Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 13. december 2004, 13:49

Tom du skal bare fyre op for systemet. OPP er ikke med mere, altså lidt indtil han får sit PCI-E system op og køre - Det var ihvertfald den melding jeg fik igår.. :T

De eneste jeg sådan "RIGTIG" frygter er RickY og Pedro for at de kommer med et 43K run.. Meen, lad os nu se.

Det bliver ihvertfald dejligt at se hvad vores kort kan med en tand bedre køling.. :)

MacBook Air - i7 powered ITX build

22

mandag, 13. december 2004, 13:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
Tom du skal bare fyre op for systemet. OPP er ikke med mere, altså lidt indtil han får sit PCI-E system op og køre - Det var ihvertfald den melding jeg fik igår.. :T

De eneste jeg sådan "RIGTIG" frygter er RickY og Pedro for at de kommer med et 43K run.. Meen, lad os nu se.

Det bliver ihvertfald dejligt at se hvad vores kort kan med en tand bedre køling.. :)

Er der endnu en cascade på vej? Eller bliver det LN2?

3.2 EE ES 30s - FX51 28s - 3.2E@4.7

23

mandag, 13. december 2004, 14:08

Ihvertfald bedre køling.. -Thats all for now ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jacob Hansen" (13.12.2004, 14:08)

24

mandag, 13. december 2004, 14:22

Citeret

Ihvertfald bedre køling.. -Thats all for now ;)

:)) Suprise suprise... Det lyder da sjovt ;)

Jacob: Ville man få noget ud af feks at lave en DI holder til at køle sine ram ned? Eller LN2? Dvs sådan så at der er noget der direkte køler dem? Eller ville de ikke virke ved så lave tepms?

25

mandag, 13. december 2004, 14:33

Det vil helt sikkert virke - men det arbejde du ligger i det, vil ikke gå op med den perfomance du vinder..

26

mandag, 13. december 2004, 14:45

Citeret

Det vil helt sikkert virke - men det arbejde du ligger i det, vil ikke gå op med den perfomance du vinder..

Nej måske ikke... Men du tror at det ville hjælpe... Det er vel hver eneste lille ting der hjælper når man er oppe i toppen...

Hvis man laver 1 så passer den jo ikke kun til 1 kort... 9700pro->X800XT-PE er da ok for sådan en...

Men ved du om der er nogen der har prøvet så man faktisk kan se om og hvor meget det hjælper? Hvad med heatsinks på? Synes jeg så at i skrev at jeres ram var -9 grader ved starten af nature i 01... Ville det så hjælpe at have kobber eller sølv heatsinks på samtidig?

27

mandag, 13. december 2004, 15:00

Det vil nok hjælpe af have profiler på kortet, da de så også vil blive kolde og derved kunne holde rammene kolde i længere tid. Så Ja det vil virke med alm. ram heatsinks - Dog er jeg ikkke sikker på at den ide med ln2 på ram ville virke.

Men det er da et forsøg vær..Omvendt vil jeg heller koncentere mig om en lufttæt kasse. Da det vil virke meget bedre. Du midsker og i en godt tilfælde fjerner muligheden for kondens på dine ting ved at flytte kulde/kondens grænsen til ydersiden af kassen. Det er en ide jeg har arbejdet på i noget tid. Ja rammene var +9 grader Ikke -9. ;)

28

mandag, 13. december 2004, 15:12

- Mem-sinks giver minimalt ved den temperatur vi arbejder med.

Nu har Jacob allerede afsløret et lille projekt, men vi har da idéer til såvel bedre køling af ram på gfx, samt af ddr-ram....men lidt overraskelser skal der vel være tilbage.

Who am I?

29

mandag, 13. december 2004, 15:33

Der skal jo være lidt over fantasien.. :))

30

mandag, 13. december 2004, 15:40

Citeret

Der skal jo være lidt over fantasien.. :))

Det lyder godt! Jeg glæder mig MEGET til at se resultater fra jer ;)

Men giver en lufttæt kasse ydelse? Gør den det ikke bare nemmere at benche? Og ville det så ikke gøre ram varmere pga der ingen is er?

31

mandag, 13. december 2004, 15:48

Nok nemmest at forklare idéen med billeder, hvis den bliver til virkelighed. Vi vil gerne være de første der får en sådan idé til at virke 100% stabilt.

Lufttæt kasse er bare en del af idéen.

Who am I?

32

mandag, 13. december 2004, 15:49

Nogle ram kan opføre sig mærkeligt ved minusgrader det er værd at huske.

33

mandag, 13. december 2004, 15:56

Bare rolig Steffan, det bliver ikke dine ram :))

Who am I?

34

mandag, 13. december 2004, 16:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
Bare rolig Steffan, det bliver ikke dine ram :))

Hehe du kan roligt bruge mine ram fortsat ;)

Jeg mener ikke at mine skulle have problemer med kulde :P

Det var mere mhb. på Jacob og Købkøb's ideer..

35

mandag, 13. december 2004, 16:28

Alt efter om Idén bliver ført ud i livet eller ej, vil der nok komme en serie billeder efterfulgt af noget forklarende tekst.. Men, Men - Som i jo nok ved er der jo vigtigere ting at tage sig til.. :evil:

36

mandag, 13. december 2004, 17:32

Citeret

Alt efter om Idén bliver ført ud i livet eller ej, vil der nok komme en serie billeder efterfulgt af noget forklarende tekst.. Men, Men - Som i jo nok ved er der jo vigtigere ting at tage sig til.. :evil:

Hehe... Vi glæder os til at se alle jeres store såvel som små projekter ;)

37

mandag, 13. december 2004, 18:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Citeret

Hehe... Vi glæder os til at se alle jeres store såvel som små projekter ;)

hehe agree... altid sjovt at se hvad i har gang i :T

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

38

mandag, 13. december 2004, 19:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pejsen

Citeret

Oprindeligt indlæg af Tom Holck
Flot drenge :clap:

Et eller toer, flot uanset (jeg er jo bare pt. nr 5 :boxed: )

I valgte at køre med "kun" 2.1 volt på grafikram. Brian har tidligere snakket om 2.4-2.6 volt. Prøvede I det? Som jeg nævnte kørte jeg også med 2.1 volt.
Det var det bedste kompromis mellem spænding og varme.
GPU volt er høj! Det var modigt..hvad blev OVP modstanden?

Hvad blev det til med CPU corevolt?

Jeg har nu 2 stk x800xt PE :evil: :evil:
Men...i Weekenden eksploderede en mosfet på bundkortet, og der kom en stikflamme op gennem blæseren. Jeg troede først det var blæseren det var galt med.. Det mærkelige er, at bundkortet stadig virker? Det ene ben på mosfet er helt væk?! Skal have testet corevolt. Nyt bundkort dog bestilt, det er jo dumt at mangle mad, drikkevare OG bundkort i julen :)

LOL

Jeg har sagt det før Tom.. og nu siger jeg det igen. VI SKAL HAVE LIVE-BENCH streams via nettet :clap:

Det er jo tydeligvis slet ikke for kedeligt :T

Btw. Tillykke drenge ;)

LOL

Her et billede af den exploderede FET. det øverste ben hænger frit ud i luften. Heatsinken blev løftet af..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Tom Holck" (13.12.2004, 20:05)

39

mandag, 13. december 2004, 19:54

Citeret

Kender det alt for godt Tom. Har 5 defekte socket 939 liggende, men sådan er det jo.
Jeg synes nu de her MSI virker til at være gode til at undgå at dø hehe, men har da et ekstra for en sikkerheds skyld.

Tom det er jo nu du skal slå til, så det er danskere og så lige en fra Norge der er i toppen :D

Kortet fik mere end 2.1v til ram, men ikke de ekstreme der tidligere er banket igennem et kort med kun prommy på.
Det her x800 kort er lidt af et "vinder-kort" da det kan køre på niveau med Opp. kort trods den langt ringere køling.

Jacob og jeg skal nok komme igen med lidt bedre resultat....685 på ram er jo ikke nok :crazyeyes:

Der er begyndt at komme nogle PE kort der ser anderledes ud.
Her et blåt print fra sapphire, dvs det er ikke det røde standard ATI default.
Bemærk de markerede komponenter nederst i hjørnet, de ligner ikke standard ATI, og de er væsentlig større.

Kortet clocker 617 på rammen out of the box på luft.
Før syntes vi 600 på ram default var fint. Det har jeg på ASUS kortet, med voltmod men uden køling af rammen giver det 650-660.
Du har ret Brian, den skal op på 700 på rammen. :crazyeyes:

40

mandag, 13. december 2004, 20:03

Citeret

- Mem-sinks giver minimalt ved den temperatur vi arbejder med.

Nu har Jacob allerede afsløret et lille projekt, men vi har da idéer til såvel bedre køling af ram på gfx, samt af ddr-ram....men lidt overraskelser skal der vel være tilbage.

Hvad med lidt mere volt på CPU!!
Du har jo luret der er lidt extra ledninger på mine billeder på xtreme Brian.

Her ses for første gang mine billeder af OVP-mod på
MSI-Neo2:

alm voltmod: 20 k ohm VR på ben #10 til stel eller ben #15
OVP 1 eller 2 k ohm VR ben #13 til stel.
(uden ansvar for afbrændte bundkort)
Der er ingen varsel når man kommer ½ på modstanden på ben 13. Max er ikke fastlagt endnu, eet er sikkert det er en god måde at brænde sit bundkort og eller sin FX55... Hvis der ikke er extremkøling.
Hvem sagde 37xx-3800 mhz stabilt!!

Seneste tests og artikler

0

Raidmax Viper GX - Miditower

I dette review skal vi tage et
Læs Mere

0

Antec GX300 - Miditower

Kabinettet, vi skal se på i de
Læs Mere

1

ASUS ROG Striker Platinum GTX 760

ASUS har i denne omgang sendt
Læs Mere

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere
Seneste nyheder

104

Vinderne i 4. advent julekonkurrencen 2014 er fundet4

Vi har udtrukket de sidste vin
Læs Mere

4

Samsung Electronics introducerer 34 tommer OLED skærm

Samsung har teaset en ny 34 to
Læs Mere

0

Seagate på vej med 10 TB harddiske næste år

Seagate har efter sigende plan
Læs Mere

0

Specifikationer ude på Lenovo Yoga 3 11

Der er sluppet specifikationer
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.