3DMark2001 :: Resultat af Overclocking af Point of View Geforce 4 Ti-4280 AGP8x (W/TV/DVI-Out)
Jeg sad i 10 timer i dag, bevæbnet med 3DMark2001 og PowerStrip og overclockede mit Geforce 4. Tog mig god tid for at lave mange tests i 3DMark2001.
Tog mig god til for at gå ca. 5 MHz af gangen og lave en fuld 3DMark2001 benchmark test.
Resultatet blev at jeg fik standard clock frekvenserne (Core Clock: 250 MHz Memory Clock: 513 MHz) boostet op på:
Core Clock: 275 MHz
Memory Clock: 520 MHz
Jeg havde faktisk fået den op på:
Core Clock: 280 MHz
Memory Clock: 520 MHz
Men "Perfekt Stabilitet" det måtte jeg skq ha', til mine lange timers gaming af Unreal Tournament 2003 gider jeg ikke se frysninger eller andre crab ting.
Det er første gang jeg overclocker grafikkort, syntes selv det er godt indtil videre det er godt (Lorte alluminium heatsink på rammene gjorde at jeg ikke kom længere på dem. Plus en skod POV køler på GPU).
Håber I også syntes det er OK af en "1stTimeOverclocker".
Jo det ser faktisk ok ud! Har volt-moddet en af mine venners ti4200, det løber pt. 345 på coren og 621 på RAM'ne (det er uden køleblokke på RAM'ne), så der er masser i dit kort endnu
Oprindeligt indlæg af noxon
Jo det ser faktisk ok ud! Har volt-moddet en af mine venners ti4200, det løber pt. 345 på coren og 621 på RAM'ne (det er uden køleblokke på RAM'ne), så der er masser i dit kort endnu
ja helt sikkert du burde ku få lidt mer ud af dit ti4200
btw. noxon, damn du har pumped dit ti4800
mem ligger næsten på det samme som min,og det er et 5900xt good work
btw. noxon, damn du har pumped dit ti4800
mem ligger næsten på det samme som min,og det er et 5900xt good work
Tja.. MEM er ikke engang voltmoddet endnu, men knap 800MHz skulle være muligt, det er jo 2,6ns ram der sidder på.. Og jeg ved ikke hvor mange volt GPU kan tåle :s -men indtil videre køre coren "kun" 367MHz
Jeg har haft mit ti4400 clocket fra 275@552 MHz ---> 300@600 MHz og har ikke forsøgt at presse det mere op.. så der er nok stadig lidt endnu ikke noget med volt oc. Jeg har en passiv zalman!