Vista Eller Xp

  • Hejsa..


    Jeg ville lige spørge om hvad i syntes der ville passe bedst til mit system :9xo


    Da jeg ikke kan bestemme mig..


    Det er ikke meningen at jeg vil starte en Vista vs xp krig :crazyeyes:


    Specs står i sig

  • Ja, hvad skal det bruges til (hvilke opgaver)?


    Hvis du alligevel skal ud og indvistere er der vel ingen grund til at købe et "gammelt" system (XP).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Ja, hvad skal det bruges til (hvilke opgaver)?


    Hvis du alligevel skal ud og indvistere er der vel ingen grund til at købe et "gammelt" system (XP).


    /ask


    Sidder for det meste og surfer på nettet :crazyeyes:. Men laver også en del photoshop, og spiller da også jævenligt..


    Jeg har begge systemer (vista og xp). Ville bare vide hvad der ville yde bedst til mit system :9xo

  • jep vista 32 bit. er udemærket, enda rigtig god efter sp1.


    Vista er ikke vejen frem men det er da en god parkerings plads indtil windows 7 udkommer.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    jep vista 32 bit. er udemærket, enda rigtig god efter sp1.


    Vista er ikke vejen frem men det er da en god parkerings plads indtil windows 7 udkommer.



    hvad regner du med windows 7 bringer udover WinFS filsystem ? coren er stort set den samme som vistas :) som er den første windows baseret core der endelig kører på samme måde som linuxs core

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK



    hvad regner du med windows 7 bringer udover WinFS filsystem ? coren er stort set den samme som vistas :) som er den første windows baseret core der endelig kører på samme måde som linuxs core


    Hvad ved du, det er jo ikke udkommet endnu, du kan ikke vide om det er dårligere, det samme eller bedre. ;)


    Desuden har de ændret coren i windows 7 så den fylder mindre end den gamle. Tror de har sat den til 25 MB.


    Quote

    Bill Gates
    "We're hard at work, I would say, on the next version, which we call Windows 7. I'm very excited about the work being done there. The ability to be lower power, take less memory, be more efficient, and have lots more connections up to the mobile phone, so those scenarios connect up well to make it a great platform for the best gaming that can be done, to connect up to the thing being done out on the Internet, so that, for example, if you have two personal computers, that your files automatically are synchronized between them, and so you don't have a lot of work to move that data back and forth."


    your move :cheers:

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 3 gange, sidst af RAC ().

  • har vista 64 ultimate med SP1, kører super fint. Men jeg bruger det ikke så meget til spil - kun lige CSS i ny og næ

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • bruger også 64 bit, men den bruger lidt mere ram end 32 bit.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • jeg køre Windows XP SP3 x86 da jeg ik bryder mig om Vista og alt den sikkerhed om man ska "allow" alt hva man prøver og starte, havde programmer med div. programmer som Nero, DVD Decrypter når jeg skulle brænde ud nogen gange skulle jeg køre dem som administrator og andre gange køre dem normalt, det kunne jeg simplehen ik leve med at jeg var nødtil at starte mange programmer 2gange først uden administrator og så med det var jeg ved at blive sindsyg af til mange tider når jeg gerne vil lave noget hurtigt. selv om jeg har en Windows Vista Ultimate x86 OEM liggende jeg ik bruger.


    Men hvis nogen har en guide til at slå alt det var så det bare køre som en normal XP så må i da gerne sige til, så ka det måske være at jeg ka omvendes til at bruge Vista, istedet for XP.


    [Blocked Image: http://Christmas-NetDK.off-topic.dk/bob-1.jpg]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    jeg køre Windows XP SP3 x86 da jeg ik bryder mig om Vista og alt den sikkerhed om man ska "allow" alt hva man prøver og starte, havde programmer med div. programmer som Nero, DVD Decrypter når jeg skulle brænde ud nogen gange skulle jeg køre dem som administrator og andre gange køre dem normalt, det kunne jeg simplehen ik leve med at jeg var nødtil at starte mange programmer 2gange først uden administrator og så med det var jeg ved at blive sindsyg af til mange tider når jeg gerne vil lave noget hurtigt. selv om jeg har en Windows Vista Ultimate x86 OEM liggende jeg ik bruger.


    Men hvis nogen har en guide til at slå alt det var så det bare køre som en normal XP så må i da gerne sige til, så ka det måske være at jeg ka omvendes til at bruge Vista, istedet for XP.


    [Blocked Image: http://Christmas-NetDK.off-topic.dk/bob-1.jpg]


    Det er bare at slå user account control fra :9xo


    Men hvor? Kan jeg ikke huske :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Darkraver109


    Det er bare at slå user account control fra :9xo


    Men hvor? Kan jeg ikke huske :crazyeyes:


    ja oki, nu sidder jeg ik lige med Vista installeret på min maskine, men vil alle programmer så køre som i XP hvor man bare starter dem op så er de "Ready To Run"?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    ja oki, nu sidder jeg ik lige med Vista installeret på min maskine, men vil alle programmer så køre som i XP hvor man bare starter dem op så er de "Ready To Run"?


    Ja de fleste :9xo

  • Er lige gået over til Vista, og må sige, at det er ganske glimrende, et par ting man lige skal vænne sig til som ikke er som i XP, men sådan er det jo :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Darkraver109


    Det er bare at slå user account control fra :9xo


    Men hvor? Kan jeg ikke huske :crazyeyes:


    I user accounts, brugere hedder det på dansk. UAC kan du også søge på i søg i startmenuen.


    Du kan også slå den note fra der kommer ved boot, med at UAC er slået fra

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Der er ingen nævneværdig forskel til at vælge det ene eller andet når vi taler om performance, da driverne til vista nu er så gode at forskellen er lig 0.


    Det er egentlig bare op til hvad man bedst kan lide.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU