Spil på vista 64-bit

  • Alle de forskellige spil jeg har installeret i vista køre ganske glimrende i starten uden at hakke eller noget. Men spillet går altid i stå midt i det hele og gider ikke at svare... De er ikke kun krævende spil alt lige fra cs source til assassin's creed fucker den op i. Den køre ganske udemærket og ud fra det blå gider spillet ikke at svare mere...


    Jeg kører på vista business 64-bit og min nvidia driver er 169.35. resten af mine specifikationer kan i se forneden.


    Nogen der har nogle forslag til at løse problemet?

  • gæt:


    har du lige skiftet til vista 64 bit?, for det kan måske godt være et kølingsproblem da cpu'en bliver et par grader varmere i 64bit. Men det er bare et langt ude gæt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • de skulle gerne virke i 64 bit intet problem her, 32 bit driver virker ikke på 64 bit. Er du sikker på det er 64 bit vista driver og ikke 64 bit xp driver. Man kan vidst installere begge op vista tror jeg nok men vista er preferred. Prøv at sæt din Q6600 til standard clock hastighed. Bare sæt alt til standard incl. ram osv.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 2 gange, sidst af RAC ().

  • ok.


    Det er da et forsøg vær at clocke dem ned til std. men tror nu ikke det er det... Jeg kan nemlig godt køre 3Dmark06 uden der sker noget...


    Ville da mene at det er en vista driver jeg har instaleret men det kan da godt være jeg er kommet til at installere den forkerte... Men kan se der er kommet en ny vista 64-bit driver for 3 dage siden. prøver lige at opdatere med den.

  • Hvorlang tid går der ca. før den fucker op?, 20 sek- 5 min. 20. min eller komplet random.


    Er alle blæsere sat på max blæs foresten ultra'en er meget varm fra erfaring. :P
    Sætter jeg mine blæsere ned på low i mit kabi så fryser mine spil og jeg bliver nød til at genstarte, pågrund af mit gfx. Men hvis de er på high blæserne så virker kortet udemærket. Det bliver ikke engang synderligt varmt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Det er meget random. Har prøvet 10 sek. og har prøvet 45-60min. men den fucker hurtigere op i det mere krævende/nye spil.


    Har mine kabinet blæsere på low. men har 5 kabinet blæsere så tror ikke det er det der er problemet.


    Hvis jeg køre 3Dmark06 kan jeg høre min GPX blæser begynder at komme op i omdrejninger når den bliver belastet men synes ikke den gør det i den grad i spil. Og den køre fint i 3DMark06


    Edit: I Call of Duty 4 kommer der en besked op hvor der står failed memory allocation for script usage. Hvad betyder det?