Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 4. august 2004, 19:13

Når Gfxet fryser, er der så ikke pga coren, eller kan det også være RAMens skyld..? Hvad vil i foreslå jeg gør?`Beholder det som X800PRO, eller giver det nogle mindre clocks som X800XT PE?

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

2

onsdag, 4. august 2004, 19:22

Tja, det er jo måske kølingen på coren som ikke er god nok til de du vil køre ... Men kan jo også bare være coren der ikke gider mere ...

Men åben de sidste 4 pipes og så clock så højt du kan ... Så er det jo nok det max du får ud af det uden at pille ...

Medmindre du vil have at det bare skal køre helt standard naturligvis ...

Men hvor langt kan det så komme op ?... Før det fryser naturligvis. Altså stabilt og fejlfrit.

3

onsdag, 4. august 2004, 19:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Tja, det er jo måske kølingen på coren som ikke er god nok til de du vil køre ... Men kan jo også bare være coren der ikke gider mere ...

Men åben de sidste 4 pipes og så clock så højt du kan ... Så er det jo nok det max du får ud af det uden at pille ...

Medmindre du vil have at det bare skal køre helt standard naturligvis ...

Men hvor langt kan det så komme op ?... Før det fryser naturligvis. Altså stabilt og fejlfrit.

Har ikke testet det helt igennem, da jeg lige ville høre, hvad i syntes jeg skal gøre... Tror, at det er pga. manglende køling, at den ikke kan køre, for den bliver FUC***G varm.. :\... Man kan ikke holde fingrene på kortet.. :(

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

4

onsdag, 4. august 2004, 19:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
Har ikke testet det helt igennem, da jeg lige ville høre, hvad i syntes jeg skal gøre... Tror, at det er pga. manglende køling, at den ikke kan køre, for den bliver FUC***G varm.. :\... Man kan ikke holde fingrene på kortet.. :(

Okey ... Ved ikke hvad andre syntes, men hvis du ikke har lyst/råd/mulighed/evner osv for at forbedre kølingen, så clock så meget du kan med de sidste 4 pipes ON ... At det så måske ikke kan nå op på XT-hastigheden er jo så sur kogle, men det kan vel nå samme hastighed som med PRO@BIOS (De 4 pipes OFF) .... Men du kan jo prøve at teste hvis du har tid/lyst osv ... :))

Men ja, undre mig ikke det bliver varmt ... Gør ting jo nu om dage med standard-køling... ;) ...

5

onsdag, 4. august 2004, 19:37

Citeret

Citeret

Okey ... Ved ikke hvad andre syntes, men hvis du ikke har lyst/råd/mulighed/evner osv for at forbedre kølingen, så clock så meget du kan med de sidste 4 pipes ON ... At det så måske ikke kan nå op på XT-hastigheden er jo så sur kogle, men det kan vel nå samme hastighed som med PRO@BIOS (De 4 pipes OFF) .... Men du kan jo prøve at teste hvis du har tid/lyst osv ... :))

Men ja, undre mig ikke det bliver varmt ... Gør ting jo nu om dage med standard-køling... ;) ...

Lol, ja!!.. Men en normal IceQ køler kan jo ikke bruges.. Så ved ikke helt, hvad jeg skal smide på kortet.:?!

6

onsdag, 4. august 2004, 19:44

Hvilket program er godt til at OC ned med..? Et program som kan køre fra start af..?

7

onsdag, 4. august 2004, 19:49

Citeret

Lol, ja!!.. Men en normal IceQ køler kan jo ikke bruges.. Så ved ikke helt, hvad jeg skal smide på kortet.:?!

Der kommer jo en IceQ-II ... Den som sidder på HIS´ X800-PRO & XT IceQ-II ... ;) ... Hvornår den kommer er jo så spørgsmålet .... og er jo ikke sikkert du har lyst til at fx. tage en gammel CPU-profil og bruge til GPU´en...

Citeret

Hvilket program er godt til at OC ned med..? Et program som kan køre fra start af..?

Fx. ATI-Tool ...

8

onsdag, 4. august 2004, 20:12

Citeret

Citeret

Der kommer jo en IceQ-II ... Den som sidder på HIS´ X800-PRO & XT IceQ-II ... ;) ... Hvornår den kommer er jo så spørgsmålet .... og er jo ikke sikkert du har lyst til at fx. tage en gammel CPU-profil og bruge til GPU´en...

Citeret

Fx. ATI-Tool ...

Kan man få ATI-Tool til at starte automatisk ved opstart..?

EDIT : Damn!! Mit diskettedrev er fucket op :O

9

torsdag, 5. august 2004, 09:12

Det er nok ikke et varme problem, men et Vgpu problem! Men du skal have noget bedre køling før du smider noget extra volt til GPU!

Brug Rivatuner den nyeste til at clocke med...Det loader op med Windows og er nemt at bruge!!

10

torsdag, 5. august 2004, 09:54

Citeret

Citeret

Der kommer jo en IceQ-II ... Den som sidder på HIS´ X800-PRO & XT IceQ-II ... ;) ... Hvornår den kommer er jo så spørgsmålet...

Databutikken har fået en fast dato fra leverandør på d. 20'ene!

Om det så holder skal jeg ikke kunne sige :)

11

fredag, 6. august 2004, 20:27

Damn.. Selv ved std. Clock kan det ikke gennemføre en 3Dmark03 test!! ( med XT BIOS ).. Den fryser i Soundtest uanset clock.. Samme sted.. :lame:

12

fredag, 6. august 2004, 20:56

Citeret

Jepper. Det kan du sørme tro. Fiks lille program der kan lidt af hvert ... :))

Citeret

Oprindeligt indlæg af steven

Ja, jeg har snakket med dem om det og de har lovet mig at ét af de kort der kommer den 20/8 har mit navn på æsken... Sidst jeg snakkede med dem var de næsten alle forudbestilt af den sending.

Citeret

Damn.. Selv ved std. Clock kan det ikke gennemføre en 3Dmark03 test!! ( med XT BIOS ).. Den fryser i Soundtest uanset clock.. Samme sted.. :lame:

Hvad siger den til hvis du dropper den XT-BIOS og smider den originale ind istedet for ? ... Bare for at udelukke mulige problemer ...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (06.08.2004, 20:56)

13

lørdag, 7. august 2004, 12:25

Citeret

Citeret

Jepper. Det kan du sørme tro. Fiks lille program der kan lidt af hvert ... :))

Citeret

Oprindeligt indlæg af steven

Ja, jeg har snakket med dem om det og de har lovet mig at ét af de kort der kommer den 20/8 har mit navn på æsken... Sidst jeg snakkede med dem var de næsten alle forudbestilt af den sending.

Citeret

Hvad siger den til hvis du dropper den XT-BIOS og smider den originale ind istedet for ? ... Bare for at udelukke mulige problemer ...

Der virker fint normalt... ;)

14

lørdag, 7. august 2004, 13:34

Hvis det er et vivo kort, så prøv denne gigabyte x800pro vivo bios, den kører kanont på mit kort, med 16 pipelines åbne.
Jeg scorer 1000 marks mere i 3dmark03 end med standard bios ved pro hastighed 475 core 450 mem. 8)

Gigabyte

R7 1800X Win 10
2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
AOC AGON AG271QX Fractal R4
Razer Spex, G602 mus, osv
.

15

lørdag, 7. august 2004, 16:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af Razorblade
Hvis det er et vivo kort, så prøv denne gigabyte x800pro vivo bios, den kører kanont på mit kort, med 16 pipelines åbne.
Jeg scorer 1000 marks mere i 3dmark03 end med standard bios ved pro hastighed 475 core 450 mem. 8)

Gigabyte

Nice.. Prøver den lige. ;)

16

lørdag, 7. august 2004, 17:32

Underligt, men godt - Det virker :D

17

lørdag, 7. august 2004, 17:52

Hvis din 3dmark 03 score er uden o/c, virker det perfekt.
Jeg kan forøvrigt o/c til 520/520 og sikkert mere, men venter til der kommer en bios editor.
Held og lykke med o/c'ningen 8) .

R7 1800X Win 10

.

18

lørdag, 7. august 2004, 17:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Razorblade
Hvis din 3dmark 03 score er uden o/c, virker det perfekt.
Jeg kan forøvrigt o/c til 520/520 og sikkert mere, men venter til der kommer en bios editor.
Held og lykke med o/c'ningen 8) .

Thx!!.. Mine ram er med på 555.... Men så bliver de også 57 grader :crazyeyes:

19

lørdag, 7. august 2004, 18:12

Jeg kan kører 526/550 stabilt, men den bliver fandeme varm, så jeg venter med at køre med de hastigheder til revision 4 af arctic cooler kommer på markedet, den har også indbygget køling af rammen. 8)

R7 1800X Win 10

.

20

lørdag, 7. august 2004, 18:20

Noget der er underligt, er at kortet er meget mere stabilt med den pro bios ( Det var min egen ide´ at bruge den bios, har ikke hørt om det andre steder, men havde en del problemer ala dine og tænkte, det kan vel ikke gå værre end med xt bios'en ) end orginalen og gigabytes xt bios, ved 520/520 Mhz, gad vide om den har en anden ram timing? 8)

R7 1800X Win 10

.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.