Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

Tobias | Oc-central.dk

Gæst

41

søndag, 16. februar 2003, 22:10

alpha ell. swiftech profiler... men hvorfor ikke tage springet til H2O

Tulle-girl

Gæst

42

søndag, 16. februar 2003, 22:19

Ja, det må jeg jo lige overveje i selskab med min pengepung - tror desværre bare ikke pengene rækker...

Tobias | Oc-central.dk

Gæst

43

søndag, 16. februar 2003, 22:29

nej okay.. sminke produkter og jo også dyre.. (tror jeg nok :D )

Tulle-girl

Gæst

44

søndag, 16. februar 2003, 22:51

Ja, de er jo da hvertfald ikke helt billige *S*

Tulle-girl

Gæst

45

søndag, 16. februar 2003, 23:51

Sidste nye OC-score. Nu er citronen vist også presset til det sidste.... (med standard-kølere)

CPU: 2,4GHz@2,79Ghz
Grafikkortet: 275/270@355/317

Max temperatur på CPU under test er også 64°C!!!!

Er lidt (for ikke at sige meget) stolt over denne score :D

46

søndag, 16. februar 2003, 23:59

Rigtig godt gået skat! (Er SLET ikke misundelig...Not!)

Bare fordi jeg kun kan få 7450 og 275 point med mit GF4MX440. ;(

Tobias | Oc-central.dk

Gæst

47

mandag, 17. februar 2003, 00:13

hehe nu må i ikke komme op og toppes over det..
gmork du skal nok vende tilbage for at hævne sig for den mandelige race!! :D 8)

48

mandag, 17. februar 2003, 00:16

Citeret

Originally posted by bias_hjorth

Ja, jeg ved det godt... Det er lidt noget skidt!

Jeg har tigget og bedt om at få lov til at prøve hendes kort i min maskine, men den går bare ikke! ;(

Men jeg har snart råd til at købe et kort magen med. Jeg ved ikke rigtig, om jeg skal spare op lidt længere og købe et Pro istedet.

Tobias | Oc-central.dk

Gæst

49

mandag, 17. februar 2003, 00:17

med et pro går du ihvertfald ikke galt i byen...

Tulle-girl

Gæst

50

mandag, 17. februar 2003, 00:20

Citeret

Originally posted by Gmork

Citeret

Ja, jeg ved det godt... Det er lidt noget skidt!

Jeg har tigget og bedt om at få lov til at prøve hendes kort i min maskine, men den går bare ikke! ;(

Men jeg har snart råd til at købe et kort magen med. Jeg ved ikke rigtig, om jeg skal spare op lidt længere og købe et Pro istedet.

Niks den går ikke, du får ikke lov at sætte mit kort i din...ved det er egoistisk, men nu vil jeg have lov at være den seje (hvertfald så længe det varer)

Køb du bare et Pro, men jeg vil jo stadig smadre dig, når det angår rammene. 3100 er jo stadig en del mere end dine sølle 2400 point i SiSoft, ikke søde skat? :)

Og du har jo ikke råd til begge dele lige nu....

51

mandag, 17. februar 2003, 00:28

så er der fight :D weee

har du bare retail køler i ? for du burde nok godt kunne presse den en del ekstra hvis du ofret lidt på kølling :)

Tulle-girl

Gæst

52

mandag, 17. februar 2003, 00:36

Citeret

Originally posted by PLauGe
så er der fight :D weee

har du bare retail køler i ? for du burde nok godt kunne presse den en del ekstra hvis du ofret lidt på kølling :)

Ja, det har jeg nemlig. Men tør heller ikke tænke på, hvor varm GPU'en er......

Men synes da også, at 275@355 er rimelig godt klaret med retail-køling.
Det er da en del bedre end POV's Radeon 9700 i denne test
Tweaks test af POV Radeon 9700

Tænker bare på, hvor meget højere den kan blive med bedre køling...

Tobias | Oc-central.dk

Gæst

53

mandag, 17. februar 2003, 01:55

ja og hvis du så er en rigtig mand (hmmmm) kan du jo gå igang med noget gpu voltmodding :D

Tulle-girl

Gæst

54

søndag, 23. februar 2003, 19:57

Hej igen igen....

Så fik jeg sat min nye Alpha PAL 8942 køleprofil og Thermaltake Smart Fan 2 blæser på i stedet for standard kølingen på cpu'en, og det hjalp jo gevaldigt på temperaturen.

Samtidig har jeg en sød far, som tilfældigvis lige har købt sig en Pentium 4 2,4 GHz CPU, og han var jo så skide heldig, at han fik fat i en C1-stepping, hvilket min egen P4 2,4GHz desværre ikke var.

Og med lidt tryglen og søde ord, fik jeg ham overtalt til at bytte lige over (alt andet ville også være dybt uretfærdigt, da han ikke selv går op i overclocking, men bare køre standardfrekvenser)

Så nu er det lykkes mig at få overclocket yderlige, så nu kører jeg 3,06GHz på CPU'en (her bør det lige siges, at den uden problemer kan køre 3,2GHz stabilt, men desværre slår min sølle 250 Watt PSU ikke til), 355/317 på grafikkortet og 425 på rammen.

Og det har selvfølgelig også øget 3DMark scorene lidt:

5026 er nu blevet til 5116
15579 er nu blevet til 16550

Temperaturen ligger under fuld belastning (United Devices) på max 55°C ved 3100rpm og 1,65Vcore

55

søndag, 23. februar 2003, 20:20

muhahaha mine 10091 3dmarks:
på et
GF 3 ti200
og en 2000+

slår jer alle :D

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

56

søndag, 23. februar 2003, 21:12

tulle få dig dog en bedre PSU....

"Det er ikke mig der er doven!
Det er alle andre der er meget aktive!"

Tobias | Oc-central.dk

Gæst

57

søndag, 23. februar 2003, 22:59

Citeret

Originally posted by Tulle-girl
Hej igen igen....

Så fik jeg sat min nye Alpha PAL 8942 køleprofil og Thermaltake Smart Fan 2 blæser på i stedet for standard kølingen på cpu'en, og det hjalp jo gevaldigt på temperaturen.

Samtidig har jeg en sød far, som tilfældigvis lige har købt sig en Pentium 4 2,4 GHz CPU, og han var jo så skide heldig, at han fik fat i en C1-stepping, hvilket min egen P4 2,4GHz desværre ikke var.

Og med lidt tryglen og søde ord, fik jeg ham overtalt til at bytte lige over (alt andet ville også være dybt uretfærdigt, da han ikke selv går op i overclocking, men bare køre standardfrekvenser)

Så nu er det lykkes mig at få overclocket yderlige, så nu kører jeg 3,06GHz på CPU'en (her bør det lige siges, at den uden problemer kan køre 3,2GHz stabilt, men desværre slår min sølle 250 Watt PSU ikke til), 355/317 på grafikkortet og 425 på rammen.

Og det har selvfølgelig også øget 3DMark scorene lidt:

5026 er nu blevet til 5116
15579 er nu blevet til 16550

Temperaturen ligger under fuld belastning (United Devices) på max 55°C ved 3100rpm og 1,65Vcore

nice oc tullegirl...
dog skuler jeg lidt ondt til temperaturen.. 8) det er da vist ikke særlig pentium agtigt..

Tulle-girl

Gæst

58

søndag, 23. februar 2003, 23:09

Citeret

nice oc tullegirl...
dog skuler jeg lidt ondt til temperaturen.. 8) det er da vist ikke særlig pentium agtigt..

Har du overset, at den temperatur var ved FULD belastning?

Forstår ikke helt, synes du, at 55­°C er meget for en CPU, der er overclocket 600 MHz?

Jeg kan sagtens få temperaturen længere ned, der er blot et spørgsmål om at skrue op for blæseren, men nu skal det jo også være til at være i nærheden af maskinen uden høreværn *S*

Lige nu er jeg nede på 1,6Vcore, så nu er den max 52°C ved fuld belastning (United Devices)

(Ved 3,2GHz 1,8Vcore var max temp 58°C ved fuld belastning og fuld rpm på blæseren, dvs 5100)

Tobias | Oc-central.dk

Gæst

59

søndag, 23. februar 2003, 23:37

well hvis dine blæsere er på low rpm. er det vel ok.. men ellers...

Tulle-girl

Gæst

60

søndag, 23. februar 2003, 23:42

Citeret

well hvis dine blæsere er på low rpm. er det vel ok.. men ellers...

Hmm...tjah... det har hvertfald virket at sætte den i, i stedet for standardkølingen. Husk nu lige, at der IKKE er tale om vandkøling men luftkøling*G*

Med min gamle CPU (B0-stepping) på 2,78GHz og 1,75Vcore lå temperaturen på 64°C ved fuld belastning

Lige nu kører den jo ikke med low rpm, men med "mellem" rpm.

Seneste tests og artikler

26

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Corsair Voyager Air 2

For noget tid siden testede vi
Læs Mere

0

Enermax Aeolus Vegas laptopkøler

Sidder du og læser denne test
Læs Mere

0

ASUS Z97-PRO (Wi-Fi ac)

Så er det blevet tid til endnu
Læs Mere
Seneste nyheder

10

Nyt Lian Li PC-V2130 kabinet

Lian Li er klar med et nyt sto
Læs Mere

5

Du kan prøve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn gratis

Square Enix har annonceret, at
Læs Mere

0

EIZO FlexScan EV3237 UHD skærm på 31.5 tommer

EIZO er kommet med en FlexScan
Læs Mere

3

ADATA lancerer ny Premier DDR4 2133 U-DIMM hukommelse

ADATA lancerer i dag Premier D
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.