Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 1. juli 2005, 17:47

Jeg har et lille problem, jeg får kun 10650 i 3d03, og 5008 i 3d05, det er ik meget for et x850. Hvad kan der være galt, kan det skyldes, den beskedne cpu?
Jeg går ikke op i 3d mark, men det er den bedste måde at fortælle hvor hurtig den er. Jeg tror der er mere ydelse i mit GFX og det er det jeg vil udvinde.

I5 760 @ 3.6 ghz
Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
8gb Crucial SP ram 1600 mhz
Gigabyte GA-P55-USB3

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "chili" (01.07.2005, 17:48)

2

fredag, 1. juli 2005, 17:50

har du installeret alle drivere til dit bundkort.

3

fredag, 1. juli 2005, 17:55

Orv måske skulle jeg prøve at se efter, men det tror jeg nok. Jeg tror bare det er dem der hørte med til bundkortet, de er sikkert tudsegamle.

I5 760 @ 3.6 ghz
Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
8gb Crucial SP ram 1600 mhz
Gigabyte GA-P55-USB3

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "chili" (01.07.2005, 17:56)

4

mandag, 4. juli 2005, 20:45

Det er en fejl40 ;)

Formater din computer og prøv igen... Vupti ;)

- 12k

--- SILENT STORM ---
x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
3Dmark: 01SE 03 05 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
(w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
Lotus = Lots of troubles usually serious

5

mandag, 4. juli 2005, 21:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af 1_2_know
Det er en fejl40 ;)

- 12k

Jaaaaa det er jo bare det fedeste at gøre.. NOT

6

tirsdag, 5. juli 2005, 00:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pejsen

Citeret

Det er en fejl40 ;)

- 12k

Jaaaaa det er jo bare det fedeste at gøre.. NOT

Nej, men er ofte det hele værd..

Kører personligt med vigtigeste ting på laptop og så games / bench på stationær... Programmer ligger der backup overalt af ;)

anyways... Fresh install er en god ting ved nyt HW, og også i ny og næ hvis man fucker bare det mindste op ;)

- 12k

--- SILENT STORM ---
x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
3Dmark: 01SE 03 05 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark

7

tirsdag, 5. juli 2005, 04:27

Citeret

Det er en fejl40 ;)

- 12k

Ikke et særlig fornuftigt svar - der heller ikke ligefrem gavner en fornuftig debat. Jøsses - hvor ved du fra at det er fejl 40 og så samtidig, skrive det på en så nedenladende måde. X(
Jeg har kun formateret min maskine 2 gange i løbet af de sidste 2 år. Hvor jeg har skiftet HW et utal af gange ! De to gange skyldes ene og alene, fordi jeg havde rodet FOR meget i reg-databasen. Det gør jeg ikke mere. ;)

8

tirsdag, 5. juli 2005, 11:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Citeret

Det er en fejl40 ;)

- 12k

Ikke et særlig fornuftigt svar - der heller ikke ligefrem gavner en fornuftig debat. Jøsses - hvor ved du fra at det er fejl 40 og så samtidig, skrive det på en så nedenladende måde. X(
Jeg har kun formateret min maskine 2 gange i løbet af de sidste 2 år. Hvor jeg har skiftet HW et utal af gange ! De to gange skyldes ene og alene, fordi jeg havde rodet FOR meget i reg-databasen. Det gør jeg ikke mere. ;)

Aye please forfanden da...

Selv øvede brugere laver fejl40 - slap nu af forpokker... - er sq ikke ment nedladende..

Er man interesseret i at holde sin PC helt på edge og få den til at yde sit absolutte max gør man det på fresh install PUNKTUM....

Og Bentzin, dit setup yder helt sikkert ikke som det gjorde da du installerede windows og IKKE havde alle mulige ting inde såsom lyddrivere...

- 12k

--- SILENT STORM ---

9

tirsdag, 5. juli 2005, 11:20

Vil lige supplere med... - Alt mindre ydelse er bruger fejl.... Ikke sådan at to computere der er HELT identisk sat op, f.eks via at smække et image på dem... Yder med 10-25%'s forskel...

- 12k

Jeg laver vel også fejl40 når jeg bencher? - F.eks Tom eller Gomer herinde fra kan sikkert en del tricks jeg ikke anvender.. - Derved vil jeg også klasifisere det som fejl40...

Tingene er hvad man gør det til Bentzin, håber du kan følge mig..

--- SILENT STORM ---

10

tirsdag, 5. juli 2005, 12:17

Vil gerne understrege det 12k siger!

Da jeg havde min bench session med mit 9800LE, lige meget hvor meget jeg tweakede mit godt brugte XP, da en frisk install kom, gav det mere end tweaks.

Bentzin --> Lav en bench hvor dit system yder som det skal. Jeg format 1 gang hver måned ca for MAX performance (Gør os FX-5200 ejere for max performance :)) ) .
Dit system har sikkert ganske fin performance, men en som Opp for eks, har jo et clean system.

Intel Core2Duo E6600
Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
Asus P5K-E
BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
250gb WD disk
200gb Samsung disk
Samsung 226BW 22" Widescreen
Logitech G15 v2
Razer Diamondback Plasma Limited Edition

11

tirsdag, 5. juli 2005, 12:24

jesus , hvor jeg dog bare ikk kan holde ud og hører på dig 1_2_Know !! det heeelt utroligt..

nåh men tilbage til topic!

tror enten du skal som devil siger , installere bundkorts drivere ( hvis du ikk har gjort det ) , og ellers hvad med at installere gfx driveren igen? slet den og installer den igen.
Har hjulpet på mig nogle gange.

(har du haft nvidia kort før inden? , og husket at slette alt gammel driver fis fra gamle ting ? )

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Raller" (05.07.2005, 12:26)

12

tirsdag, 5. juli 2005, 22:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Raller
jesus , hvor jeg dog bare ikk kan holde ud og hører på dig 1_2_Know !! det heeelt utroligt..

tror enten du skal som devil siger , installere bundkorts drivere ( hvis du ikk har gjort det ) , og ellers hvad med at installere gfx driveren igen? slet den og installer den igen.

(har du haft nvidia kort før inden? , og husket at slette alt gammel driver fis fra gamle ting ? )

Er bare pivhamrende ærgeligt... Men hvem tror i regner hans viden for at være højst? - Nogle der forslår han måske ikke har installeret grafik eller bundkort drivere, eller en der informere om hvad fresh install kan gøre???

Helt ærligt, i må da lige slappe lidt af...

EDIT: En anden gang, kan du så ikke sende mig en mail istedet for at forstyrre midt i arbejdstiden vel at mærke uden at fortælle hvad det drejer sig om?

--- SILENT STORM ---

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "1_2_know" (05.07.2005, 22:16)

13

onsdag, 6. juli 2005, 11:30

Citeret

Citeret

Er bare pivhamrende ærgeligt... Men hvem tror i regner hans viden for at være højst? - Nogle der forslår han måske ikke har installeret grafik eller bundkort drivere, eller en der informere om hvad fresh install kan gøre???

EDIT: En anden gang, kan du så ikke sende mig en mail istedet for at forstyrre midt i arbejdstiden vel at mærke uden at fortælle hvad det drejer sig om?

selfølgelig er ét fresh install, en ikk nem løsning, men måske bedst perfomance givende, men stadig! hvis det kan lykkes med bare at slette / installere lidt drivere, ville du så ikk fortrække den vej, uden at skulle tage backup af hele lortet ( ville du sikkert ikk alligevel .. haha ) .. tror jeg mange ville bruge den metode!.. ?

En anden gang, tror du så ikke bare at du skal lade være med at sidde på tweak.dk når du er på "arbejde" da det jo lader sig til at du bliver veeeldig forstyrret af mine tekst beskeder ... (WRAAAH..farligt tekst med meget lyd der kan forstyrre helt vildt, luk det hellere ned inden du bliver fyret!! ) ... og tror nu også det er lidt ligemeget med at sende en mail, tekst er vel tekst? eller.. ?..ehm. ang hvad det drejer sig om, jo, nu skal du høre , det er såmænd bare dine irriterende og bedrevidende attitude. og det er også blevet sagt til dig på oc.dk ... så vil du ikk nok være en rigtig nusser , og helst undlade denne "irriterende og bedrevidende attitude" ? .. så er du fandmer en skat --<-- @

:cheers:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Raller" (06.07.2005, 11:33)

14

onsdag, 6. juli 2005, 11:43

Citeret

Citeret

Citeret

selfølgelig er ét fresh install, en ikk nem løsning, men måske bedst perfomance givende, men stadig! hvis det kan lykkes med bare at slette / installere lidt drivere, ville du så ikk fortrække den vej, uden at skulle tage backup af hele lortet ( ville du sikkert ikk alligevel .. haha ) .. tror jeg mange ville bruge den metode!.. ?

En anden gang, tror du så ikke bare at du skal lade være med at sidde på tweak.dk når du er på "arbejde" da det jo lader sig til at du bliver veeeldig forstyrret af mine tekst beskeder ... (WRAAAH..farligt tekst med meget lyd der kan forstyrre helt vildt, luk det hellere ned inden du bliver fyret!! ) ... og tror nu også det er lidt ligemeget med at sende en mail, tekst er vel tekst? eller.. ?..ehm. ang hvad det drejer sig om, jo, nu skal du høre , det er såmænd bare dine irriterende og bedrevidende attitude. og det er også blevet sagt til dig på oc.dk ... så vil du ikk nok være en rigtig nusser , og helst undlade denne "irriterende og bedrevidende attitude" ? .. så er du fandmer en skat --<-- @

1.
Nej, for den MSN er ikke kun til for sjov

2.
Mig blive fyrret, det er vidst ikke så realistisk..

3.
Bedre vidende? - Såfremt jeg føler mig sikker i noget, kommentere jeg med svaret og hjælper et individ, har du et problem med det - kan jeg ikke se hvorfor du informere mig om det istedet for selv at læse på lektien og lære om det.. :\

4.
Er bedøvende ligeglad med hvad folk fra nettet mener om mig, har indtilvidere ikke oplevet nogle som rent faktisk er opmærksomme på min internet aktivitet som synes jeg er underlig, lige ud over ham Sajmon, men han er også en spøgs fætter..

5.
Keep it clean, der er ingen ud over dig selv der får noget ud af bemærkninger som (haha) med nedladende hensigt...

- 12k

EDIT:
Angående bench og resultater vil jeg våve at påstå jeg har tjek på det da det er en personlig interesse.. - Hvilket folk der kender mig også ved, om de så er enige med mig i om det er fedt (er størstedelen ikke) eller modsat - ved de og respektere min passion for at presse citronen.. - Og når det er noget jeg har det sjovt med, og har prøvet mange gange, har jeg selvsagt opbygget en effering, ikke den bedste blandt folket herinde, heller ikke den værste - men ved hvem der ved noget om noget på det punkt ;)

--- SILENT STORM ---

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "1_2_know" (06.07.2005, 11:46)

15

onsdag, 6. juli 2005, 12:30

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

1.
Nej, for den MSN er ikke kun til for sjov

2.
Mig blive fyrret, det er vidst ikke så realistisk..

3.
Bedre vidende? - Såfremt jeg føler mig sikker i noget, kommentere jeg med svaret og hjælper et individ, har du et problem med det - kan jeg ikke se hvorfor du informere mig om det istedet for selv at læse på lektien og lære om det.. :\

4.
Er bedøvende ligeglad med hvad folk fra nettet mener om mig, har indtilvidere ikke oplevet nogle som rent faktisk er opmærksomme på min internet aktivitet som synes jeg er underlig, lige ud over ham Sajmon, men han er også en spøgs fætter..

5.
Keep it clean, der er ingen ud over dig selv der får noget ud af bemærkninger som (haha) med nedladende hensigt...

- 12k

EDIT:
Angående bench og resultater vil jeg våve at påstå jeg har tjek på det da det er en personlig interesse.. - Hvilket folk der kender mig også ved, om de så er enige med mig i om det er fedt (er størstedelen ikke) eller modsat - ved de og respektere min passion for at presse citronen.. - Og når det er noget jeg har det sjovt med, og har prøvet mange gange, har jeg selvsagt opbygget en effering, ikke den bedste blandt folket herinde, heller ikke den værste - men ved hvem der ved noget om noget på det punkt ;)

1. MSN, nej det er det sikkert ikke... også derfor jeg blokerede / slettede dig efter første gang jeg snakkede med dig ... fnis fnis ..

2. jo jo , du skulle jo nødig blive forstyrret for meget .. overstat : du skulle nødig sidde for meget på nettet og læse ( skal jeg så ikk blande mig i ) ..

3. det er den måde du skriver tingene på, de virker i største delen af hvad du skriver virker (på mig) irriterende og bedrevidende attitude...

4. tror ikk du skal være "bedøvende ligeglad med" fordi det kan godt slå hårdt i sidste ende.. "har indtilvidere ikke oplevet nogle som rent faktisk er opmærksomme på min internet aktivitet som synes jeg er underlig" ... det vil du få at se med tiden ... hehe ..

5. nej , og det har jeg det også fint med! :))

6. JEG HOLDER MIN KÆFT ! ÅÅÅÅH STORE HARDWARE GURU!! ÅÅÅH :)) :))

16

onsdag, 6. juli 2005, 12:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af chili
Jeg har et lille problem, jeg får kun 10650 i 3d03, og 5008 i 3d05, det er ik meget for et x850. Hvad kan der være galt, kan det skyldes, den beskedne cpu?
Jeg går ikke op i 3d mark, men det er den bedste måde at fortælle hvor hurtig den er. Jeg tror der er mere ydelse i mit GFX og det er det jeg vil udvinde.

Jeg vil så komme chili til undsætning inden i "andre" gør tråden helt uoverskuelig med irellevante poster.

Der er egentlig ikke rigtig noget i vejen med scoren i mine øjne, men den kan dog forbedres igennem 2 simple optimeringer - vær sikker på din computer er clean for spy- og malware og så installer den nyeste Omega driverpakke til Ati (husk at afinstaller dine nuværende drivere gennem tilføj/fjern programmer og genstart først).
Omega pakken er bare en modificeret Catalyst driver med lidt tweaks, men dog ingen som rammer billedekvaliteten. Der er også lidt 3. parts værktøjer med, men dem plejer jeg at takke nej til og så installerer jeg AtiTray Tools istedet - nok det mest komplette 3. parts værktøj til Ati derude... bare husk at disable "OSD screen". Tager en smule ydelse og viser irriterende nok FPS i alle 3d applikationer.
At kigge efter installerede applikationer du IKKE bruger som kører i baggrunden er nok også en god ide...

Derefter tror jeg lige du kan snige dig over 11000 point med et system der stadig er konfigureret som det ville være til hverdag... en 1800MHz Athlon64 er også den langsommeste i sin klasse.

Omega driver: http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
AtiTray Tools: http://www.radeon2.ru/atitray/

Er du i tvivl om hvordan du fjerner spyware eller lign. spørger du bare :)

Det der med at formatere hver måned er noget fis. Man skal bare have noget software der beskytter/vedligeholder ens operativ system. Jeg har haft flere Windows installationer som har varet over 6 måneder (en af dem 18 måneder) og i hele perioden har Windows GUI'en kørt optimalt og ingen af mine spil mistet deres spilbarhed på nogen måde - om jeg er faldet få hundrede point i 3dmark skal jeg ikke kunne afvise, men indflydelse på systemets funktionalitet har det ikke haft.
Hvad gør i hvis i har et problem? rebooter og hvis det ikke virker formaterer i? :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Salkcin" (06.07.2005, 12:46)

17

onsdag, 6. juli 2005, 12:51

Beklageligt at børn har adgang til sådanne sider uden overvågning af deres forældre...

Salkcin, enig, den er ikke vildt gal den score, men den er heller ikke helt optimal... 1000 forskel er en pæn del i 03 når man snakker single VGA..
- Tilgengæld din sekundære del af teksten, omega drivere, nej da... - De performer dårligere end normale ATI drivere... - 5.6 er klart at fortrække...

- 12k

EDIT: Selv hvis han cleanede computeren via software, ville det ikke give helt det samme som med fresh windows install... - Derved er vi tilbage til min startkonklusion ;)

--- SILENT STORM ---

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "1_2_know" (06.07.2005, 12:52)

18

onsdag, 6. juli 2005, 13:14

Citeret

Beklageligt at børn har adgang til sådanne sider uden overvågning af deres forældre...

Salkcin, enig, den er ikke vildt gal den score, men den er heller ikke helt optimal... 1000 forskel er en pæn del i 03 når man snakker single VGA..
- Tilgengæld din sekundære del af teksten, omega drivere, nej da... - De performer dårligere end normale ATI drivere... - 5.6 er klart at fortrække...

- 12k

EDIT: Selv hvis han cleanede computeren via software, ville det ikke give helt det samme som med fresh windows install... - Derved er vi tilbage til min startkonklusion ;)

Så stopper jeres personlige fnider-fnader - resten ordner i (Raller og 1_2_Know) over PM. Tak !

19

onsdag, 6. juli 2005, 19:41

At formatere er n00biens indfaldsvinkel til manglende performance. Måske ikke i en bench situation - men når vi snakker brugbarhed.

Citeret

Hvor er jeg dog enig. :roller: :roller:

Citeret

En windows installation der er HELT ny kontra en der er 6+mdr gammel, mister IKKE 1000 point i 03, medmindre man er en klaphat til at vedligeholde sin PC.

Citeret

Du skal lige huske på at Omega driverne faktisk er lavet til at yde godt i spil - ikke i 3D-wanker-Marks, som du udelukkende fokuserer på. Helt ærligt synes jeg du skal lade være med at spille klog når du konstant åbner munden og bilder folk usande ting ind. Der ER faktisk andet i verden end Benching... 8o :roller:

Citeret

EDIT: Selv hvis han cleanede computeren via software, ville det ikke give helt det samme som med fresh windows install... - Derved er vi tilbage til min startkonklusion

Bare synd din startkonklusion er forhastet, og ikke så meget som 1% præget af viden omkring OS'er eller bare Software generelt. Format C er IKKE den eneste løsning på problemet.

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Sajmon" (12.07.2005, 14:17)

20

onsdag, 20. juli 2005, 05:54

Omegadrivere yder heller ikke bedre i spil, nej...

Kan godt være du har 10 gange mere tid end jeg til at undersøge det sajmon, men så er evnen til at gøre det åbenbart ikke tilstrækkelig...

Har prøvet begge drivere, og herfra er der ingen tvivl, og den holdning er jeg ikke ene om, læs evt. på XS...

Mvh. 12k

PS: Hvis det gør dig glad, så føl dig velkommen til at skrive noget ala "dine seje gutter fra XS" eller hva du nu end plejer at fyrre af...

--- SILENT STORM ---

Seneste tests og artikler

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Instagram vurderet til 35 milliarder dollars

Instagram, som Mark Zuckerberg
Læs Mere

0

Hex Gear udgiver deres første kabinet!

Hex Gear er et nyt firma, der
Læs Mere

0

Større hukommelse i den nye iPhone og iPad

Ifølge en taiwanesisk rapport
Læs Mere

3

Grand Theft Auto 5 til PC næsten færdigudviklet

Rockstar Games har udtalt, at
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.