Problem med installation af vista på ny hdd..

  • Hej..


    Jeg har lige købt en ny Samsung HD500LJ Harddisk hvor jeg gerne vil have installeret min Windows Vista Home Premium. Min computer kan sagtens finde harddisken og vista går også fint igang med at installere, MEN når installationen er ved at være færdig og systemet loader op for første gang kommer der en fejl og systemet genstarter.
    Jeg har forsøgt at installere det på almindelig måde, "reperere" vista, fjerne RAM-blokke og prøvet igen, forsøgt installation fra vista (via min gamle hdd) og forsøgt på en helt andet computer. Alle måder med samme fejl til resultat.


    Jeg håber virkeligt der er nogle der kan hjælpe, for jeg er helt blanket af for idéer.


    Mit system:
    E6600 2,4GHz CPU
    Asus P5N-E SLI motherboard
    4 x 1 GB Corsair RAM (CM2X1024-6400C4)
    Samsung HD500LJ HDD



    På forhånd tak - Jonas

  • Har du checket at der ikke sidder en kæmpe fedtfinger eller ridse på dvd´en?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • har sq ingen ide, udover om det er muligt på en anden pc at streame sp1 ned til din vista skive....og kobl lige alle andre hdd fra mens du installerer det....kun den på som det skal installeres på....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Der er ingen ridser eller store fedtplettet på dvd'en (er kun brugt én gang før).


    Fragman, jeg er ikke helt sikker på om jeg ved hvad du mener. Men kan det ske at en integration af SP1 til min vista-dvd kan hjælpe på det? Evt vha. vLite..?

  • med vista ved jeg ikke, men ja der er en chance...til xp bruger vi nlite, ved ikke om den hedder noget andet i vista...men vlite lyder da sådan set rigtigt så :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.