Installering af win 98

  • ja, jeg har gang i at lave en MEGET gammel computer, jeg har tænkt mig at smide windows 98 på, og har os en gammel cd-rom, til det.
    Men jeg har lidt problemer med at få det installeret, da jeg får fejlen


    Windows Setup requires the largest executable program size to be at least 442368 bytes


    Iflg. Windows så kan det være grundet nogle få ting http://support.microsoft.com/?kbid=289727


    dog ved jeg den ikke fejler noget, da det er en ny harddisk, mm. jeg har efterhånden prøvet alt, så kom endelig med ting det kan være :ph34r:



    jeg kan desværre ikke fortælle meget om hardwaren da jeg faktisk ikke kan se det nogle steder, men har dog selv skiftet harddisken (Maxtor DiamondMAX plus 8) og grafikkortet (AGP ATI Radeon 9700 med tv output)


    udover det så er jeg blank men ved at computeren kan køre 98 da den tidl har haft Windows 2000 på, dog ikke en lovlig version....


    Hjælp...

  • Hejsa


    kan jo være hdd som den ikke kan finde/udaf. måske... eller kan det være cd drevet som er ved at stille skoene, eller også er det hele bare så gammelt at det burde sendes et sted hen hvor det ikke står i vejen mere...


    noget helt andet er, kan det nu betale sig at rode med sådan en gammel spand ? det kan da kun være fordi du keder dig eller hvad.???

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • som du selv siger, så er det ren kedsomhed, at prøve at få den op igen, og Harddisken, tror jeg ikke da den er ny, cd drevet, tja, har jeg prøvet at skifte ud med det der sidder på min egen com...


    og gammelt ja, jeg gætter på en 6-8 år

  • Er du sikker på at pc'en understøtter din HDD, jeg tænker på størrelsen.
    Satte engang en 120 gb HDD i en gammel pc som erstatning for en 40 gb, men det ville den ikke køre med.
    Fik mange "sjove" problemer, der først forsvandt da jeg satte en mindre i igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cas123
    op med sig..!


    der er vel nogen der kan hjælpe


    Hvor stort har du lavet partitionen til c drevet hvor du vil ligge OS? Prøv at lave den på max 40 gb altså del den nye hdd op i flere tror det er der problemet ligger.
    Hvis man har en f eks en ældre version af xp uden service pack 1a og frem kan man ikke skabe en partition der er større end ca 130GB. Prøv at del hdd op i flere partitoner med c drev på max 40GB så tror jeg det løser sig. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().