Formatering af Laptop

  • Hejsa


    jeg har et mindre problem, jeg ville gerne formatere min laptop så jeg kan få noget xp på den i stedet for vista, men forsøger jeg bare at lave en formatering ved at starte fra disc, så brokker den sig over at den ikke kan finde nogen harddiske fair nok tænker jeg så, og finder driverne til hdd på gendannelses cdén jeg nok så fint har fået med, men da jeg så under formateringen går ind for at installere driverne (det med at trykke f6 i starten) så siger den bare at der ikke er nogen diskette i computeren med oem driverne, men det erjo lidt svært uden diskette drev :)


    og den godtaget ikke at jeg bare har smidt det på en cd....


    hvad gør jeg ?


    på forhånd tak :)

  • Det er fordi din hdd er SATA og der ikke er drivere på den cd til den.
    Du skal først være sikker på at der findes drivere til XP til alt ellers hjælper det ikke noget.
    Når du har det skal du lave en XP cd med de SATA drivere implementeret på den , der findes et prog til det , kan dog ikke huske hvad det hedder , men søg på Google.







    SMLDK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Chriller
    har hentet driverne, inkluderet både .inf filer og det hele, men det hjælper lige fedt.. og det er nlite jeg har brugt til det...



    Det er IKKE Nlite , jeg ved dog at det kan lave en komplet cd med alle prog og driver du vil install og SP.
    Jeg er ikke hjemme derfor kan jeg ikke se hvad det er da jeg har det selv.




    SMLDK

  • er faktisk kommet i tvivl om jeg bruger de rigtige drivere, men har prøvet at søge rundt efter dem, men det eneste jeg har kunnet finde var en exe-fil og den kom jeg ikke rigtig så langt med da den jo ville have .inf filer i Nlite for at det fungerer....


    jeg skal bruge drivere til Intel 82801 Hem/HBM Sata Ahci Controller... håber der er nogen der måske kan støve et link op til noget jeg kan bruge

  • Jeg har brugt Winfuture xp iso builder til at lave win cd med sp integreret og den kan også ligge driver til sata og andet ind.
    Ang den exe fil , du skal pakke den ud eks Iso buster eller bare rar.




    SMLDK

  • Ang hjælp til driver og lign ville det nok hjælpe gevaldigt med model nr på den pc ang chipset kan du hente cpu-z og køre den kan fortælle chipset version og ram type og cpu.



    SMLDK