Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Originally posted by bias_hjorth
hehe nu må i ikke komme op og toppes over det..
gmork du skal nok vende tilbage for at hævne sig for den mandelige race!!
Ja, jeg ved det godt... Det er lidt noget skidt!
Jeg har tigget og bedt om at få lov til at prøve hendes kort i min maskine, men den går bare ikke!
Men jeg har snart råd til at købe et kort magen med. Jeg ved ikke rigtig, om jeg skal spare op lidt længere og købe et Pro istedet.
hehe nu må i ikke komme op og toppes over det..
gmork du skal nok vende tilbage for at hævne sig for den mandelige race!!
Ja, jeg ved det godt... Det er lidt noget skidt!
Jeg har tigget og bedt om at få lov til at prøve hendes kort i min maskine, men den går bare ikke!
Men jeg har snart råd til at købe et kort magen med. Jeg ved ikke rigtig, om jeg skal spare op lidt længere og købe et Pro istedet.
Niks den går ikke, du får ikke lov at sætte mit kort i din...ved det er egoistisk, men nu vil jeg have lov at være den seje (hvertfald så længe det varer)
Køb du bare et Pro, men jeg vil jo stadig smadre dig, når det angår rammene. 3100 er jo stadig en del mere end dine sølle 2400 point i SiSoft, ikke søde skat?
har du bare retail køler i ? for du burde nok godt kunne presse den en del ekstra hvis du ofret lidt på kølling
Ja, det har jeg nemlig. Men tør heller ikke tænke på, hvor varm GPU'en er......
Men synes da også, at 275@355 er rimelig godt klaret med retail-køling.
Det er da en del bedre end POV's Radeon 9700 i denne test Tweaks test af POV Radeon 9700
Tænker bare på, hvor meget højere den kan blive med bedre køling...
Så fik jeg sat min nye Alpha PAL 8942 køleprofil og Thermaltake Smart Fan 2 blæser på i stedet for standard kølingen på cpu'en, og det hjalp jo gevaldigt på temperaturen.
Samtidig har jeg en sød far, som tilfældigvis lige har købt sig en Pentium 4 2,4 GHz CPU, og han var jo så skide heldig, at han fik fat i en C1-stepping, hvilket min egen P4 2,4GHz desværre ikke var.
Og med lidt tryglen og søde ord, fik jeg ham overtalt til at bytte lige over (alt andet ville også være dybt uretfærdigt, da han ikke selv går op i overclocking, men bare køre standardfrekvenser)
Så nu er det lykkes mig at få overclocket yderlige, så nu kører jeg 3,06GHz på CPU'en (her bør det lige siges, at den uden problemer kan køre 3,2GHz stabilt, men desværre slår min sølle 250 Watt PSU ikke til), 355/317 på grafikkortet og 425 på rammen.
Og det har selvfølgelig også øget 3DMark scorene lidt:
5026 er nu blevet til 5116
15579 er nu blevet til 16550
Temperaturen ligger under fuld belastning (United Devices) på max 55°C ved 3100rpm og 1,65Vcore
Så fik jeg sat min nye Alpha PAL 8942 køleprofil og Thermaltake Smart Fan 2 blæser på i stedet for standard kølingen på cpu'en, og det hjalp jo gevaldigt på temperaturen.
Samtidig har jeg en sød far, som tilfældigvis lige har købt sig en Pentium 4 2,4 GHz CPU, og han var jo så skide heldig, at han fik fat i en C1-stepping, hvilket min egen P4 2,4GHz desværre ikke var.
Og med lidt tryglen og søde ord, fik jeg ham overtalt til at bytte lige over (alt andet ville også være dybt uretfærdigt, da han ikke selv går op i overclocking, men bare køre standardfrekvenser)
Så nu er det lykkes mig at få overclocket yderlige, så nu kører jeg 3,06GHz på CPU'en (her bør det lige siges, at den uden problemer kan køre 3,2GHz stabilt, men desværre slår min sølle 250 Watt PSU ikke til), 355/317 på grafikkortet og 425 på rammen.
Og det har selvfølgelig også øget 3DMark scorene lidt:
5026 er nu blevet til 5116
15579 er nu blevet til 16550
Temperaturen ligger under fuld belastning (United Devices) på max 55°C ved 3100rpm og 1,65Vcore
nice oc tullegirl...
dog skuler jeg lidt ondt til temperaturen.. det er da vist ikke særlig pentium agtigt..
nice oc tullegirl...
dog skuler jeg lidt ondt til temperaturen.. det er da vist ikke særlig pentium agtigt..
Har du overset, at den temperatur var ved FULD belastning?
Forstår ikke helt, synes du, at 55°C er meget for en CPU, der er overclocket 600 MHz?
Jeg kan sagtens få temperaturen længere ned, der er blot et spørgsmål om at skrue op for blæseren, men nu skal det jo også være til at være i nærheden af maskinen uden høreværn *S*
Lige nu er jeg nede på 1,6Vcore, så nu er den max 52°C ved fuld belastning (United Devices)
(Ved 3,2GHz 1,8Vcore var max temp 58°C ved fuld belastning og fuld rpm på blæseren, dvs 5100)
well hvis dine blæsere er på low rpm. er det vel ok.. men ellers...
Hmm...tjah... det har hvertfald virket at sætte den i, i stedet for standardkølingen. Husk nu lige, at der IKKE er tale om vandkøling men luftkøling*G*
Med min gamle CPU (B0-stepping) på 2,78GHz og 1,75Vcore lå temperaturen på 64°C ved fuld belastning
Lige nu kører den jo ikke med low rpm, men med "mellem" rpm.