unit, men en kammerat har ikke artifacts ved 826mhz på gpu, hans ram går til 7xx mhz... - Så kan man modde og clocke sit 7800GT nok så meget, uanset hvilken test det drejer sig om, så er det simpelthen ikke konkurrence dygtigt... - Og i mange tilfælde vil selveste 7800GTX clocket heller ikke være det - Bemærk delen "mange", det er ikke synonym med hverken størstedelen eller alle.

Det er helt sikkert at et X850XT(PE) skal moddes og køles RET meget for bare at følge med et 7800GT ved std clocks - så det synes jeg bare du skal vise os er muligt. Roller

Nu er det så påvist det kan snuppe et 7800GT clocked, længere er den vel ikke :)

Næste opgave for mit vedkomne, er at levere et resultat i 05 som ville kunne kvalificere sig til top5 på 7800GT SLI...
- Tror bestemt ikke de 10.000 marks er helt umulige med den nye CPU jeg får mig, ihvertilfælde ikke hvis de classified artikler jeg har læst stemmer... - Og kan af en simpel årsag ikke bekræfte denne påstand, de frigives først når NDA er hævet, og er ikke danske lige pt.

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "M.Beier" (25.02.2006, 17:28)

25

lørdag, 25. februar 2006, 19:13

Citeret

Originally posted by Kw4z0rN

3DMark Score 6730 3DMarks

CPU Score 5336 CPUMarks

Sådan ser det ud for mig, så jeg tror det passer meget godt. Intet af mit er overclocket.

Core i5-750
Asrock P55 Pro
Geforce 8800GT
4 gb ddr3

26

lørdag, 25. februar 2006, 19:31

Dualcore betaler sig i 05, i A64 forstand FX60 vs. FX57, plejer man vidst at sige 200-400 mhz, mener det var 400 der blev nævnt, er ikke 100, though... - Men mange vælger 36xx mhz FX60 istedet for 4ghz FX57, så er nok de 400 :) - Mange og mange, kinc KP og de andre banditter :\

take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

27

lørdag, 25. februar 2006, 20:45

Forresten har ens HD ikke en stor betydning i 05 og 06? min HD er nemlig træt og spastisk anlagt, men den nye kommer på tirsdag. Vil da lige se hvad jeg kan hive ud af min comp med en ren install.

28

lørdag, 25. februar 2006, 20:47

Citeret

Originally posted by Luminandes
Forresten har ens HD ikke en stor betydning i 05 og 06? min HD er nemlig træt og spastisk anlagt, men den nye kommer på tirsdag. Vil da lige se hvad jeg kan hive ud af min comp med en ren install.

Ren installation giver lidt, men ikke meget, er mest 01SE der stiger voldsomt, 03 og 05 stiger også lidt, men marginaler...

Er PCMark hvor HDD har betydning :)

take your next paycheck.

29

søndag, 26. februar 2006, 01:05

hvis man går efter høje score i 2001 skal man vælge 8x0 ,
vil man have rigtig ren ydelse og gerne kunne køre nyere spil der bruger ps 3.0 er der kun et valg 7800 gt

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DEVIL_DK" (26.02.2006, 01:10)

30

søndag, 26. februar 2006, 01:17

Citeret

Originally posted by DEVIL_DK
hvis man går efter høje score i 2001 skal man vælge 8x0 ,
vil man have rigtig ren ydelse og gerne kunne køre nyere spil der bruger ps 3.0 er der kun et valg 7800 gt

Ren ydelse, nej, men SM3.0 ja :)

take your next paycheck.

31

søndag, 26. februar 2006, 01:29

Nu har jeg fulgt med på sidelinien, er faktisk lidt forvirret over hvad i diskutere om? Men jeg mener om at kunne huske noget om en diskution om 7800gt eller x850xt er bedst, i en anden tråd. Men anyways m.beier det er da helt klart dit kort kan clocke ingen tvivl her... Men så vidt jeg har læst omkring er der volt mod osv. på dit kort. Så på den måde har du jo næsten allerede "vundet" og de fleste 7800gt ejere har ikk koldere vand end grønland og mere volt på gfx end i stikkontakten, ihvertfald ikk på tweak, ihvertfald ikk til mit kendskab... Men i må da rette mig hvis jeg tager fejl.....

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

32

søndag, 26. februar 2006, 01:41

Citeret

Originally posted by FlowingLil
Nu har jeg fulgt med på sidelinien, er faktisk lidt forvirret over hvad i diskutere om? Men jeg mener om at kunne huske noget om en diskution om 7800gt eller x850xt er bedst, i en anden tråd. Men anyways m.beier det er da helt klart dit kort kan clocke ingen tvivl her... Men så vidt jeg har læst omkring er der volt mod osv. på dit kort. Så på den måde har du jo næsten allerede "vundet" og de fleste 7800gt ejere har ikk koldere vand end grønland og mere volt på gfx end i stikkontakten, ihvertfald ikk på tweak, ihvertfald ikk til mit kendskab... Men i må da rette mig hvis jeg tager fejl.....

Nope, er der vidst ingen på tweak der har :)
Men er der på XS, og de er også trukket i knæ... :\ - Men jeg er ikke lige den der laver de fede resultater på XS, får dog en del credits af "bagmændene"... - Men ca. samme tid, 2-3 dag efter, jeg kom med mine resultater... - Kom en der hedder Stephen med sine resultater, som "latterlig gjorde" mine, han har liiige en FX57 ved 38xxmhz + en kompressor enhed ved -68 på grafikkortet...

take your next paycheck.

33

søndag, 26. februar 2006, 09:55

Citeret

Originally posted by Søndergård

Citeret

Originally posted by Maverick

Citeret

Jeg synes at der var en klar bedre gaming oplevelse med 7800GT. Det kan godt være at bench ikke viste den helt store forskel, men spil som DOOM, HL2, COD2 kørte nu en del bedre. Billedekvaliteten var bedre på X850. Dog er jeg kommet på andre tanker nu hvor 1900 er kommet. Jeg skulle gerne modtage det om 2-3 dage.

Må man spørge hvilket X1900 du har købt (mærke, model osv.)?

Ja det må du godt :D
Jeg har bestilt et Club3D 1900XT som ankommer med posten i morgen. Jeg valgte et XT, da jeg har læst utallige tests og så længe man får et XT (ikke XTX) med 1,1ns RAM så skulle kortene være 100 % identiske. Jeg valgte Club3D da det mærke har lavet de højeste OC rundt omkring på nettet.

Købt hos PRC-Data for ca. 4500 kr.- Presler her fra Fora har købt selv samme kort. Han har nået hastigheder på 700+ core & 800+ memmory. Glæder mig som et lille barn :D

EDIT: Btw er det muligt i ATI Tool' nye BETA at justere voltage på både core og mem i 1800 & 1900 serien :T Dog virker Artifacts (Stavebøf) scanner ikke.

Lyder lækkert. Ud fra ovenstående konkluderer jeg, at et Club 3D X1900XT faktisk er et bedre køb end et Sapphire X1900XTX. Enig?

34

søndag, 26. februar 2006, 22:01

Citeret

Originally posted by M.Beier
Nej konkurrenten jeg sammenlignede med, havde 3.2 eller 3.4ghz Dothan, er vel et fair nok konkurrence grundlag? :$

Nu har jeg ikke selv en baker unit, men en kammerat har ikke artifacts ved 826mhz på gpu, hans ram går til 7xx mhz... - Så kan man modde og clocke sit 7800GT nok så meget, uanset hvilken test det drejer sig om, så er det simpelthen ikke konkurrence dygtigt... - Og i mange tilfælde vil selveste 7800GTX clocket heller ikke være det - Bemærk delen "mange", det er ikke synonym med hverken størstedelen eller alle.

Det er helt sikkert at et X850XT(PE) skal moddes og køles RET meget for bare at følge med et 7800GT ved std clocks - så det synes jeg bare du skal vise os er muligt. Roller

Nu er det så påvist det kan snuppe et 7800GT clocked, længere er den vel ikke :)

Du har da ikke påvist noget som helst når grundlaget for testen ikke er sammenligneligt?

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Sajmon" (09.03.2006, 11:12)

35

mandag, 27. februar 2006, 00:24

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Jeg synes at der var en klar bedre gaming oplevelse med 7800GT. Det kan godt være at bench ikke viste den helt store forskel, men spil som DOOM, HL2, COD2 kørte nu en del bedre. Billedekvaliteten var bedre på X850. Dog er jeg kommet på andre tanker nu hvor 1900 er kommet. Jeg skulle gerne modtage det om 2-3 dage.

Må man spørge hvilket X1900 du har købt (mærke, model osv.)?

Ja det må du godt :D
Jeg har bestilt et Club3D 1900XT som ankommer med posten i morgen. Jeg valgte et XT, da jeg har læst utallige tests og så længe man får et XT (ikke XTX) med 1,1ns RAM så skulle kortene være 100 % identiske. Jeg valgte Club3D da det mærke har lavet de højeste OC rundt omkring på nettet.

Købt hos PRC-Data for ca. 4500 kr.- Presler her fra Fora har købt selv samme kort. Han har nået hastigheder på 700+ core & 800+ memmory. Glæder mig som et lille barn :D

EDIT: Btw er det muligt i ATI Tool' nye BETA at justere voltage på både core og mem i 1800 & 1900 serien :T Dog virker Artifacts (Stavebøf) scanner ikke.

Lyder lækkert. Ud fra ovenstående konkluderer jeg, at et Club 3D X1900XT faktisk er et bedre køb end et Sapphire X1900XTX. Enig?

jeg ville ikke købe Club3d, synes man har hørt meget om at de går i stykker pga dårlige komponenter. Det kan godt være de har rettet det op, men det hænger bare for godt ved. Ved feks at der var visse problemer med X850-serien for nogle.

36

tirsdag, 28. februar 2006, 13:03

Har et Club3D XTX, det løber 700+/800+, kan ikke sætte det højere i atitool ::/ Og har aldrig før haft problemer med Club3D ( men mit første kort fra dem var nu os et X800XL, så har ik' haft så mange..) Desuden er X1900 serien BBA ligemeget hvem du køber hos.. Den eneste forskel er køleren som på f.eks. HIS..

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

37

lørdag, 18. marts 2006, 00:27

Citeret

Originally posted by Kw4z0rN

aner det ikke mit 7800GT scorer 81XX ...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + WD 500 GB, Sapphire R9 270X 4GB OC(dualkort).

38

onsdag, 12. april 2006, 23:36

mit X850XT får (som forventet) hø. Jeg er dog godt tilfreds, da det fint dækker mit behov.
3DMarks - 6629
CPU - 6799
Stock på gfx.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.