Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Oprindeligt indlæg af holy-me
Burde min cpu ikke trække flere point ind end det den gør.
hvis du ik har oc'et den så tror jeg ik du skal regne med det, eneste grund til at jeg ka slå en Intel i7-2600 på 3,9ghz med et GTX570 som er højre clocked end mit er mine ram som køre 1004,8mhz
Det syntes jeg osse lyder lidt lavt. Jeg kommer op på 5965 i 3dmark 11, men jeg har osse 2x5850 i crossfire, har dog ikke kørt test med fuld skrald på ram og CPU.
prøvede lige at give den 150mhz mere på cpu og 100Mhz mere på ram, så røg den over de 6000
Tomshardware de har os testet med 4 forskellige ATi/AMD drivere at du ka score mere i 3DMark11 ved at bruge den nyeste driver
det er test på HD5870 [url=http://www.tomshardware.com/reviews/amd-catalyst-driver-performance-increase-radeon-hd-5870,2872-3.html]Benchmark Results: 3DMark 11 (DX11) - AMD's Radeon HD 5870: Before And After A Year Of Driver Updates[/url]
Jeg skrev jo osse i min 1 post, at jeg har crossfire i maskinen, ikke(aller første linie )
kigger du på forskellen i det SS fra Toms mellem 5870 og 6870, så er der da næsten dødt løb. Driver optimeringen burde da komme begge kort til gode i sidste ende ang. 3dmark11.
Derfor syntes jeg da stadigvæk at trådstarters score er i den lave ende med hans system, den burde da ligge højere i mine øjne.
Sam vil jeg også selv mene, kan ikke være rigtigt det er over 1000 points forskel på vores 2 systemer. Vil da også mene at når min CPU køre på fuld skrue, vil den hive flere point hjem. Har da set den nogle gange ligger på +3.0 GHz.
Oprindeligt indlæg af holy-me
Sam vil jeg også selv mene, kan ikke være rigtigt det er over 1000 points forskel på vores 2 systemer. Vil da også mene at når min CPU køre på fuld skrue, vil den hive flere point hjem. Har da set den nogle gange ligger på +3.0 GHz.
Kan det være pga. den får for lidt strøm igennem?
Prøv lige at løb denne test igennem Holy, og se om ikke der er nogle guldkorn som du evt. kan bruge. Måske kan den give dig et fingerpeg om hvor eller hvad der holder dig tilbage.
Jeg har lige kørt pcmark7 igennem de 3 test ture og jeg rammer 3752 ved 3.5Ghz OC, så der er andre ting som bliver vægtet højere end bare CPU, ganske som Rasmus66 er inde på. Jeg ved godt, at ved de 3.5Ghz ligger jeg og bider I7 i halen når den kører standard hastighed, men alligevel, så kan jeg ikke finde en fornuftig forklaring på hvorfor jeg ligger så meget højere end du gør.