1

torsdag, 30. oktober 2008, 11:35

Så skete der endelig noget hos toppen af poppen i DK...

Tid;
D.25+26 Oktober

Lokation;
Minfeld, Tyskland - Udkanten af Karlsruhe.

Event;
AOCM II, Award Fabriks årlige LAN

Keywords;
1000L LN2, gratis - 400L reserve
180 deltagere + gæster, 350 samlet.

Vi havde ikke forberedt super godt, ikke tilmeldt os alverdens, da det hele gik lidt stærkt... Holdet er stærkt "handikappet", David netop skiftet arbejde til IT hos Radisson SAS, Marc udenrigs.

Om ikke andet, fik vi deltaget til to konkurrencer...
CPU-Z, procent mæssigt OC, hvor vi fik bank, vi leverede knap 130% overclock, på de 30 minutter vi anvendt.... Rush... Vi blev oplyst 1 time igen da vi sad og var igang med SuperPi på et Rampage Extreme, noget som derfor kun blev til 7.2-7.3 sekunder, ikke noget som er værd at uploade, da alt over 7s er useriøst....

Hoved konkurrencen var inddelt i 3 dele, 6 point givene dele;

Del 1;
1M
8M
AM3
01SE

Vilkår;
- Ukendt HW
- 45 minutters tidsbegræsning
- Maximum 4ghz
- Ingen Internet
- Tysk XP
- Ingen USB
- 4 mand som overvågede
- Ingen Hipro5 til at hjælpe "eliten" til at boote til windows.

Del 2;
Computer kast!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=jVMLz_xysHw

Del 3;
Tastatur samling

Holdene;
HWbot (Belgien; Massman +)
OCTeamHungary (Ungarn; Jugeen/Gabor + Bala)
AF Crew (Tyskland; Stummerwinter + Joe_Cool)
AF Member (Tyskland)
PCGHX (Tyskland, største PC magazin...?)
Hardwareluxx (Tyskland, største community?)
ExtremeCooling (Tyskland)
MemoryXtreme (Italien; Giorgioprimo + Leghorn)
Swiz'
Freeocen (Tyskland)
PC Masters (Tyskland)
ODOC (Danmark)

.... Med sikkerhed; 1. plads i 8M, og tweaks oplyses ikke :evil:
Vi deltog ikke til tastatur samling, da vi havde glemt alt om denne.... Deraf et maximum af 50 points såfremt vi blev no1 i alt andet..

Resultat;

Præmier;
8GB Highend ram
2x 500W Mushkin PSU

Vi håber på et andet dansk hold formår en top3 i en international konkurrence inden 2010, så der kommer lidt konkurrence...

- Næste mål for ODOC;
Top3 Gigabyte Taipei 2009

Over'n'out

PS; Kanon tur, massere øl, ballade og gril første aften :9xo

Team ODOC:
THC - Oliver - M.Beier

2

torsdag, 30. oktober 2008, 11:39

Satme flot arbejde der, drenge :9xo

Ku desværre ikke tage med pga. jobbet.. ;(

"I like smart people who disagree with me, and are able to explain why."

i7-8700K @ 5 GHz | Corsair H115i | 16 GB DDR4-3200 RGB | MSI GTX1080TI SOC | 500 GB Sammy 960 Evo
34" Acer Predator X34A | Phanteks Enthoo Evolv TG | 1200 Watt BeQuiet Dark Power Pro

3

torsdag, 30. oktober 2008, 11:44

Sejt gået drenge,tilykke med sejern.

xeon 3060@4,3/p5w64-pro /1000w NQ /
team extreme ram/vapo LS
2xraptor i raid0
2x 2900xt

4

torsdag, 30. oktober 2008, 16:09

Ja det er godt gået drenge. :)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

6

torsdag, 30. oktober 2008, 19:02

tusind tak for de pæne ord drenge

Team ODOC:
THC - Oliver - M.Beier

7

fredag, 31. oktober 2008, 16:07

Citeret

Ingen Hipro5 til at hjælpe "eliten" til at boote til windows.

Ren og skær nyskerrighed, når i er til stævne er det så tilladt og gå rundt og hjælpe andre hold?
Det lyder temlig konkurrenceforvridende hvis det er tilladt?

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

8

fredag, 31. oktober 2008, 17:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Skjold

Citeret

Ingen Hipro5 til at hjælpe "eliten" til at boote til windows.

Ren og skær nyskerrighed, når i er til stævne er det så tilladt og gå rundt og hjælpe andre hold?
Det lyder temlig konkurrenceforvridende hvis det er tilladt?

var det vidst til msi eventet :P

9

fredag, 31. oktober 2008, 20:21

Hvis i har taget DK rekorden i 1m, hvorfor så ikke vise det?

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Pederrs" (31.10.2008, 20:28)

10

lørdag, 1. november 2008, 15:22

Undskyld mig Marc,

Men den der vil jeg ikke have hængende på mig. Jeg vil nu lige forklarer hvordan tingende forgik da du vist har fået lidt galt i halsen, ej heller var tilstede til eventet. Hipro5 kom hen til vores bord for at prøve lidt settings af. Hverken Peter eller jeg havde været derovre for at bede manden om det (der var ganske simpelt ikke tid). Det viste sig jo også at hans settings heller ikke kunne sparke liv i det bundkort vi stod med. Det endte jo også med at vi gik videre til et andet bundkort hvor nordbroen var af en nyere version, hvilken også viste sig at være bedre. Ja, vi blev "kun" 13 dernede, men vi leverede reelt også kun resultater i 2 af de 3 programmer, og havde et strøm-nedbrud undervejs, som der ikke blev kompenseret for i den anden ende. Ikke noget jeg vil pive over, men sådan foregik det nu en gang og det var et super event.

Jeg synes det er super godt gået af jer, men din/jeres mentalitet og måde at opfører jer på kommer jeg aldrig til at synes om. Jeg sviner ikke jer, ej heller kommer jeg med udtalelser der sætter jer i dårligt lys, dette er mit liv simpelthen for kort til, så hvorfor ikke bare holde jer til jeres resultater også bare glæde jer over disse ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carpe^Diem" (01.11.2008, 17:15)

11

lørdag, 1. november 2008, 22:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Carpe^Diem
Undskyld mig Marc,

Men den der vil jeg ikke have hængende på mig. Jeg vil nu lige forklarer hvordan tingende forgik da du vist har fået lidt galt i halsen, ej heller var tilstede til eventet. Hipro5 kom hen til vores bord for at prøve lidt settings af. Hverken Peter eller jeg havde været derovre for at bede manden om det (der var ganske simpelt ikke tid). Det viste sig jo også at hans settings heller ikke kunne sparke liv i det bundkort vi stod med. Det endte jo også med at vi gik videre til et andet bundkort hvor nordbroen var af en nyere version, hvilken også viste sig at være bedre. Ja, vi blev "kun" 13 dernede, men vi leverede reelt også kun resultater i 2 af de 3 programmer, og havde et strøm-nedbrud undervejs, som der ikke blev kompenseret for i den anden ende. Ikke noget jeg vil pive over, men sådan foregik det nu en gang og det var et super event.

Jeg synes det er super godt gået af jer, men din/jeres mentalitet og måde at opfører jer på kommer jeg aldrig til at synes om. Jeg sviner ikke jer, ej heller kommer jeg med udtalelser der sætter jer i dårligt lys, dette er mit liv simpelthen for kort til, så hvorfor ikke bare holde jer til jeres resultater også bare glæde jer over disse ?

kommer jo nok af bare overskriftet er skrevet så latterligt "eliten, toppen af poppen" det tror jeg er nok får de fleste til at grine mere end at læse det seriøst :)

12

søndag, 2. november 2008, 12:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af DmK

Citeret

Oprindeligt indlæg af Carpe^Diem
Undskyld mig Marc,

kommer jo nok af bare overskriftet er skrevet så latterligt "eliten, toppen af poppen" det tror jeg er nok får de fleste til at grine mere end at læse det seriøst :)

Tja, når man ser hvem der er med på holdet kan det ikke overraske.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

13

mandag, 3. november 2008, 17:15

Ja, jeg vil også sige det måske lige at gabe over et for stort stykke kød, når i kalder jer eliten ?.. :goodpost:

I ville være Eliten hvis, i virkelig bragte nogle fede resultater og ikke bare sådan noget lala..

MacBook Air - i7 powered ITX build

Martin.v.r

Gæst

14

tirsdag, 4. november 2008, 02:42

flot Gutter

hmm griner nu mere af,alle de brok sutter ? hva har i ud af det :crazyeyes: hvad kan i byde på :pokey:

15

søndag, 9. november 2008, 22:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
Ja, jeg vil også sige det måske lige at gabe over et for stort stykke kød, når i kalder jer eliten ?.. :goodpost:

I ville være Eliten hvis, i virkelig bragte nogle fede resultater og ikke bare sådan noget lala..

hey Jacob.

Du må undskylde sidst vi snakkede sammen, ikke en god periode for mig og jeg er ked af jeg blev sur på dig :(

Ville bare så gerne have druket en øl med dig og håbede på du var i byen ;)

mvh peter :)

Citeret

Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
flot Gutter

hmm griner nu mere af,alle de brok sutter ? hva har i ud af det :crazyeyes: hvad kan i byde på :pokey:

hvis du vidste Hvem Jacob Hansen var ville du ikke sige sådan martin.
Jacob er en af dem der satte Danmark på Landkortet sammen med SIOUX og Tom Holch.

Jacob Lærte mig hvordan man håntere Ln2 helt tilbage i 2004-2005 :9xo :clap:

Ja Det er dog ikke ODOC denne tråd representere, det er M.beier aka 1_2Know der skriver.
Også derfor den tilsvining af Hipro5 kommer på banen og derfor der ikke svares mere.

Meget typisk m.beier at komme med en masse ting der ikke passer også bare lade være med at svare når det anfægtes.

Her er marcs svar til Pederrs indlæg, Faldt jeg over på OCX
01-11, 18:00 M.Beier "whine whine whine, if you have the national record, show it, whine whine whine....." "whine whine whine, we didnt because this and this whine whine whine",

16

mandag, 10. november 2008, 00:40

På forhånd; dette indlæg skrives af den såkaldte "M.Beier"

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen

Cmon Jacob, det er da fede resultater når man kommer top5 til et stævne? Selvfølgelig er det ikke nummer 1, men alligevel.... Det er da bestemt ikke dårligt... Ville da være en skam at påstå..

hvis du vidste Hvem Jacob Hansen var ville du ikke sige sådan martin.
Jacob er en af dem der satte Danmark på Landkortet sammen med SIOUX og Tom Holch.

Jacob Lærte mig hvordan man håntere Ln2 helt tilbage i 2004-2005

Ja Det er dog ikke ODOC denne tråd representere, det er M.beier aka 1_2Know der skriver.
Også derfor den tilsvining af Hipro5 kommer på banen og derfor der ikke svares mere.

Meget typisk m.beier at komme med en masse ting der ikke passer også bare lade være med at svare når det anfægtes.

Her er marcs svar til Pederrs indlæg, Faldt jeg over på OCX
01-11, 18:00 M.Beier "whine whine whine, if you have the national record, show it, whine whine whine....." "whine whine whine, we didnt because this and this whine whine whine",

Så tager vi den fra start af;

1)
Det var sen nat, du var afsat af Jon Fabricious, efter at have fucket et bundkort op som han havde haft meget svært ved at skaffe - dette bundkort ødelagde du på et forkert voltmod... Fair nok, men der var nul tollerance... (Jeg synes ikke det var fair mod dig...)

2)
Jacob sov da LN2 blev anvendt... :(

3)
Peter, du kom aldrig i nærheden af LN2, det blev udelukkende anvendt af;
Jacob Hansen (enkelt poor, hvor han ramte hånden i søvnen :( ) (Medarrangør?)
Theis Seier (T-max, og kom som gæst)
Jon Fabricious (Arrangør?)
& så mig.

- Og det var Netbyte 2005.....

4)
Var ingen tilsvining af hipro5, var ikke engang en tilsvining, jeg ved ikke hvad som er sket, jeg var ikke til MSI, jeg morrede mig blot over at han sad ved tastaturet på det eneste billede jeg har set online fra det danske bord ;)

5)
Ja, jeg skrev det er whine whine whine.... Det er da ynkeligt at når man har gjort et godt stykke arbejde at der så er nogle som piver over det istedet for at glæde sig på andres vegne... Hvad er det dog for noget?
- Det er da særligt et udtryk for din manglende evne til at stå inde for egne ord, du hævder at ville fremme OC i Danmark, alligevel er du ikke glad når nogle fra DK klarer sig godt.... Hvad er du dog for et menneske? Sover du godt om natten?

Team ODOC:
THC - Oliver - M.Beier

17

mandag, 10. november 2008, 01:11

og det kommer fra dig marc beier......ja vi er stadig nogen der kan huske dig for den slags lort ad libitum....

ja tillykke med 2. pladsen dernede....og glem så attituderne og arrogancen...det er der ingen der kan bruge til en skid.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

18

mandag, 10. november 2008, 01:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af ODOC
1)
Det var sen nat, du var afsat af Jon Fabricious, efter at have fucket et bundkort op som han havde haft meget svært ved at skaffe - dette bundkort ødelagde du på et forkert voltmod... Fair nok, men der var nul tollerance... (Jeg synes ikke det var fair mod dig...)

AHHAHHA
Igen er det vist medicinen der taler :D

Afsat ? Du ved jo intet marc for du sad ovre i hjørnet med din computer :D
Du var deroppe i 10 min for at deltage i en konkurence og den første du dig frem på i 2 år og påstord du havde tæsket HardInfo Crew til karise lan :D

jeg tog Hjem med min Kærste og slappede af ;)
Bundkortet døde ikke pga et forkert Vmod!

Citeret

Oprindeligt indlæg af ODOC

4)
Var ingen tilsvining af hipro5, var ikke engang en tilsvining, jeg ved ikke hvad som er sket, jeg var ikke til MSI, jeg morrede mig blot over at han sad ved tastaturet på det eneste billede jeg har set online fra det danske bord ;)

Men alligevel benytter du muligheden til at kalde mig og Carpe^Diem amatøre og samtidig nedgøre Hipro5 ved at sige han hjælper folk med at komme ind i windows.

Tænk dig om 1_2Know!

5)
Ja, jeg skrev det er whine whine whine.... Det er da ynkeligt at når man har gjort et godt stykke arbejde at der så er nogle som piver over det istedet for at glæde sig på andres vegne... Hvad er det dog for noget?
- Det er da særligt et udtryk for din manglende evne til at stå inde for egne ord, du hævder at ville fremme OC i Danmark, alligevel er du ikke glad når nogle fra DK klarer sig godt.... Hvad er du dog for et menneske? Sover du godt om natten?[/quote]

Husk at når du Påstår du har en Danmarks rekort, SÅ VIS DEN LØGNER ;)

og at påstå jeg ikke er glad for det gik ODOC godt til det lan i tyskland, hvor har du det fra ?

Igen et tegn på du opfatter verden på din EGEN måde!

19

mandag, 10. november 2008, 22:01

Ok, tag det nu lige med ro alle sammen, Tweak.dk er ikke et skænderi forum, så klap hesten, ellers tror jeg også I alle har hinandens mails.

/Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

20

tirsdag, 11. november 2008, 15:58

Nej du skal da endelig ikke stoppe den her tråd nu er det enedeligt blevet sjovt at læse :)

Det er sjovt som Overclockere agerer i fora, de er et unikt folk, de fleste overclockere lider af storhedsvanvid i mere eller mindre udstrækning, og alle overclockere HADER når andre overclockere gør det bedre end dem, og værst hvis de er fra samme land som dem !

Jeg taler af erfaring jeg har selv været der, følt mig som en fandens karl, set tilbage på det og grint lidt af mig selv, Jacob H har været der, Mbiere har været der (er der måske stadigt.. jeg skal ikke kunne sige det).. ja det ligger i ånden af OC.

Ikke for at støtte nogle parter, da jeg generelt har taget afstand til det game, men jeg var med til det lanparty, og det er korrekt at det mobo ikke døde ved et voltmod .. det endnu mere fatalt, det var en simpelt voltmåling det døde på MUAHAHAHA ROFL lol og alt det der for det var satme humor.

Men den nat hvor Pifast WR-rekorden blev sat sad undertegnede marc, og jon ved roret, held,.. tja langt hen af vejen var det jo nok, men det var da sjovt :D (ved ikke endgang om vi stadigt besider den).

men pøj pøj drenge get over it.

Jacob H gud hvor er det snyd at det er dig der får fisse på vores drenge aften, hvor vi sidder begge og er blevet singel !!!! se det hader jeg dig for !!! :cheers:
(det var sku meget godt gået cheers m8). jeg var sku nok for stiv til sidst til at score noget som helst :S

Q6600 POWER @ 3600 mhz; Water cooled
Asus Blitz fomular watercooled edition
OCZ reaper @ 1150 mhz 5,5,5,15
8800 GTX
SIlent med stil....

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "T-max" (11.11.2008, 16:02)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.