Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Her er så benches med de nyeste drivere og 1.01 patchen hos Anandtech: Anandtech F.E.A.R. benchmark Min egen fps med mit 7800GTX ligger så på 84 average i 1280x960 og 59 i 1600x1200 med core på 500MHz og min CPU på 2.5GHz
Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Gom" (21.10.2005, 06:28)
Du skal lægge mærke til at testen er lavet med den netop udgivne officielle 81.85 WHQL driver fra nVidias hjemmeside der netop giver et ordentligt boost i performance til F.E.A.R., samt ATis nyeste hotfix til deres drivere der skulle gøre det samme. Og de tests vi har set indtil videre har været af demoen, altså ikke af final enginen med de optimeringer der nødvendigvis må være til de forskellige korts compilere. Altså er de ugyldige nu hvor vi ser en test med final enginen. Og nu er RAM ikke alt ATi henter da sikkert noget af sin performance fra det, men hvis F.E.A.R. er lavet til at det meste kan ligge i 256MB videoRAM så hjælper det hat at have 512MB. Og det er det åbenbart. Det viser jo bare at ATi stadig ikke har et kort der kan konkurrere med 7800GTX-kernen. Betyder jo bare at 512MB 7800GTX kortenes pwnage bliver endnu større
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gom" (21.10.2005, 05:55)
Ja 81.85 giver et godt boost men den er også fuld af fejl der stadig ikke er blevet rettet men tror de ikke de er WHQL når de er så fulde af fejl i mange spil
kører med dem selv og der er sgu meget der skal rettes endnu
Edit: Forestil jer to af dem med Nvidia nye chipset
Wolf, 81.85 er WHQL check www.nvidia.com under drivers hvis du tvivler og har ikke oplevet nogen fejl i spil so far
Ja kunne være interessant at se dual core scores Devil. Husk at disable dit lydkort ligesom de gør i deres test så det kun er grafikkortet der bliver testet og evt. onboard lyd osv. ikke kan trække ned. Og husk nu endelig at patche før du bencher.
Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Gom" (21.10.2005, 14:34)
oki. Anandtech anbefaler at man ikke spiller med AA på da spillet er designet så der stort set ikke er nogen aliasing i det, samt at det giver for stort performance drop ift. at spille i højere opløsning. Test istedet i 1280x960 og 1600x1200 i auto-detect settings og max quality settings. Dog uden soft shadows da det for det første dræber performance fuldstændigt, og for det andet ser forfærdeligt ud, som Anandtech også påviser.
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gom" (21.10.2005, 16:29)
Originally posted by Gom
Wolf, 81.85 er WHQL check www.nvidia.com under drivers hvis du tvivler og har ikke oplevet nogen fejl i spil so far
Ja kunne være interessant at se dual core scores Devil. Husk at disable dit lydkort ligesom de gør i deres test så det kun er grafikkortet der bliver testet og evt. onboard lyd osv. ikke kan trække ned. Og husk nu endelig at patche før du bencher.
må være fixet i WHQL versionen så. Jeg har ingen problemer
Og Devil, Soft Shadows i F.E.A.R. er elendigt implementeret. Ser bare ud som om der er flere skygger lagt ved siden af hinanden istedetfor at skyggen fader rigtigt som det er meningen den skal med soft shadows. Man er sådan set bedre tjent med at køre uden soft shadows hvor det kun er højkontrastskygger der giver lidt aliasing. Men kan man sagtens leve med i 1280x960
Nvidia har sgu aldrig lavet en driver fra bunden, man har altid mødt folk med 20 forskellige, ikke whql certificerede drivere, til lan parties, hvorimod ati kommer med 12 whql drivere og 0 til 2 fix af diverse om året.
FX 8350 Win 7
4 x 4096 MB Corsair Vengeance 1866 MHz AMD HD7970 3 GigaAsus Sabertooth 990 Fx
128 GB Samsung 830 SSD 1 TB Hitachi 750 GB Samsung F1 LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram Samsung S23A700D CM wavemaster Logitech keyboard G700 mus, osv.
Uhm, kan man få noget live fps halløj som i source?
Er meget itvivl om hva settings jeg skal køre... Synes det er mega fedt spil
--- SILENT STORM ---
x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
3Dmark: 01SE0305AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
(w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
Lotus = Lots of troubles usually serious